Citat:
Ursprungligen postat av
matematiker
Men vilken idiotmördare dumpar sitt offer så nära hennes hus och andra bostäder?
Insikten om att man just har dödat en annan människa kan nog få vem som helst att agera irrationell.
Jag tror dock inte att hon blev dumpad, utan dödad på plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
yyuutt
Så till varför jag ber er titta på träden (kolla planken också om ni ändå är där), är detta. BO sitter om slår in paket, hon får en idé att göra en skattletning av det åt det barnet som fyller år (det har jag också gjort), som den geocashare och överenergiska person hon är, så ger hon sig iväg direkt, vid första/andra/tredje/osv stället där hon placerar ut ledtrådar tappar hon mobilen (eller vad det nu är polisen hittat), vid dödsplatsen klättrar hon upp i ett träd/på planket för att få upp ett rep att fira upp en ledtråd i, alternativt gömma ledtråden direkt på plats, en gren går av/hon tappar balansen, skriker i panik och faller. Slår man till bröstkorgen vid fel del av ekg-kurvan, så stannar hjärtat, så ett fall behöver inte vara högt.
Citat:
Ursprungligen postat av
yyuutt
Men jag gör det här enkelt för er: Gren går nästan av -> BO hänger i den i fem minuter och skriker på hjälp till och från (kanske hon är tyst när hon försöker lösa problemet själv?)-> faller efter dom minuterna i backen -> då raring stannar hjärtat, alltså inte när hon hänger i grenen, utan när hon drösar i backen.
Avsaknaden av uppgifter kan tydligen kicka igång den mest livliga fantasin.