2018-05-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Men tänk på det igen. OM de tänkt mörda henne, varför utgå ifrån att kroppen inte skulle hittas? Då skulle man väl dumpat kroppen i en sjö och den kanske aldrig påträffades? Och OM det var dråp, varför mötas där? Jag är kvinna och om mitt ex som var rejält sur på mig ville träffas, inte tusan skulle jag mötas i en dunge vid en motorväg? Man tar väl ett cafe eller liknande?

Men en vidöppen dörr tyder väl på att hon fått en påhälsning av någon hon kände, personen kanske var högljudd och därför fortsatte de utanför huset för att inte störa barnen.

Om LW kände sig hotad kan hon tagit ut honom på gatan där hon hade grannar runt omkring sig. Dom kan ha gått nerför gatan som omgärdades av villor. GM kan ha sett till att det blev så eller så var det slump. Gatan slutar i detta grönområde med buskar. Där hon återfanns.
Citera
2018-05-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Om man lägger ut en cache så den blir synlig för andra kan man sen ta bort den då utan att det märks att den funnits där? Och kan göra en cache synlig enbart för utvalda personer?
Om det var en sådan cache jag skrev om, skulle hon ju inte lagt ut den, utan låtit sonen hittat den.
Citera
2018-05-24, 22:40
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
7/2 2008, lenas blogg: ”kväll fick vi oplanerat besök av Ella och hennes mamma Hanna”.
Är det HD tro? Kände de varandra långt innan LW började strula med SD???
Om du tittar på bilden som ackompanjerar texten du klistrade in ser du den Hanna som refereras till har distinkt asiatiskt utseende. HD är inte asiat. Detta innebär att det inte är samma person.
Citera
2018-05-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men en vidöppen dörr tyder väl på att hon fått en påhälsning av någon hon kände,

Det är nog ganska klart att hon kände GM sen tidigare. Hon har inte sprungit på nån dåre helt
sonika.
Citera
2018-05-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men en vidöppen dörr tyder väl på att hon fått en påhälsning av någon hon kände, personen kanske var högljudd och därför fortsatte de utanför huset för att inte störa barnen.

Om LW kände sig hotad kan hon tagit ut honom på gatan där hon hade grannar runt omkring sig. Dom kan ha gått nerför gatan som omgärdades av villor. GM kan ha sett till att det blev så eller så var det slump. Gatan slutar i detta grönområde med buskar. Där hon återfanns.
Om personen var högljudd/våldsam, skulle hon inte säkrat dörren? I alla fall sett till att den var stängd?

När man är rädd står man still, alternativt rör sig mot där det finns människor, man rör sig inte mot en dunge vid en "motorväg" där alla tittar framåt.
Citera
2018-05-24, 22:44
Medlem
Citat:
Om det var en sådan cache jag skrev om, skulle hon ju inte lagt ut den, utan låtit sonen hittat den.

Det var inte riktigt så jag tänkte.
Citera
2018-05-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
7/2 2008, lenas blogg: ”kväll fick vi oplanerat besök av Ella och hennes mamma Hanna”.
Är det HD tro? Kände de varandra långt innan LW började strula med SD???

Jag har sett bilder på Hanna som avses i det berörda inlägget och det är INTE HD. Det är en annan Hanna.
Citera
2018-05-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
I vissa avseenden är jag nog det och vissa avseenden inte. Vad är din poäng? Den man är idag kommer i viss mån av vem man var igår.
Min poäng är att det som hände/hon skrev 2008 (var hon ens skild då?) har otroligt lite att göra med vad som händer nu och vad hon tyckte dagarna fram tills sin död.
Citera
2018-05-24, 22:45
Medlem
Citat:
Men tänk på det igen. OM de tänkt mörda henne, varför utgå ifrån att kroppen inte skulle hittas? Då skulle man väl dumpat kroppen i en sjö och den kanske aldrig påträffades? Och OM det var dråp, varför mötas där? Jag är kvinna och om mitt ex som var rejält sur på mig ville träffas, inte tusan skulle jag mötas i en dunge vid en motorväg? Man tar väl ett cafe eller liknande?
Tror nog att det är tänkbart att hon gick ut för att träffa kvinnan-men att mannen dök upp.
Låt oss anta att dessa två-nu misstänkta- inte är några djup-tänkare inom mord och mördande.
Att de inte fraktade bort kroppen- det hade vara risk för upptäckt. Ett visst mått av panik-kan också ha uppstått.
I sjö- nej, kroppar flyter upp- det innebär alls ingen ingen garanti.
Citera
2018-05-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror nog att det är tänkbart att hon gick ut för att träffa kvinnan-men att mannen dök upp.
Låt oss anta att dessa två-nu misstänkta- inte är några djup-tänkare inom mord och mördande.
Att de inte fraktade bort kroppen- det hade vara risk för upptäckt. Ett visst mått av panik-kan också ha uppstått.
I sjö- nej, kroppar flyter upp- det innebär alls ingen ingen garanti.
Låt säga att det är så, varför gå med på att träffas där? Det är ju inte som man hör varandra bra när bilar kör förbi?
Citera
2018-05-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller konstant? Hon absorberar ett nytt intresse.

Eller många nya intressen. Typ ALLA hennes nuvarande intressen är nya jämfört med för 10 år sedan. Det är mest det jag reagerar på.

Någon som kände BO och kan säga något om det, förändrades hon under de senaste åren, kanske efter skilsmässan, eller var hon aktiv även som ung (men gjorde uppehåll under småbarnsåren)?
Citera
2018-05-24, 22:49
Medlem
Ännu en intetsägande dag i Fallet...

Dödsorsaken lär vara klar i detta nu.
Övrig teknisk bevisning ifrån kropp, kläder, beslagtagen bil, mobil lär inte vara det. Kanske något av det. Resten bör vara klart nästa vecka.

Om man jobbat så brett som de nu säger så är det märkligt att det inte sipprat ut att någon annan varit anhållen eller intagen till förhör.

Eller är det helt enkelt så simpelt att ingen har varit det?

Man konstant vägrar kommentera om någon är anhållen i sin frånvaro.
Något som förmodligen är fallet och därmed också svaret på den övriga tystnaden.

Alternativet är ju att man inte har nånting. Absolut ingenting utan står helt handfallen och yrar åt alla håll. Vilket jag inte tror på.

Klockan tickar och man går in på sin 10:e dag i det här fallet.
Tick tack...
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-05-24 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in