2018-05-25, 08:23
Medlem
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vem tror du är mördaren?

Tror det är ett svatsjukedrama inget annat
Citera
2018-05-25, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Förlåt - jag var otydlig. Jag menar att hon inte haft kontakten med H utan tvärtom endast umgåtts med S.

Jag skulle gärna vilja veta vad som ingick i fallen med misshandel. I min värld är det ju allvarligt om det går så långt att den ena personen väljer att polisanmäla en misshandel. Det onstiga är att dom fortsätter umgås. Jag får liksom inte ihop det.
Antingen så är båda väldigt märkliga personer som triggar varandra, eller så är det något med uppgiftna som inte stämmer.

Finns det ingen i tråden som tillhörde det gäng som brukade träffa bägge dessa personer som kan förklara så vi fattar i stora drag iaf?
SD kanske är väldigt bra och övertygande på att be om ursäkt, att det aldrig skapa hända igen, att han älskar henne osv?
Även om folk som mördar anses friska så lär de ha nån ”hjärnskada”. Tex psykopat el narcissist och dom är väldigt bra på att övertyga och manipulera.
Någon här inne som är med i Örebro geocach grupp på Facebook?
Citera
2018-05-25, 08:33
Medlem
Med allra största sannolikhet var det hit SD och HD skulle på sin tilltänkta USA-resa: https://geowoodstock.us/
Eventet genomförs idag, men det är oklart om paret verkligen kom dit?
Solklart är däremot att SD erbjudit två geocachkompisar (H*sse och *nn*) från Örebro att bo i hans kåk under tre veckor. Dessa tackade dock nej till erbjudandet.
Det tyder i så fall på att han blir borta ett par veckor till, om han och HD nu lyckades ta sig till Cincinnati?
* = a
Citera
2018-05-25, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Med allra största sannolikhet var det hit SD och HD skulle på sin tilltänkta USA-resa: https://geowoodstock.us/
Eventet genomförs idag, men det är oklart om paret verkligen kom dit?
Solklart är däremot att SD erbjudit två geocachkompisar (H*sse och *nn*) från Örebro att bo i hans kåk under tre veckor. Dessa tackade dock nej till erbjudandet.
Det tyder i så fall på att han blir borta ett par veckor till, om han och HD nu lyckades ta sig till Cincinnati?
* = a
Intressant spaning, som rent spontant ser ut att kunna stämma. Dock har vi ju uppgifter (från någon som har pratat med en anhörig till dem?) om att de inte släpptes in i USA.
Citera
2018-05-25, 08:58
Medlem
Eftersom scenariot med olycka orsakad av fall sågades vid fotknölarna kan jag inte låta bli att spinna vidare på det scenariot.

Hon höll på med geocaching och hade själv ett stort antal egna cachar varav en enligt kartan är placerad där hon bodde. Namnet på den är "Rörigt västerut". Cachen är av typen mystery vilket innebär att placeringen som syns på kartan inte är där slutgömman är. För att hitta slutgömman måste man lösa ett eller flera saker för att komma åt de rätta koordinaterna. Det är inte ovanligt att gömmorna är instoppade i ställningsrören som håller upp vägskyltar.

Strax bortom platsen där hon hittades finns en stor vägskylt med en del rör som syns när man åker västerut på motorvägen. Fastsättning i marken är som ett fackverk och blir då lite som att klättra på en stege.

Kan det vara så att cachens slutgömma eller ett delsteg finns där vilket innebär att man måste klättra upp på skylten?

I sådant fall kan det ha varit ett normalt underhåll som gjordes (kanske efter samtal från någon som inte hittade den) där hon tappade greppet och föll olyckligt. Hon försöker ropa på hjälp och försöker även ta sig tillbaka men orkar bara en bit.

Det skulle förklara varför hon smiter iväg en stund på kvällen utan att låsa och förklarar även skriken och platsen hon hittades på.

Jag har själv tagit cachar på liknande ställen där ett felsteg skulle kunna fått förödande konsekvenser. Just denna skylt har jag svårt att avgöra genom bilder om den är tillräckligt hög för att man riskerar livet. Oftast är de högre än vad man upplever när man passerar förbi i bil.

Självklart kan det vara mord eller dråp, men man ska nog inte förkasta tanken på en olycka allt för lättvindigt.
Citera
2018-05-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tre olika hundar, en springer spaniel, en labrador o en schäfer användes i U-båts mordet.
Vet inte om det är brist för utbildning av specialhundar, mest utbildas hundar för hjälp till handiukappade personer.
Vanliga polishundar är inriktade på det du skrev.

Tack för detaljinformationen. Jag är så imponerad över vad dessa hundar kan. Polis- och tullhundar kan få mig att slå på TV och bara njuta. Jag har själv haft "hönsehundar", men det hindrar ju inte att jag kan njuta av andra raser och deras konstnärskap.

Man kan ännu en tid se TV-programmet där LGWP, som tidigare i andra sammanhang närmast inkompetensförklarat hundarna, men i just "ubåtsfallet" verkar nästan tagen av labben Ace och de andra hundarnas förmåga. LGWP tränger djupare in i och försöker förklara hur detta är möjligt. Om allmänheten får mer kännedom om hur de här hundarna och deras förare fungerar och arbetar så skulle vi sluppit en del av inläggen här om att polisen och deras hundar borde hittat LW redan dagen hon anmäldes försvunnen.

https://www.tv4play.se/program/leif-gw-nyhetsspecial-om-madsen/3969343
Citera
2018-05-25, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Någon som vet hur det va med hennes ytterdörr, va den stängd men
olåst eller vidöppen eller låst?

