Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Då var hon försvunnen person. Staketet där hon hittades av en hundägare fanns rätt mycket buskage också. Hon låg nog rätt dold. Gatan som leder dit består av villor, borde gett en trygg känsla för en promenad med X. Men den slutar i detta grönområde som väl är tänkt att dölja det fula bullerskyddet.
Precis. LW var då endast anmäld försvunnen. Hon kunde varit ombord på ett tåg eller flyg och frivilligt begett sig från sitt hem. Bullerplank sätts upp för att skydda bostadsområden från oljud, så vad det gäller alla spekulationer här om vad som är brottsplats respektive fyndplats kan vi säkert lägga i högen "spekulationer". Vi vet ingenting om detta än så länge och kan bara hoppas att man kan lösa mordet. Om det är ett mord?! Vi har inte fått besked om dödsorsaken ännu. Allmänheten är självklart upprörda och värst är det för anhöriga och vänner och bekanta.
När det gäller att en hundägare på promenad hittade och anmälde fyndet så får vi vara nöjda med att LW:s kropp hittades. Det är i sådana här fall av försvinnanden inte helt ovanligt att andra än polisen gör fynden. Det var väl promenerande allmänhet som hittade den unga kvinnans skalle i skogen och flera år senare gjorde byggnadsarbetare fyndet av hennes kropp, då de grävde för anläggningsarbete. Vi har flera försvunna personer som inte har hittats trots intensiva sök av både polis och Missing People. Ingen har t.ex. råkat stöta på Lelle Hildebrand. Trots att jag varit ute mycket på hundpromenader och ute i skog och mark, så har jag haft turen att inte stöta på sådana här fynd. I grunden antar jag att vilken hund som helst skulle "markera" om de gör sådana här fynd.