2018-05-24, 00:16
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Håller med dej. Jag tror att polisen har en ganska klar bild. Det är tyst i media, ingen efterfrågan av vittnen o.s.v. Skulle kunna tänka mej att paret har kontakt med advokat. Eftersom de inte är lysta så kan dom leva som vanligt. Jag tror ju att Lena provocerat fram detta. Då finns förmildrande, kanske dråp eller bara vållande. Vi får se.
Svårt att tänka sig att det blir dråp eller vållande när GM på ett eller annat sätt, lurat lockat hotat eller tvingat med henne ut ur hennes hem vid kl 23 och haft ihjäl henne under flera minuters strid, om man får tro vittnen som hört skriken. Gm har också sett till att mobilen hamnade långt från MBP. Nej det är en överlagd gärning, hur långt tillbaka det är planerat vet vi inte.
Citera
2018-05-24, 00:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ponera att HD i vintras fick reda på deras relation och gick i taket. SD svarar med att det var en engångsföreteelse, men att HD via ryktesvägen hört om flera.

Om hon är seg eller disträ låter vi vara osagt, men inte komma på att maken har kuckeliku på annat håll i åratal talar för en väldigt naiv människa.

Hursom löser sig inte problemet och HD tar ut skilsmässa och söker ny bostad. Sådan målmedvetenhet har han inte sett hos henne innan. SD får panik över att snart stå ensam och tar upp kontakten med LW igen, kanske t o m säger att det är han som ansökt om skilsmässan. Han kan plötsligt inte leva utan LW, påstår han. LW som levt på hoppet i berg-och dalbanerelationen köper historien rakt av, men hon får inget berätta. Äntligen!
Nu börjar HD undra varför han inte längre bönar och ber om att få komma tillbaka och börjar höra av sig. SD vet nu inte vilket ben han ska stå på och ljuger både för sig själv och andra. I sin hybris övertalar han HD om USA-resan de alltid önskat göra, men inte blivit av. HD blir överlycklig.

LW tycker det har blivit väldigt tyst från hans håll och undrar var han är och plötsligt är han där också.
Han är så bekräftad av båda och njuter till fullo.

Så får LW reda på USA-resan som ska göras med exfrun och blir helt ställd. Hon jagar SD med alla stående medel och han ljuger och förhalar. Försöker få henne att ta sig samman, att det är henne han älskar. Men ryktena sprids fort och LW hotar att berätta för HD vem han egentligen är, om åren och lögnerna mm.

Sent på måndagskvällen den 14 maj knackar han på LW:s dörr. Hon öppnar och han säger att de behöver prata och hon släpper in honom. Till en början är han mjuk och förstående, men vidhåller att allt är ett missförstånd och felaktiga rykten. Samtalstonen höjs och LW vill fortsätta utomhus för att inte väcka grabben. LW kräver att han avbeställer resan och han svarar med att det inte går. Påpekar att relationen med exfrun är platoniskt och LW undrar varför han då vill resa runt halva jorden med henne. Hon tror honom inte. Nu börjar SD bli förbannad och tar tag i LW, som sliter sig loss och springer några meter neför gatan. Hon vet inte vad hon ska tro, om hon ska skratta, gråta eller fly. SD kommer gående mot henne. Hon börjar prata, men möts av två iskalla ögon. Han försöker på nytt få tag på henne och LW springer nu återigen, kollar bakåt och nu har han hakat på. Skriker att hon ringer polisen om han inte slutar. Hon ökar takten, men strax får han tag i henne. Hon skriker, medan han drar in henne bakom planket. Han slår tills hon tystnar.. Kan ha gått till så.

Har polisen graverande bevis emot honom kommer han säkert skylla på minnesförlust.

Gräla utomhus på natten är väl att dra uppmärksamhet till sig. Möjligen har de gått undan någonstans eller satt sig i bil, om hon vågade det.

Det måste ju varit jävlitt akut med att ha ihjäl henne. Man undrar varför. Hon måste ju ha sagt att hon skulle avslöja affären. Som om allt blir frid o fröjd då. Folk är inte kloka på en fläck.
Citera
2018-05-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Fick höra idag av en bekant till LW att barnen vaknat på morgonen och sett att det låg presentpapper på bordet hemma och halv inslagna paket mm då något av barnen tydligen fyllde år. Mamma var spårlöst borta och de ringde då sin pappa som kom dit och ringde polis. Antagligen måste ju någon knackat på och bett henne följa med ut elr liknande

Men fy, fick ont i hjärtat av att läsa detta
Citera
2018-05-24, 00:56
Medlem
Citat:
Håller med dej. Jag tror att polisen har en ganska klar bild. Det är tyst i media, ingen efterfrågan av vittnen o.s.v. Skulle kunna tänka mej att paret har kontakt med advokat. Eftersom de inte är lysta så kan dom leva som vanligt. Jag tror ju att Lena provocerat fram detta. Då finns förmildrande, kanske dråp eller bara vållande. Vi får se.

Du menar att polisen inte skulle efterlysa några som "bara" var misstänkta för att ha slagit ihjäl en kvinna i hastigt mod? För att det inte var ett tillräckligt allvarligt brott för att efterlysa dem?
Citera
2018-05-24, 02:11
Medlem
okok1s avatar
Vet man vart paret befinner sig?
Citera
2018-05-24, 03:21
Medlem
Hur var relationen mellan Lena och barns pappa?
Citera
2018-05-24, 03:22
Medlem
Lenas exman hade ny familj?
Citera
2018-05-24, 04:02
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Du menar att polisen inte skulle efterlysa några som "bara" var misstänkta för att ha slagit ihjäl en kvinna i hastigt mod? För att det inte var ett tillräckligt allvarligt brott för att efterlysa dem?

Nä, det menar jag då rakt inte. men uppenbarligen är dom inte efterlysta? Det vet inte jag men sånt brukar gå ut i media. Likaväl som om nån är anhållen i sin frånvaro.
Jag antar att polisen inte ser dessa som några vanliga våldsverkare. Dom blir inte behandlade som en sån iaf. Polisen vet mer än vi,därför kanske dom avvaktar. Jag skulle kunna tänka mej att dom kontaktat advokat och bygger upp ett försvar, om dom tänker komma hem och ta sitt straff. Om INTE, så borde dom bli efterlysta.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-05-24 kl. 04:04.
Citera
2018-05-24, 05:12
Medlem
Citat:
Det handla om uppsåtet inget annat , det här kan aldrig bli dråp
Citera
2018-05-24, 05:18
Medlem
Oavsett så måste polisen nu få fram tekniskt bevisning som binder GM till BO annars blir det oerhört svårt för en fällande dom..GM kan inte bara gå in till polisen och säga " det är jag som mördade Lena " utan teknisk bevisning måste fram för en fällande dom..
Citera
2018-05-24, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Oavsett så måste polisen nu få fram tekniskt bevisning som binder GM till BO annars blir det oerhört svårt för en fällande dom..GM kan inte bara gå in till polisen och säga " det är jag som mördade Lena " utan teknisk bevisning måste fram för en fällande dom..

Exakt. Enda anledningen att straffprocessuella tvångsmedel ej genomförts, är för att polisen inte har tillräckligt för att plocka in dem.
Citera
2018-05-24, 06:20
Medlem
Undrar hur hon var ,egentligen.. Enligt tidn.. Dagen var hon en mycket snäll människa, men här på forumet är det negativa intryck av henne man får. Vilket är sanning ? Och, varför tycks polisen reagera så långsamt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in