2018-05-24, 21:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Fast just det där med sträng och kontrollerande, är inte det en trådsanning, dvs det kan vara Kalle i Jukkasjärvi som aldrig träffat Lena som vill ha lite uppmärksamhet i tråden? Och dessutom, bara för att hon kanske är sträng mot ena barnet, betyder inte att hon är sträng mot alla, särbehandling är inget ovanligt.

Och när jag läste lite vad hon skrivit om sin egen födelsedag, så var barnen fnissiga osv, kanske har de lite kul för sig på födelsedagar?

Hon verkade även vara en glad, positiv, social, kreativ och nyfiken person , om man läser hennes gamla blogg. Denna sida ger en bra bild:

http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?Home&category=9
Citera
2018-05-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Man brukar inte vara så explicit med att kalla det mord utan benämna det misstänkt dödsfall.
Man skriver att man utreder det som mord. Vilket är just det dom gjort. Det var ju dessutom inte för länge sedan ett fall där polisen uppmärksammades för att de för tidigt avskrivit det som en olycka även om det kanske inte var det (ung man, beroende/fd beroende, mamma som var glad att fallet öppnades igen). Ett litet spöke i mitt bakhuvud (alltså inte ett riktigt, du som tror på allt) säger att det var i samma område?

Men tack för att du nu höll dig on topic.
Citera
2018-05-24, 21:26
Medlem
Citat:
Jag säger som sagt varken bu eller bä, det finns inte tillräckligt med bevis för endera. Men en sak är konstigt, om de planerade att mörda henne, skulle de inte gjort det senare, dvs precis innan de skulle med flyget? Varför göra det tidigare när de har vetskapen om att han tidigare varit anmäld för misshandel av offret? Och varför skulle de ses där när alla bor i området om de skulle bara prata?

Polisen har inte sagt att det är mord, de utreder det som mord tills de vet om det inte är det, men ändå blir folk här så upprörda när alternativa förklaringar läggs fram. Folk ramlar ju faktiskt och dör, men de alla olyckorna måste tydligen alltid vara mord enligt Flashback.

Återigen, i detta fallet säger jag varken bu eller bä, eftersom en del verkar missa det. (menar inte dig, men en del andra som inte ids läsa hela inläggen)
ja- ingen konkret information har kommit fram- och då har alla skrivare olika tankar.
Visst kan hon fått inre skador, som inte visats synliga för teknikerna på plats,
men vid kraftigt fall- så borde det varit synliga blåmärken -även om kroppen legat utomhus-det kan vara självförvållat eller skett pga våld från annan person.
Polisen har uttalat sig om mördare i pluralis, blir väl snart information om skdorna och hur de kan ha uppstått.
Jag skrev också ett tänkbart förslag som kanske tycks tokigt, men hade hört om en kvinna som
utsattes för någon frätande vätska och sedan antändes, det skedde när hon stod o slängde sopor.
Fortfarande tror jag att det är ouppklarat. En galnings verk.
Men det försvunna paret och omständigheterna om deras inbördes relationer är ju självklart
misstänkt.
Citera
2018-05-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Kan det vara så att han loggat in för att han fått meddelande kring någon av hans egna utplacerade cacher som folk som försöker hitta dom vill ha hjälp med. Eftersom både han och Lena har cacher reggade i den serie som bl.a. region Örebro varit med och släppt så kanske de har ett kontrakt på hur ofta de måste gå in och kolla meddelanden?
En användare som hittat en av teamets cacher den 23/5...så kanske därför det loggats in då.
Citera
2018-05-24, 21:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hon verkade även vara en glad, positiv, social, kreativ och nyfiken person , om man läser hennes gamla blogg. Denna sida ger en bra bild:

http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?Home&category=9

Där antyder hon åter igen om att hon lägger ned för mycket tid på ett nytt intresse. Undra om det är enbart hennes egen uppfattning eller om hon fått höra klagomål om det?
Citera
2018-05-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja- ingen konkret information har kommit fram- och då har alla skrivare olika tankar.
Visst kan hon fått inre skador, som inte visats synliga för teknikerna på plats,
men vid kraftigt fall- så borde det varit synliga blåmärken -även om kroppen legat utomhus-det kan vara självförvållat eller skett pga våld från annan person.
Polisen har uttalat sig om mördare i pluralis, blir väl snart information om skdorna och hur de kan ha uppstått.
Jag skrev också ett tänkbart förslag som kanske tycks tokigt, men hade hört om en kvinna som
utsattes för någon frätande vätska och sedan antändes, det skedde när hon stod o slängde sopor.
Fortfarande tror jag att det är ouppklarat. En galnings verk.
Men det försvunna paret och omständigheterna om deras inbördes relationer är ju självklart
misstänkt.
När en person dör och hjärtat slutar att slå, fyller blodet kroppens nedre vävnader (vilka dessa är beror ju på kroppens läge). Så eventuella blåmärken kan döljas av det.
Visst låter jag morbid, men under mina studier försörjde jag mig med att jobba med livet slutskede, jag har svept hundratals människor, suttit med dom när dom dog osv.

Angående paret, som jag skrev tidigare, varför skulle de göra det så långt innan deras avresa? Och personligen, om jag visste att jag skulle på nätet anklagas för ett mord och var oskyldig (och polisen visste om det), nog fan skulle jag dra med mina barn så de slapp hatsamtal, hatmejl, hat i skolan.
Citera
2018-05-24, 21:38
Medlem
Citat:
Där antyder hon åter igen om att hon lägger ned för mycket tid på ett nytt intresse. Undra om det är enbart hennes egen uppfattning eller om hon fått höra klagomål om det?
2008
Citera
2018-05-24, 21:41
Medlem
Citat:
2008

Ja?
Citera
2018-05-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag pratade om SD.

Citat:

När man läser den bloggen så tror man ju inte att det är samma person som nu hittats död. Hon verkar inte ha kvar ett enda intresse nu mot vad hon tidigare tyckte om att göra?

Även om man befinner sig i olika skeden i livet så brukar vissa intressen bestå; träning, friluftsliv, vandringar, musik, yoga mm. Men det som slår mig är att LW är som helt förändrad.
Citera
2018-05-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ja?
Det händer mycket på 10 år. Det är det jag menar. Hon var inte ens ihop med er tilltänkta gärningsman.
Citera
2018-05-24, 21:46
Medlem
Det var inte meningen att citera Remark i mitt föregående inlägg. Vet inte vad som hände!
Citera
2018-05-24, 21:56
Medlem
Citat:
Det händer mycket på 10 år. Det är det jag menar. Hon var inte ens ihop med er tilltänkta gärningsman.

Du tror att den presumtiva gärningsmannen ficjk henne att ändra personlighet väldigt mycket? Eller att blogginlägget från 2008 skvallrar om vem som kommer att ha ihjäl henne tio år senare?

Personen som postade inlägget gjorde dock inte det utifrån direkt relevans till mordet. Utan som ett inlägg som kanske säger något om hennes personlighet. Vilket möjligt en indirekt relevans, om hon nu ev hamnade i dramatiska konflikter, eller kanske någon tyckte att hon felprioriterar sina sysselsättningar. Hon verkar ju andas något om detta i bloggposten, och 2008 var hon väl för all del ännu en småbarnsmamma, nu är väl barnen något större och inte "småbarn" om än de är minderåriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in