2018-05-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersKarlstad
Var på ett ställe, tjejen sa att skönt på thai hette ”mii häng”. När man sedan sa det skrattade hon gott. Vet någon vad det betyder?
Liten snopp
Citera
2018-05-17, 17:52
Medlem
Citat:
Var på ett ställe, tjejen sa att skönt på thai hette ”mii häng”. När man sedan sa det skrattade hon gott. Vet någon vad det betyder?
Nää, jag vet inte riktigt... Jag får det till har/är torrt. Skönt, då skulle jag säga antingen sabai sabai eller ruusuk dii. Men vad vet jag. Det kan ju vara nåt dialektalt på Lao Issan-mål.
Citera
2018-05-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werner53
Liten snopp
Mm kanske det :-) fast hon pratade med en kompis också och jag hörde ordet Anaconda. Tror att orden betyder en sak men det har någon annan betydelse. Som t ex It’s raining cats and dogs.
Citera
2018-05-17, 22:19
Medlem
Citat:
Mm kanske det :-) fast hon pratade med en kompis också och jag hörde ordet Anaconda. Tror att orden betyder en sak men det har någon annan betydelse. Som t ex It’s raining cats and dogs.

Samma "ord", i skrift, kan betyda väldigt många saker beroende på uttal och betoning. När man tror att man säger att de har sexig rumpa kan man lika gärna säga att de ska ta vänster i nästa korsning.

Jag har gett upp försöken att prata, men lyssnar intresserat. Hela grejen med att de flesta damerna i salongerna ser ned på besökarna är en del i att de aldrig kan tro att en "farang" fattar thailändska. Jag har ingen aning om vad det du skriver betyder, men tror inte att det skulle betyda skönt, oavsett betoning.

Min tolkning av vad som händer och det pratas om i salongerna är att större delen av det som inte är rent praktiskt är skitsnack om kunderna.
"Sätter du på ris?", " Bädda i rum två", "Den här vattenbuffeln stinker" eller "Tror du att jag kan sluta nu utan att han förstår att det bara gått 40 minuter, han är äcklig".
Citera
2018-05-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Samma "ord", i skrift, kan betyda väldigt många saker beroende på uttal och betoning. När man tror att man säger att de har sexig rumpa kan man lika gärna säga att de ska ta vänster i nästa korsning.

Jag har gett upp försöken att prata, men lyssnar intresserat. Hela grejen med att de flesta damerna i salongerna ser ned på besökarna är en del i att de aldrig kan tro att en "farang" fattar thailändska. Jag har ingen aning om vad det du skriver betyder, men tror inte att det skulle betyda skönt, oavsett betoning.

Min tolkning av vad som händer och det pratas om i salongerna är att större delen av det som inte är rent praktiskt är skitsnack om kunderna.
"Sätter du på ris?", " Bädda i rum två", "Den här vattenbuffeln stinker" eller "Tror du att jag kan sluta nu utan att han förstår att det bara gått 40 minuter, han är äcklig".
Det är nog så att det bara är att se glad ut och inte bry sig så mycket. Var bara lite nyfiken.
Citera
2018-05-23, 01:40
Medlem
Har varit i Malmö och tagit oljemassage 2 gånger på 2 v nu på olika salonger.
Blev erbjuden extra på både ställen.
Tror nog att det är mer regel än undantag att man blir erbjuden extra
Citera
2018-05-23, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttjulle1963
Har varit i Malmö och tagit oljemassage 2 gånger på 2 v nu på olika salonger.
Blev erbjuden extra på både ställen.
Tror nog att det är mer regel än undantag att man blir erbjuden extra

Haha...det är väldigt få salonger som inte erbjuder extra..kanske en hansfull i Malmö.
Citera
2018-05-23, 07:47
Medlem
Halloj i djungeln,
Nån som har erfarenhet av småstäder typ Alingsås ?
Citera
2018-05-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hult
Halloj i djungeln,

Är väl bara ut på byn och prova!!
Citera
2018-05-23, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hult
Halloj i djungeln,
I Al ing sås finns nog Allt eller inget för såsen😂
Citera
2018-05-23, 18:51
Medlem
BlueStars avatar
Ett inlägg som namngav en salong där det ska ha sålts sexuella tjänster har raderats med stöd av regel 0.09.

/Mod
Citera
2018-05-24, 18:36
Medlem
Zohans avatar
Någon som vet nåt om jönköping? Upskattar tips.
Senast redigerad av Zohan 2018-05-24 kl. 18:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in