2018-05-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Vad är det för snack om träd här nu jävlar har det slagit slint någonstans tror jag hoppade in i tråden nu efter 1 och en halv dags frånvaro. Är det någon som på fullaste allvar tror att hon har klättrat upp i ett träd ramlat ner och slagit ihjäl sig ?? 😎
Det är inte det jag skrev, jag skrev att jag faktiskt inte tror bu eller bä. Men att det skulle kunna vara ett möjligt scenario eftersom hon var en aktiv person. Vi får se vad obduktionen visar.
Citera
2018-05-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Så varför klättrade hon inte ner från den där grenen du pratar om då?
Så här, om vi säger att hon lade för mycket tyngd på en gren hon höll i, så gick den av delvis, då kommer hon alltså hänga i grenen med händerna och fötterna fladdrar under henne, är man då inte tillräckligt stark, så kan man inte häva dig upp för att få tag i en ny gren. Eller man är inte tillräckligt stark för att hålla i sig med bara en hand medan man tar tag i den nya grenen med den andra. Förstår du nu? Och vart ska man klättra nedåt menar du? I luften? Grenen behöver ju inte vara lång.
Citera
2018-05-24, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det gäller hur Lena fungerat och tänker- hon verkar inte ha utrustats med fantastiskt rolig fantasi
och roliga upptåg- vad gäller sina barn.
Hon beskrivs som en mera sträng och kontrollerande mor.
Däremot var ditt förslag riktigt roligt-riktigt bra förslag-om ungen vore en vig liten pilt.
Hennes geocachare däremot är otroligt fantasifulla och uppfinningsrika. Som den om Lasse-Maja runt ramsberg och den i skärmarboda!
Citera
2018-05-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du gick ju in med ett påstående om att de enda som deltagare i tråden spekulerar efter är uttalanden från personer som menar sig känt LW.
I specifikt detta har det snarare varit ganska tunnsått med sådana uppgifter. Så, ja du verkar lite knepig.
Är det där ett nej på min uppmaning om att du skulle posta en källförteckning på dina påståenden?

Nej, det jag skrev var att dessa personer i tråden som säger sig känna BO osv ger motstridiga vittnesmål, som "Hon var snäll", "Hon var egotrippad" osv. Så du kanske ska lära dig att läsa utöver att stava, jag vet, att lära sig det kan bli knepigt för dig.

Eller så börjar du hålla dig on topic, du gillar inte min hypotes, fine, det får du göra. Men vet du vad du gör då? Antingen argumenterar du emot den med fakta (som källförteckningen) eller så hoppar du bara över att svara på mina inlägg. Vad du inte ska göra är det du har hållit på med hittills, dvs att försöka gå på min person eller att försöka dig på att använda härskarteknik, du kommer nämligen inte att vinna den kampen.
Citera
2018-05-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Hennes geocachare däremot är otroligt fantasifulla och uppfinningsrika. Som den om Lasse-Maja runt ramsberg och den i skärmarboda!
Har du tagit någon av hennes cachar? Var de alltid i marknivå?
Citera
2018-05-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Så här, om vi säger att hon lade för mycket tyngd på en gren hon höll i, så gick den av delvis, då kommer hon alltså hänga i grenen med händerna och fötterna fladdrar under henne, är man då inte tillräckligt stark, så kan man inte häva dig upp för att få tag i en ny gren. Eller man är inte tillräckligt stark för att hålla i sig med bara en hand medan man tar tag i den nya grenen med den andra. Förstår du nu? Och vart ska man klättra nedåt menar du? I luften? Grenen behöver ju inte vara lång.
ok.
Men kan inte H, den försmådda hustrun-ringt upp Lena, kl 23.00 och bett att Lena skulle komma ut-
så de kunde tala med varandra..
H gillade inte att det fortfarande gick rykten om hennes make S och Lena.
Lena beslutar sig mitt i paketinslagningen,att springa ut för att träffa H.
Lena hade inte räknat med att S är där. Han anklagar Lena för att ha ljugit.
Hon motsäger detta, och berättar som det varit under dessa sex år. De andra två blir mycket ilskna.
Citera
2018-05-24, 17:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Är det där ett nej på min uppmaning om att du skulle posta en källförteckning på dina påståenden?

Nej, det jag skrev var att dessa personer i tråden som säger sig känna BO osv ger motstridiga vittnesmål, som "Hon var snäll", "Hon var egotrippad" osv. Så du kanske ska lära dig att läsa utöver att stava, jag vet, att lära sig det kan bli knepigt för dig.

