2018-05-24, 18:28
Bannlyst
Nämen vad sött. Ingen vet om hans nubblade på golvet eller om det var en nazist som spöade på pizzababben, men politikerna ska plocka billiga poäng.

Citat:
Trakasserierna mot pizzerian som portade nazister nådde sin kulmen under måndagen, då en anställd hittades blodig på golvet.

På onsdagen samlades politiker från Falun och Ludvika för att visa stöd – och äta pizza.

https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/0E7kb0/politiker-stodat-pizza-i-ludvika-efter-attacken
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E7kb0/politiker-stodat-pizza-i-ludvika-efter-attacken
Citera
2018-05-24, 21:04
Medlem
ShowerStalkers avatar
Pizzeria Titanic, en ansyälld svårt misshandlad av nazister, politiker stöttar

https://www.aftonbladet.se/a/0E7kb0

1. Varför Ska nazister ens äta pizza? De strider ju om Sveriges fritt från mångkultur.
2. Alla politiker förutom SD kommer och stöttar pizzerian. Hur kommer det sig?
Citera
2018-05-24, 21:29
Medlem
Den som på egentligen borde fått stryk är det mongo som döpte sin pizzeria till Titanic.
Citera
2018-05-24, 21:42
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Den som på egentligen borde fått stryk är det mongo som döpte sin pizzeria till Titanic.

Finns en pizzeria med samma namn i Göteborg. Typiskt politiker att ge sitt stöd när de egentligen inte har en jävla aning om vad som inträffade. Det är viktigare att haka på än att tänka. Jämför knytblus Danius! Jävla trams att alla ska visa sig goda men egentligen jagar de ryggdunkningar och likes från andra PK. Blir så less så jag måste ta en grogg .
Citera
2018-05-24, 22:22
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Tråd finns
(FB) Ludvika: Anställd på antifascistisk pizzeria misshandlad

så slå ihop.

Att det inte finns mer beskrivning av ”överfallet” berättar tydligt att det rör sig om en påhittad historia.
En 22-åring som ägare dessutom. Skatteverket och Migrationsverket borde titta närmare.
Citera
2018-05-24, 22:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L

Jag har aldrig avnjutit en måltid på detta etablissemang. Men om inte barnpizzan man just beställde motsvarade rikets gängse uppfattning om vad en familjepizza är, hade man nog blivit lite irriterad över falsk marknadsföring.
Citera
2018-05-24, 22:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul
Fake News, det är för mycket av det goda som sprutar ur denna artikel.
Speciellt beskrivningen av någon "nazist" som med hakkorsbindel kommer in för att köpa pizza är vansinnigt festlig. Detta skulle ha inträffat i samband med en demonstration med stor polisnärvaro. Om någon hade visat sig med en sådan armbindel hade 20 poliser direkt kastat sig över förövaren för HMF.

Detta bär inte sannolikhetens prägel.
Citera
2018-05-24, 23:06
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Speciellt beskrivningen av någon "nazist" som med hakkorsbindel kommer in för att köpa pizza är vansinnigt festlig. Detta skulle ha inträffat i samband med en demonstration med stor polisnärvaro. Om någon hade visat sig med en sådan armbindel hade 20 poliser direkt kastat sig över förövaren för HMF.

Detta bär inte sannolikhetens prägel.

Säg mig, var har du läst denna beskrivning av en hakkorsbindel nånstans?
Citera
2018-05-24, 23:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Säg mig, var har du läst denna beskrivning av en hakkorsbindel nånstans?
Det länkades till en artikel i en annan tråd om samma händelse. Där stod det.

edit: hittade artikeln:
Citat:
– En av mina anställda såg att hen hade ett hakkors. Hen sa lite provocerande ord, som ”blattar”, och både kunderna och personalen kände sig otrygga så vi sa att ”du kommer inte att få någon pizza härifrån”, säger Serkan Abika, 22, som äger Pizzeria Titanic i Ludvika.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Elwb6/pizzerian-infor-nolltolerans--portar-alla-nazister

En blatte som säger "hen", jag tror jag dör...
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-05-24 kl. 23:12.
Citera
2018-05-24, 23:16
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Det länkades till en artikel i en annan tråd om samma händelse. Där stod det.

Jaså, men då kan väl du visa vilken länk det var då?

Du säger att händelsen inte bär sannolikhetens prägel. Varför inte då? Det är ju inte som att hakkorsbindlar och liknande är svåra att ta av och sätta på. Att en person deltagit i en demonstration bevakad av polisen tidigare på dagen betyder ju inte personen inte kan ha tagit på sig en nazistsymbol efteråt. Dessutom är det ju NMR vi talar om, och de är ju som bekant ett gäng knarkande, bolapumpade hjon.

Edit: Det står inget om hakkorsbindlar i Aftonbladet-artikeln...
Citera
2018-05-24, 23:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Jaså, men då kan väl du visa vilken länk det var då?

Du säger att händelsen inte bär sannolikhetens prägel. Varför inte då? Det är ju inte som att hakkorsbindlar och liknande är svåra att ta av och sätta på. Att en person deltagit i en demonstration bevakad av polisen tidigare på dagen betyder ju inte personen inte kan ha tagit på sig en nazistsymbol efteråt. Dessutom är det ju NMR vi talar om, och de är ju som bekant ett gäng knarkande, bolapumpade hjon.

Edit: Det står inget om hakkorsbindlar i Aftonbladet-artikeln...
Helt rätt det står bara att:
Citat:
hen hade ett hakkors

Det var bara min tolkning att det skulle vara just en armbindel. Men det skulle ju kunna vara en hakkors-toppluva, hakkors-tröja, hakkors-plakat, hakkors-kalsonger. Fältet ligger fritt för spekulationer för den som är hågad.

Men även du måste väl inse att detta är påhittat?
Som vanligt hann dock ingen ta en bild av detta ohyggliga "hatbrott".

"hen"
Citera
2018-05-24, 23:48
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Helt rätt det står bara att:

Det var bara min tolkning att det skulle vara just en armbindel. Men det skulle ju kunna vara en hakkors-toppluva, hakkors-tröja, hakkors-plakat, hakkors-kalsonger. Fältet ligger fritt för spekulationer för den som är hågad.

Men även du måste väl inse att detta är påhittat?
Som vanligt hann dock ingen ta en bild av detta ohyggliga "hatbrott".

"hen"

Sluta larva dig. Det finns bilder på hotbreven som restaurangen fått från NMR. Det är klart det inte är påhitt, vem fan skulle hitta på något sånt här och till vilket syfte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in