2018-05-24, 21:59
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
När man läser den bloggen så tror man ju inte att det är samma person som nu hittats död. Hon verkar inte ha kvar ett enda intresse nu mot vad hon tidigare tyckte om att göra?

Även om man befinner sig i olika skeden i livet så brukar vissa intressen bestå; träning, friluftsliv, vandringar, musik, yoga mm. Men det som slår mig är att LW är som helt förändrad.
Det känns som att man sett det ett antal gånger. Kvinnor som plötsligt blir enormt aktiva och börjar göra allt som de tidigare drömt om när barnen passerat småbarnsstadiet och skilsmässan äntligen är realitet.
Citera
2018-05-24, 22:01
Medlem
7/2 2008, lenas blogg: ”kväll fick vi oplanerat besök av Ella och hennes mamma Hanna”.
Är det HD tro? Kände de varandra långt innan LW började strula med SD???
Citera
2018-05-24, 22:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
När man läser den bloggen så tror man ju inte att det är samma person som nu hittats död. Hon verkar inte ha kvar ett enda intresse nu mot vad hon tidigare tyckte om att göra?

Även om man befinner sig i olika skeden i livet så brukar vissa intressen bestå; träning, friluftsliv, vandringar, musik, yoga mm. Men det som slår mig är att LW är som helt förändrad.

Eller konstant? Hon absorberar ett nytt intresse.
Citera
2018-05-24, 22:02
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Det känns som att man sett det ett antal gånger. Kvinnor som plötsligt blir enormt aktiva och börjar göra allt som de tidigare drömt om när barnen passerat småbarnsstadiet och skilsmässan äntligen är realitet.

... och man ser också ofta kvinnor som blir helt uppslukade av det nya kärleksintressets intressen.
Citera
2018-05-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
När en person dör och hjärtat slutar att slå, fyller blodet kroppens nedre vävnader (vilka dessa är beror ju på kroppens läge). Så eventuella blåmärken kan döljas av det.
Visst låter jag morbid, men under mina studier försörjde jag mig med att jobba med livet slutskede, jag har svept hundratals människor, suttit med dom när dom dog osv.

Angående paret, som jag skrev tidigare, varför skulle de göra det så långt innan deras avresa? Och personligen, om jag visste att jag skulle på nätet anklagas för ett mord och var oskyldig (och polisen visste om det), nog fan skulle jag dra med mina barn så de slapp hatsamtal, hatmejl, hat i skolan.
OM, paret är skyldiga,så hade de så klart hoppats på att kroppen inte skulle upptäckas så pass snabbt, kanske hade de försökt täcka över kroppen med kvistar, de kanske räknade med att det skulle bli som i Linda chen, fallet.
Ingen dödsorsak kunde påvisas på grund av att kroppen legat ute för länge..
Kanske
skedde allt med planering-
eller också var det inte alls planerat att hon skulle dö. Det kanske var ett gräl som gick överstyr.
Men självklart blir paret misstänkta,
då det fanns kännedom om att det varit "strul" mellan brottsoffret och S.
Och självklart är det känslor mellan dessa tre, som kan leda till att allt gått över styr.
Det är mindre troligt att Lena skulle ha överfallits av helt okända.
MEn konstigt att det hittats kläder på platsen- konstigt med den beslagna och undersökta bilen, som förmodas tillhöra S. För många detaljer- som pekar i en viss riktning. Mot paret.
Citera
2018-05-24, 22:06
Medlem
Citat:

Geocaching täcker väl in en hel del av det. Det passade henne och hon tycks fått ut en hel del av det. Hon var också flitig på skidor och långa skidlopp. Träning och friluftsliv/naturupplevelser verkar genomgående varit viktiga i hennes liv.

Men som trebarnsmamma finns det perioder i livet där de egna intressena får stå tillbaka, men med barnens ålder ökar också utrymmet för det.

Lägg till skild och delad vårdnad så ökar friheten ytterligare.
Citera
2018-05-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
OM, paret är skyldiga,så hade de så klart hoppats på att kroppen inte skulle upptäckas så pass snabbt, kanske hade de försökt täcka över kroppen med kvistar, de kanske räknade med att det skulle bli som i Linda chen, fallet.
Ingen dödsorsak kunde påvisas på grund av att kroppen legat ute för länge..
Kanske
skedde allt med planering-
eller också var det inte alls planerat att hon skulle dö. Det kanske var ett gräl som gick överstyr.
Men självklart blir paret misstänkta,
då det fanns kännedom om att det varit "strul" mellan brottsoffret och S.
Och självklart är det känslor mellan dessa tre, som kan leda till att allt gått över styr.
Det är mindre troligt att Lena skulle ha överfallits av helt okända.
MEn konstigt att det hittats kläder på platsen- konstigt med den beslagna och undersökta bilen, som förmodas tillhöra S. För många detaljer- som pekar i en viss riktning. Mot paret.
Men tänk på det igen. OM de tänkt mörda henne, varför utgå ifrån att kroppen inte skulle hittas? Då skulle man väl dumpat kroppen i en sjö och den kanske aldrig påträffades? Och OM det var dråp, varför mötas där? Jag är kvinna och om mitt ex som var rejält sur på mig ville träffas, inte tusan skulle jag mötas i en dunge vid en motorväg? Man tar väl ett cafe eller liknande?
Citera
2018-05-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du tror att den presumtiva gärningsmannen ficjk henne att ändra personlighet väldigt mycket? Eller att blogginlägget från 2008 skvallrar om vem som kommer att ha ihjäl henne tio år senare?

Personen som postade inlägget gjorde dock inte det utifrån direkt relevans till mordet. Utan som ett inlägg som kanske säger något om hennes personlighet. Vilket möjligt en indirekt relevans, om hon nu ev hamnade i dramatiska konflikter, eller kanske någon tyckte att hon felprioriterar sina sysselsättningar. Hon verkar ju andas något om detta i bloggposten, och 2008 var hon väl för all del ännu en småbarnsmamma, nu är väl barnen något större och inte "småbarn" om än de är minderåriga.
Är du samma person som 2008? Jag är det definitivt inte. Jag har förändrats oerhört.
Citera
2018-05-24, 22:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
7/2 2008, lenas blogg: ”kväll fick vi oplanerat besök av Ella och hennes mamma Hanna”.
Är det HD tro? Kände de varandra långt innan LW började strula med SD???

2008 var hon väl ännu gift med Ulf?
Citera
2018-05-24, 22:36
Medlem
Något nytt av vikt idag?
Citera
2018-05-24, 22:37
Medlem
Om man lägger ut en cache så den blir synlig för andra kan man sen ta bort den då utan att det märks att den funnits där? Och kan göra en cache synlig enbart för utvalda personer?
Citera
2018-05-24, 22:38
Medlem
SvenBergmans avatar
Haha vilken sjuk jävla tråd a la flashback. Höga staket som man kanske kan gå runt, folk som dör som äpplen när dom faller ur träden, den ena privatspanaren är bättre än den andra vad det gäller att sätta tilltro till ett oerhört svagt vittne som hör dödsskrik och som sen hamnar i ett tre timmar långt förhör med strålkastare i ansiktet.

Är det NÅGON som undrar var MGM är just NU?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in