Det har ju varit lite olika bud.

Stängd och olåst dörr är vad som sagts. Några skribenters uppgifter i senaste
inläggen om att dörren skulle ha varit vidöppen är inte troligt.
Citera
2018-05-25, 09:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Jag tror att det kan ha ett samband med den församling hon var med i, vad det nu var så verkar det ingen slump alls. Många av just den församlingen bor ju just precis där av någon anledning. Liknar liksom Knutby på något sätt. Det är nog där man ska leta. Och hennes dragning till män kan vara en nackdel här.

Det är ju bara spekulationer förstås men Vivalla ligger ju även det ett stenkast ifrån, dags för masstopsning där.

Ja, så kan det va. Bocken ska kunna gå mellan husen och sprida evangeliets glädje.
Citera
2018-05-25, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FmYo
Eftersom scenariot med olycka orsakad av fall sågades vid fotknölarna kan jag inte låta bli att spinna vidare på det scenariot.

Hon höll på med geocaching och hade själv ett stort antal egna cachar varav en enligt kartan är placerad där hon bodde. Namnet på den är "Rörigt västerut". Cachen är av typen mystery vilket innebär att placeringen som syns på kartan inte är där slutgömman är. För att hitta slutgömman måste man lösa ett eller flera saker för att komma åt de rätta koordinaterna. Det är inte ovanligt att gömmorna är instoppade i ställningsrören som håller upp vägskyltar.

Strax bortom platsen där hon hittades finns en stor vägskylt med en del rör som syns när man åker västerut på motorvägen. Fastsättning i marken är som ett fackverk och blir då lite som att klättra på en stege.

Kan det vara så att cachens slutgömma eller ett delsteg finns där vilket innebär att man måste klättra upp på skylten?

I sådant fall kan det ha varit ett normalt underhåll som gjordes (kanske efter samtal från någon som inte hittade den) där hon tappade greppet och föll olyckligt. Hon försöker ropa på hjälp och försöker även ta sig tillbaka men orkar bara en bit.

Det skulle förklara varför hon smiter iväg en stund på kvällen utan att låsa och förklarar även skriken och platsen hon hittades på.

Jag har själv tagit cachar på liknande ställen där ett felsteg skulle kunna fått förödande konsekvenser. Just denna skylt har jag svårt att avgöra genom bilder om den är tillräckligt hög för att man riskerar livet. Oftast är de högre än vad man upplever när man passerar förbi i bil.

Självklart kan det vara mord eller dråp, men man ska nog inte förkasta tanken på en olycka allt för lättvindigt.
Det kommer obduktionen fram till om det är olycka eller om ett brott begåtts.
Jag tror på att ett brott har begåtts.
Citera
2018-05-25, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då var hon försvunnen person. Staketet där hon hittades av en hundägare fanns rätt mycket buskage också. Hon låg nog rätt dold. Gatan som leder dit består av villor, borde gett en trygg känsla för en promenad med X. Men den slutar i detta grönområde som väl är tänkt att dölja det fula bullerskyddet.

Precis. LW var då endast anmäld försvunnen. Hon kunde varit ombord på ett tåg eller flyg och frivilligt begett sig från sitt hem. Bullerplank sätts upp för att skydda bostadsområden från oljud, så vad det gäller alla spekulationer här om vad som är brottsplats respektive fyndplats kan vi säkert lägga i högen "spekulationer". Vi vet ingenting om detta än så länge och kan bara hoppas att man kan lösa mordet. Om det är ett mord?! Vi har inte fått besked om dödsorsaken ännu. Allmänheten är självklart upprörda och värst är det för anhöriga och vänner och bekanta.

När det gäller att en hundägare på promenad hittade och anmälde fyndet så får vi vara nöjda med att LW:s kropp hittades. Det är i sådana här fall av försvinnanden inte helt ovanligt att andra än polisen gör fynden. Det var väl promenerande allmänhet som hittade den unga kvinnans skalle i skogen och flera år senare gjorde byggnadsarbetare fyndet av hennes kropp, då de grävde för anläggningsarbete. Vi har flera försvunna personer som inte har hittats trots intensiva sök av både polis och Missing People. Ingen har t.ex. råkat stöta på Lelle Hildebrand. Trots att jag varit ute mycket på hundpromenader och ute i skog och mark, så har jag haft turen att inte stöta på sådana här fynd. I grunden antar jag att vilken hund som helst skulle "markera" om de gör sådana här fynd.
Citera
2018-05-25, 09:43
Medlem
LGWP brukar väl säga att en GM rör sig i en cirkel motsols från BP.
Det verkar ju stämma in på var man eventuellt hittat mobilen och var SD bor.

Förövrigt tror jag att hon har blivit strypt om GM känner henne.
Är det en galning tror jag att hon har blivit knivhuggen.
Citera
2018-05-25, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FmYo

Jag har också fastnat vid geocaching-tanken. Jag tänker i de banor som du nämner, att L antingen får meddelande
om att någon befinner sig vid cachen...alltså lockas dit av någon som sedan tar livet av henne. Alternativt att hon får meddelande om att cachen behöver ses över och beger sig ut för att fixa det. Jag har också varit med om när det klättras upp i dessa vägskyltar...och ja det är högt. Cachen kan ju även ha funnits högt upp på bullerplanket?

Hursom, jag TROR att L”s död på något vis kan kopplas samman med geocaching.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in