Citat:
Ursprungligen postat av
AndersKarlstad
Mm kanske det :-) fast hon pratade med en kompis också och jag hörde ordet Anaconda. Tror att orden betyder en sak men det har någon annan betydelse. Som t ex It’s raining cats and dogs.
Samma "ord", i skrift, kan betyda väldigt många saker beroende på uttal och betoning. När man tror att man säger att de har sexig rumpa kan man lika gärna säga att de ska ta vänster i nästa korsning.
Jag har gett upp försöken att prata, men lyssnar intresserat. Hela grejen med att de flesta damerna i salongerna ser ned på besökarna är en del i att de aldrig kan tro att en "farang" fattar thailändska. Jag har ingen aning om vad det du skriver betyder, men tror inte att det skulle betyda skönt, oavsett betoning.
Min tolkning av vad som händer och det pratas om i salongerna är att större delen av det som inte är rent praktiskt är skitsnack om kunderna.
"Sätter du på ris?", " Bädda i rum två", "Den här vattenbuffeln stinker" eller "Tror du att jag kan sluta nu utan att han förstår att det bara gått 40 minuter, han är äcklig".