2018-05-24, 11:27
Medlem
Schizofreni finns inte, bara för att ett par tokstollar hittade på termen & kriterierna, ska man då också lyssna på och lägga vikt i vad till exempel scientologerna säger & lär ut?

Mitt stjärnskott till läkares senaste huvudargument i tingsrätten angående om jag ska ha tvångsvård eller inte var att jag tror att verkligheten är digital(& att det förklarar hur man kan höra röster.). Frågar man en matematiker så är det 50% chans, antingen är den det eller inte, så, matematiker ska medicineras.
Citera
2018-05-24, 11:29
Medlem
Yikes... Tvångsvård skulle nog inte sitta helt fel för dig

ONT: Nej matematikerna ska inte sättas i tvångsvård.
Citera
2018-05-24, 11:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhelnurgath
Schizofreni finns inte, bara för att ett par tokstollar hittade på termen & kriterierna, ska man då också lyssna på och lägga vikt i vad till exempel scientologerna säger & lär ut?

Mitt stjärnskott till läkares senaste huvudargument i tingsrätten angående om jag ska ha tvångsvård eller inte var att jag tror att verkligheten är digital(& att det förklarar hur man kan höra röster.). Frågar man en matematiker så är det 50% chans, antingen är den det eller inte, så, matematiker ska medicineras.

Om världen är digital så kan du ju enkelt bevisa detta genom att hacka och koda om valda delar av den.

Få en stol i rätten att omvandlas till en död hund eller nått, t ex?

När alla närvarande har sett ditt BEVIS på att världen verkligen ÄR digital, så blir det svårt för dem att döma dig till tvångsvård.
Citera
2018-05-24, 11:45
Medlem
Det går inte att bevisa att jorden är på riktigt, förstår ni nu då?
Citera
2018-05-24, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muljusten
Yikes... Tvångsvård skulle nog inte sitta helt fel för dig

ONT: Nej matematikerna ska inte sättas i tvångsvård.
Du låter sjukligt pessimistisk & du verkar nedvärdera dina medmänniskor så dina föräldrar kanske inte lyckades uppfostra dig så bra vännen lilla.

Du får gärna också berätta varför de inte ska bli det.

Det är tack vare dig och sådana som dig som jag är tvångsvårdad, levande död, blir nog varmare breddgrader för dig sen, tack för lobotomin.
Citera
2018-05-24, 11:53
Avslutad
Citat:
Du låter sjukligt pessimistisk & du verkar nedvärdera dina medmänniskor så dina föräldrar kanske inte lyckades uppfostra dig så bra vännen lilla.

Du får gärna också berätta varför de inte ska bli det.

Det är tack vare dig och sådana som dig som jag är tvångsvårdad, levande död, blir nog varmare breddgrader för dig sen, tack för lobotomin.

Fast du har ju själv skrivit att du hallucinerar, så nåt verkar ju vara lite fel.
Citera
2018-05-24, 11:55
Medlem
Intressant ämne! Jag och Wikipedia är benägna att hålla med om att schizofreni förmodligen inte är en sjukdom (det är å andra sidan inte exempelvis cancer heller, vilket inte hindrar att det finns effektiva behandlingar mot åtminstone en del former).

Vad din föreställning om verklighetens "digitala" natur har att göra med om du bör tvångsvårdas eller inte har jag svårt att se, utom möjligen såtillvida som det visar på klent socialt omdöme att nämna sådana teorier i samtal med en läkare! Har du sagt eller gjort något mer konkret som kunnat ge omgivningen den uppfattningen att du vore en fara för dig själv eller andra?
Citera
2018-05-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Fast du har ju själv skrivit att du hallucinerar, så nåt verkar ju vara lite fel.
"hallucinationer" finns inte heller, allt är digitalt, det är någon, några eller något som skapar "hallucinationerna".
Citera
2018-05-24, 11:56
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:

Vad är på "riktigt" då, enligt dig? Och vad spelar det för roll om inte jorden skulle vara på "riktigt"? Det är uppenbarligen här vi är, nöj dig med dig och sluta grunna så förbannat mycket i skeva och dumma tankebanor utan något slut.
Citera
2018-05-24, 11:57
Avslutad
Citat:
"hallucinationer" fins inte heller, allt är digitalt, det är någon, några eller något som skapar "hallucinationerna".

Ok, det kanske är nån som opererat in ett Nvidia-kort i hjärnan på dig. Pröva att uppdatera drivrutinerna.
Citera
2018-05-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Intressant ämne! Jag och Wikipedia är benägna att hålla med om att schizofreni förmodligen inte är en sjukdom (det är å andra sidan inte exempelvis cancer heller, vilket inte hindrar att det finns effektiva behandlingar mot åtminstone en del former).

Vad din föreställning om verklighetens "digitala" natur har att göra med om du bör tvångsvårdas eller inte har jag svårt att se, utom möjligen såtillvida som det visar på klent socialt omdöme att nämna sådana teorier i samtal med en läkare! Har du sagt eller gjort något mer konkret som kunnat ge omgivningen den uppfattningen att du vore en fara för dig själv eller andra?
Nej, jag kastade ut en kastrull ifrån ett villa fönster när jag var naturligt & mänskligt arg.
Citera
2018-05-24, 12:03
Avslutad
Citat:

Det går inte att bevisa just nu.
Det betyder inte att vi inte kommer kunna göra det i framtiden.

Sen vad har det med att höra röster ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in