Eller så börjar du hålla dig on topic, du gillar inte min hypotes, fine, det får du göra. Men vet du vad du gör då? Antingen argumenterar du emot den med fakta (som källförteckningen) eller så hoppar du bara över att svara på mina inlägg. Vad du inte ska göra är det du har hållit på med hittills, dvs att försöka gå på min person eller att försöka dig på att använda härskarteknik, du kommer nämligen inte att vinna den kampen.

Det finns bra sammanfattningar med länkar till bl. a. artiklar där polisens uttalande citeras, eller i förekommandefall där reporter finns på platsnär LW hittats och denne reporter betraktar teknikernas arbete. Du har uppenbart bristande läsförståelseförmåga.

Några kommentarer har kommit från några som påstår sig känna, eller vara bekant med LW. Precis som det ofta gör i ABoK forumet. Jag har sett några som ställt frågor till, eller ifrågasatt uppgift som någon lämnat. Däribland jag själv. Jag ser inte alls särskilt många som bygger någon teori om vad som hänt beroende på vad folk som varit bekanta med LW har sagt.

Innan du tjatar om att någon ska skriva en jävla källförteckning över vad som publicerats i olika media om fallet kan du kanske ta och rycka ur din skalle ur ditt rara trädklättrande rövhål och läsa i tråden?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-24 kl. 17:49.
Citera
2018-05-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok.
Men kan inte H, den försmådda hustrun-ringt upp Lena, kl 23.00 och bett att Lena skulle komma ut-
så de kunde tala med varandra..
H gillade inte att det fortfarande gick rykten om hennes make S och Lena.
Lena beslutar sig mitt i paketinslagningen,att springa ut för att träffa H.
Lena hade inte räknat med att S är där. Han anklagar Lena för att ha ljugit.
Hon motsäger detta, och berättar som det varit under dessa sex år. De andra två blir mycket ilskna.
Jag säger som sagt varken bu eller bä, det finns inte tillräckligt med bevis för endera. Men en sak är konstigt, om de planerade att mörda henne, skulle de inte gjort det senare, dvs precis innan de skulle med flyget? Varför göra det tidigare när de har vetskapen om att han tidigare varit anmäld för misshandel av offret? Och varför skulle de ses där när alla bor i området om de skulle bara prata?

Polisen har inte sagt att det är mord, de utreder det som mord tills de vet om det inte är det, men ändå blir folk här så upprörda när alternativa förklaringar läggs fram. Folk ramlar ju faktiskt och dör, men de alla olyckorna måste tydligen alltid vara mord enligt Flashback.

Återigen, i detta fallet säger jag varken bu eller bä, eftersom en del verkar missa det. (menar inte dig, men en del andra som inte ids läsa hela inläggen)
Citera
2018-05-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det finns bra sammanfattningar med länkar till bl. a. artiklar där polisens uttalande citeras, eller i förekommandefall där reporter finns på platsnär LW hittats och denne repirter betraktar teknikernas arbete. Du har uppenbart bristande läsförståelseförmåga.

Några kommentarer har kommit från några som påstår sig känna, eller vara bekant med LW. Precis som det ofta gör i ABoK forumet. Jag har sett några som ställt frågor till, eller ifrågasatt uppgift som någon lämnat. Däribland jag själv. Jag ser inte alls särskilt många som bygger någon teori om vad som hänt beroende på vad folk som varit bekanta med LW har sagt.
Du har alltså helt missat alla "Han är narcissist, och har hjärntvättat henne/dom" osv? Och du, det är just all information från polisen, hennes blogg, pressen osv jag baserat det på, därför vill jag att du ska lista det du anser att jag har missat.

Bemöt som sagt med något konkret.
Citera
2018-05-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
ja-hennes egen Jakt på äventyr kan säkert ha inneburit vissa risker.
Tror hon var en spännande och rolig person.
Att hon som mamma var rädd om sina barn, och höll koll på vad de gjorde.
Och inte utsatte dem för onödiga faror.
" Förslaget " att hennes son skulle söka sin födelsedagspresent klättrande i ett träd,
låter inte så logiskt, men alla får så klart ha sin egen tro.
Citera
2018-05-24, 17:55
Medlem
Zisselas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kazdAA/polisens-nya-fynd-i-mordarjakten

"Den hittade kroppen flyttades från platsen vid 23-tiden på lördagskvällen och i dag på eftermiddagen hävdes avspärrningarna runt platsen."

Det betyder att JG skrev så på sociala medier innan kroppen ens var flyttad från fyndplatsen.
Citera
2018-05-24, 17:57
Medlem
Citat:
Har du tagit någon av hennes cachar? Var de alltid i marknivå?
Jag är ingen klättrare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in