2018-05-24, 14:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Berätta. Jag har missat att man tydligen gått ut med dödsorsaken?

Hon misstänks vara mördad så det finns antagligt något som synbart indikerar detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Hon hittades alltså "på insidan" av planket?
Nej. Hon låg på utsidan av planket (straxt efter att det "viker av" in mot bostadsområdet. Hon låg alltså på motorvägssidan (bland buskar och träd), inte på bostadssidan.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det gör man alltid om någon dör under oklara omständigheter. Jag har inte sett något i media om att det skulle finnas någon övertygelse om att det handlar om mord.

Efter att misslyckats med att krulla det sist av presentbandet går mamman ur huset mitt i natten och bankar ihjäl sig själv med knytnävarna under höga skrik och lägger sig vid bullerplanket?

Man säger ju att det är många stressorer i föräldrars liv...
Citera
2018-05-24, 14:01
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Hon hittades alltså "på insidan" av planket?
Dvs huset närmast kan se rakt ner på platsen?
Ber om ursäkt om detta tagits upp, försöker hänga med så gott jag kan.

nej Utsidan om man ser från gatan sett ,hon låg på andra sidan planket närmast motorvägen

http://forumbilder.se/H6T9U/20180519224329-85-194-10-14
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Med tanke på fyndplatsen, att hon tycks ha varit frisk och aktiv, det faktum att två vittnen hörde rejäla dödsångestskrik vid 23.30-tiden samt att polisen bedriver en mordutredning, så kan vi nog placera "naturliga orsaker" ganska långt ner på listan.

Att hon skulle ha flyttats med bil, och kanske placerats på fyndplatsen i efterhand, det känns inte heller särskilt troligt. Dels för att det under alla omständigheter måste vara oerhört riskabelt att köra omkring på ett lik, men också för att väl ingen vill ta risken att flytta omkring på ett lik i nära anslutning till offrets bostad, när området mer eller mindre kryllar av poliser.
Och återigen; Skriken som hördes av vittnen tyder starkt på att hon dog på fyndplatsen samma kväll som hon försvann.

Fått en lätt stroke och börjat må dåligt, vill gå ut för att ta en nypa frisk luft, har svårt att tänka klart men märker att hon är på väg att svimma, försöker ta sig ut till den trafikerade vägen för att påkalla hjälp men faller ihop bakom planket, stroken förvärras och hon dör där?
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad är märkligt med bilen? Hon har som du säger säkerligen gått frivilligt från bostaden någon bit. Om någon knackat på och velat prata.

tror inte att hon blivit tvingad in i någon bil
det var bara det jag menade med att det är märkligt att det tuggas om och om igen om en bil
Citera
2018-05-24, 14:02
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Mordutredning i Örebro
Lägesrapport i mordutredningen gällande den tidigare anmälda försvunna kvinnan.
Det finns ingen ny information i ärendet i nuläget.

Nyhet från
Polisen

Text Christina, presstalesperson Polisen Bergslagen
Publicerad 24 maj 2018 13:59

Världens bästa pressmeddelande.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Berätta. Jag har missat att man tydligen gått ut med dödsorsaken?

Se min föreg. post. Jag kör med trådsannningar. Ni som vill ha officiella uppgifter får väl vänta på dem.

Hon kan ha snubblat också.
Citera
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Fredag 19 maj[
"Polisen har beslagtagit en bil i jakten på att hitta den 45-åriga kvinnan som tros ha blivit bortrövad. Enligt uppgifter till SVT Nyheter Örebro tillhör bilen den man som tidigare suttit anhållen misstänkt för människorov."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/forsvunna-kvinnan-polisen-har-beslagtagit-bil

Lördag 20 maj
"I jakten på en misstänkt mördare har polisen gjort flera beslag i en helt annan kommun – flera mil bort. Enligt uppgifter till Aftonbladet handlar det om en parkerad bil i vilken man hittat flera saker som bedöms vara intressanta i utredningen. Själva bilen ska också vara beslagtagen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kazdAA/polisens-nya-fynd-i-mordarjakten

ja..? men det står fortfarande inte att det är samma bil det handlar om?
Citera
2018-05-24, 14:07
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Nej. Hon låg på utsidan av planket (straxt efter att det "viker av" in mot bostadsområdet. Hon låg alltså på motorvägssidan (bland buskar och träd), inte på bostadssidan.
Ok tack, då är jag med!
Citera
2018-05-24, 14:07
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
ja..? men det står fortfarande inte att det är samma bil det handlar om?
vi har pratat om detta tidigare

https://www.flashback.org/sp64112438

Edit
vad är din agenda ?
Senast redigerad av zippzon 2018-05-24 kl. 14:10.
Citera
2018-05-24, 14:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har de blivit påsläppta på ett flyg till USA så måste de väl ha planerat det. Jag tror inte man kommer iväg utan i förväg klarerade handlingar.

Tog det stopp redan på Arlanda så är det en annan femma.

Jag vet inte om man kan flyga till Heathrow och tro sig klara pappersarbetet till USA därifrån bättre. Inget talar väl för det.

De sitter väl på nåt sunkigt b&b i London o kikar under lugg på varann och försöker njuta de sista dagarna av frihet.

Pratar med Paraguays o Nordkoreas beskickningar och studerar utlämningsavtal.
Haha, fick en tydlig bild framför mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in