2018-05-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Har den/de haft tillgång till bil så hade förmodligen kroppen placerats någon annanstans, längre bort å mer svårhittad.
Kan ha varit gömd någon annanstans för att läggas ditt igen.
Polisen har bilen i beslag för teknisk undersökning så där finns det säkert massa spår.
De har säkert gjort teknisk undersökning av hela SD villa nu och BO bostad.
Hoppas att SD är topsad också.
Citera
2018-05-24, 13:41
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Har den/de haft tillgång till bil så hade förmodligen kroppen placerats någon annanstans, längre bort å mer svårhittad.

Det där med bil tycker jag verkar märkligt.
Tror mer på att hon antingen frivilligt gått ut för att träffa/ prata med någon alternativ har sprungit efter någon som kanske stulit cykel eller något annat. handgemäng där hon kom till korta och så dumpad bakom planket
Citera
2018-05-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Inte för att vara den som är den men häktad är det ingen som har varit. Däremot anhållen. Ganska stor skillnad.
Beklagar om min felskrivning ställde till det för dig.
Citera
2018-05-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanhaj
Denna video skulle jag posta för 4 dagar sedan, men eftersom jag var ny reggad så tog det lite tid innan jag kunde svara i tråden.

När jag väl var där med min vän, så tyckte vi att det var jävligt konstigt att polisen och hundarna inte hittade henne samma dag, då hon låg så nära. Vår första reaktion var att den som dödade henne hade henne på en annan plats innan han/hon förflyttade kroppen (anledningen till att vi tänkte så var för att kroppen börjar väl lukta? Samt att hundarna borde vara tränade till att finna en kropp så pass nära) Vi reagerade även på distansen mellan platsen och hennes radhus, (som ni själva kan ni på videon), att mördaren inte bara skulle kunna bära henne från hennes radhus till platsen hon hittades (om hon blev mördad hemma)

Joggingtur kan ni utesluta, ingen jävel joggar just där FYI.

Ni får själva bedömma.

https://www.youtube.com/watch?v=CMD-vDMooVI
tack- nu har vi film från bostads-området, och film där Lena är dokumenterad på sin arbetsplats. HOn bllir "levande" när man kan se den miljön som var hennes liv.
Någon skrev att de tyckte sig känna igen Lena, jag tror att det är hon som är statist i Swedbanks reklam om pensionärs-sparande.
EN annan ung kvinna med koreansk bakgrund, blev mördad i Åhus-för en tid sedan.
Båda dessa kvinnor är mini-storlek- de kan inte ha haft så stora möjligheter att freda sig, mot en normalstor angripare.
Citera
2018-05-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tror mer på att hon antingen frivilligt gått ut för att träffa/ prata med någon alternativ har sprungit efter någon som kanske stulit cykel eller något annat. handgemäng där hon kom till korta och så dumpad bakom planket

Är alla naturliga förklaringar avskrivna?
Citera
2018-05-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Kan ha varit gömd någon annanstans för att läggas ditt igen.
Polisen har bilen i beslag för teknisk undersökning så där finns det säkert massa spår.
De har säkert gjort teknisk undersökning av hela SD villa nu och BO bostad.
Hoppas att SD är topsad också.

LW har säkert lämnat både fingeravtryck å nåt hårstrå i bilen (efter deras vänskapliga träffar). Så jag hoppas verkligen att den tekniska undersökningen visar på spår som inte går att förklara bort.
Känns iaf lite udda att placera henne så nära hemmet. Fick kanske panik och valde den snabbaste platsen.
Citera
2018-05-24, 13:52
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanhaj
Denna video skulle jag posta för 4 dagar sedan, men eftersom jag var ny reggad så tog det lite tid innan jag kunde svara i tråden.

När jag väl var där med min vän, så tyckte vi att det var jävligt konstigt att polisen och hundarna inte hittade henne samma dag, då hon låg så nära. Vår första reaktion var att den som dödade henne hade henne på en annan plats innan han/hon förflyttade kroppen (anledningen till att vi tänkte så var för att kroppen börjar väl lukta? Samt att hundarna borde vara tränade till att finna en kropp så pass nära) Vi reagerade även på distansen mellan platsen och hennes radhus, (som ni själva kan ni på videon), att mördaren inte bara skulle kunna bära henne från hennes radhus till platsen hon hittades (om hon blev mördad hemma)

Joggingtur kan ni utesluta, ingen jävel joggar just där FYI.

Ni får själva bedömma.

https://www.youtube.com/watch?v=CMD-vDMooVI
Hon hittades alltså "på insidan" av planket?
Dvs huset närmast kan se rakt ner på platsen?
Ber om ursäkt om detta tagits upp, försöker hänga med så gott jag kan.
Citera
2018-05-24, 13:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Det mest primära är väl att Polisen för närvarande bedriver en mordutredning.

Dessutom har en mördad person påträffats.
Citera
2018-05-24, 13:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Dessutom har en mördad person påträffats.
Berätta. Jag har missat att man tydligen gått ut med dödsorsaken?
Citera
2018-05-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Är alla naturliga förklaringar avskrivna?
Med tanke på fyndplatsen, att hon tycks ha varit frisk och aktiv, det faktum att två vittnen hörde rejäla dödsångestskrik vid 23.30-tiden samt att polisen bedriver en mordutredning, så kan vi nog placera "naturliga orsaker" ganska långt ner på listan.

Att hon skulle ha flyttats med bil, och kanske placerats på fyndplatsen i efterhand, det känns inte heller särskilt troligt. Dels för att det under alla omständigheter måste vara oerhört riskabelt att köra omkring på ett lik, men också för att väl ingen vill ta risken att flytta omkring på ett lik i nära anslutning till offrets bostad, när området mer eller mindre kryllar av poliser.
Och återigen; Skriken som hördes av vittnen tyder starkt på att hon dog på fyndplatsen samma kväll som hon försvann.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Vad är märkligt med bilen? Hon har som du säger säkerligen gått frivilligt från bostaden någon bit. Om någon knackat på och velat prata.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Var i artikeln står det att det är SD's bil?

Fredag 19 maj[
"Polisen har beslagtagit en bil i jakten på att hitta den 45-åriga kvinnan som tros ha blivit bortrövad. Enligt uppgifter till SVT Nyheter Örebro tillhör bilen den man som tidigare suttit anhållen misstänkt för människorov."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/forsvunna-kvinnan-polisen-har-beslagtagit-bil

Lördag 20 maj
"I jakten på en misstänkt mördare har polisen gjort flera beslag i en helt annan kommun – flera mil bort. Enligt uppgifter till Aftonbladet handlar det om en parkerad bil i vilken man hittat flera saker som bedöms vara intressanta i utredningen. Själva bilen ska också vara beslagtagen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kazdAA/polisens-nya-fynd-i-mordarjakten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in