2018-05-24, 22:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Min poäng är att det som hände/hon skrev 2008 (var hon ens skild då?) har otroligt lite att göra med vad som händer nu och vad hon tyckte dagarna fram tills sin död.

Jaha, men nyss förslog du atthon kanske skulle gjort en cache som ungen skulle leta till födelsedagspresent? I blogginlägget bannar hon sig själv något för att hon absorberas av intressen såpass att hon försummar familjen. Nu hade hon visserligen köpt presenter till födelsedagsbarnet, men du förslog ändå att de skulle överlämnas på premisser som var i linje med hennes fritidsintressen.
Citera
2018-05-24, 22:52
Medlem
Citat:
Om personen var högljudd/våldsam, skulle hon inte säkrat dörren? I alla fall sett till att den var stängd?

När man är rädd står man still, alternativt rör sig mot där det finns människor, man rör sig inte mot en dunge vid en "motorväg" där alla tittar framåt.

Hon höll på att slå in födelsedagspresent till sitt barn och tänkte fortsätta med det. Uppenbarligen ville han inte bli avvisad utan blev envetet kvar. Hon hoppades väl han skulle fatta om hon gick ut på gatan .... få GM att gå hem.
Citera
2018-05-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Haha vilken sjuk jävla tråd a la flashback. Höga staket som man kanske kan gå runt, folk som dör som äpplen när dom faller ur träden, den ena privatspanaren är bättre än den andra vad det gäller att sätta tilltro till ett oerhört svagt vittne som hör dödsskrik och som sen hamnar i ett tre timmar långt förhör med strålkastare i ansiktet.

Är det NÅGON som undrar var MGM är just NU?
Tror de flesta undrar det just nu. Tyvärr går det inte att komma med annat än fullständiga gissningar i den frågan för tillfället då den senaste informationen är att de eventuellt kanske inte blev insläppta i USA för flera dar sen och möjligtvis åkte till England då enligt obekräftade källor
Citera
2018-05-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon höll på att slå in födelsedagspresent till sitt barn och tänkte fortsätta med det. Uppenbarligen ville han inte bli avvisad utan blev envetet kvar. Hon hoppades väl han skulle fatta om hon gick ut på gatan .... få GM att gå hem.
Jo, men jag pratar om efter det. Varför då röra sig på ett öde område?
Citera
2018-05-24, 22:55
Medlem
Liberty75s avatar
Jag har många funderingar omkring det här.

Kläderna som låg bredvid kroppen. Jag antar att det var hennes kläder?
Om SD under ett hemligt möte plötsligt överföll henne och dödade henne i vredesmod - varför skulle han dra av henne kläderna?
Hade de sex först? Om det var planerat så låter det konstigt att hon lämnade dörren olåst/öppen.
HD borde väl inte dragit av henne kläderna? (Men vad vet man....)
Kan det ha varit en ren våldtäkt av okänd man? Stämmer dock inte med allt övrigt.
Varför var hennes ben smutsiga? Någon som släpat henne i armarna? Då kommer tanken tillbaka om att detta inte var mordplatsen. Men känns vanskligt att släpa runt henne i ett villaområde.

Många frågor utan svar ...
Citera
2018-05-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Eller många nya intressen. Typ ALLA hennes nuvarande intressen är nya jämfört med för 10 år sedan. Det är mest det jag reagerar på.

Någon som kände BO och kan säga något om det, förändrades hon under de senaste åren, kanske efter skilsmässan, eller var hon aktiv även som ung (men gjorde uppehåll under småbarnsåren)?

Det vore väl inte märkligt om hon inte hade ägnade så mycket tid åt hobbies under studietiden och småbarnsåren. Nu känner jag inte till teologiska linjen hon gick i Stockholm, men någon postare menade att den är jämförlig med det program de som läser till präst i Uppsala och Lund. Stämmer det så är det en hel del litteratur som ska plöjas. Lite socialt studentliv och lite gym ett par gånger i veckan utöver det.
Citera
2018-05-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jaha, men nyss förslog du atthon kanske skulle gjort en cache som ungen skulle leta till födelsedagspresent? I blogginlägget bannar hon sig själv något för att hon absorberas av intressen såpass att hon försummar familjen. Nu hade hon visserligen köpt presenter till födelsedagsbarnet, men du förslog ändå att de skulle överlämnas på premisser som var i linje med hennes fritidsintressen.
En eventuell cache nutid anser du alltså har mindre att göra med nutid än vad ett inlägg på en blogg för 10 år sedan har att göra med det? Då hör väl hur det låter? "Om 4 år kommer jag bli ihop med en man som 6 år senare mördar mej, därför skriver jag så här nu, fastän nästan alla moderna mödrar har dåligt samvete om tiden de lägger på sina barn". Superlogiskt!
Citera
Medlem
Kikade på SD:s Geocachingstatistik. Han gjorde sin sista logg den 10/5, innan dess har han varit mycket aktiv med oftast ett flertal loggningar varje dag. Efter den 10/5 är det tyst. Har man låst in honom?
Citera
Medlem
Citat:
Jo, men jag pratar om efter det. Varför då röra sig på ett öde område?

Hon rörde sig längs villagatan sedan skulle hon vända och gå hem. Då agerade GM och drog in henne i buskaget, slog och troligen ströp henne.
Citera
2018-05-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag har många funderingar omkring det här.

Kläderna som låg bredvid kroppen. Jag antar att det var hennes kläder?
Om SD under ett hemligt möte plötsligt överföll henne och dödade henne i vredesmod - varför skulle han dra av henne kläderna?
Hade de sex först? Om det var planerat så låter det konstigt att hon lämnade dörren olåst/öppen.
HD borde väl inte dragit av henne kläderna? (Men vad vet man....)
Kan det ha varit en ren våldtäkt av okänd man? Stämmer dock inte med allt övrigt.
Varför var hennes ben smutsiga? Någon som släpat henne i armarna? Då kommer tanken tillbaka om att detta inte var mordplatsen. Men känns vanskligt att släpa runt henne i ett villaområde.

Många frågor utan svar ...

Eller om smutsen var torkat blod, ifall hon blivit huggen med kniv?
Citera
2018-05-24, 23:02
Medlem
Citat:
Låt säga att det är så, varför gå med på att träffas där? Det är ju inte som man hör varandra bra när bilar kör förbi?
Nja det är väl oklart- jag tänker att de nog träffades på en annan plats, nära brottsoffrets bostad.
Jag är inte alls säker på att brottet, och döden inträffade där i dungen-utan i närheten, kanske inomhus
eller i en trädgård..
Personerna som hörde skriken- kunde ju inte heller lokalisera att skriken kom från dungen, utan antog
att det var så eftersom hon senare hittades där.
Men ute i en trädgård, eller inne i ett rum med öppet fönster, kan skriken ha hörts.
Det har skrivits mycket om den täta trafiken, men hur bullrigt det kan vara, så finns också helt tysta korta ögonblick- när trafik inte hörs.
Nu har du föreslagit -fall från liten gren-
har du något annat förslag?
Citera
2018-05-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

I brist på något nytt idag så tycker jag inte iden var helt dum (även om den kanske inte är den sannolikaste). Speciellt om nu BO har tyckt att hon försummat familjen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in