2018-05-23, 23:35
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Varför stjäla med MENINGEN??? Hur fan står d till uppe i huvudet på dig. Är du en berikare alt. umgås med sådana? D heter ju med FLIT, att göra något med flit. Säg fan inte nu att du är svensk för då kan du lika gärna gå hänga dig, det är min rekommendation.

Nåväl, påpekandet i sig är ju rätt men;
1. Det känns ju så lagom korrekt att samtidigt skriva ”d” istället för ”de” och dessutom upprepa felet två gånger under din självutnämnda språkutbildning
2. Jag får nog också påpeka att självmord medelst hängning är en rekommendation i överkant.

Hur tänkte du själv ta livet av dig med anledning av ditt språkbruk?

OnT; Det absolut bästa med hela Gunilla-storyn är ju att hon är djupt kristen OCH stjäl glasögon
Citera
2018-05-23, 23:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon försökte sno ett par solglasögon ... När polisen tog henne senare så hävdade hon att hon "tänkte lämna tillbaka dem"....

Edit
Hade det varit en bil Sverige så hade det hetat "egenmäktigt förfarande" istället för stöld.

Snarare "hitte-på-brottet-för att förmildra-bovens-boveri": Tillgrepp av fortskaffningsmedel..

Nåja, folk i tråden undrar varför hon snor ett par solglasögon för hon "har väl miljoner på kontot":
Facit kan ni se här: Kleptomani, antagligen. Spänning, adrenalinkick, whatever. -Varför bestiger idioter höga berg när de riskfritt kan ta en helikopter?

Sedan kan jag ju inte säga att ett par solglasögon för motsvarande 4500 kronor ska anses särskilt lyxiga, har ett par solglasögon (progressiva, anpassade) från Specsavers av alla ställen, de kostade 4000:-.

Nåja, Gunilla har tydligen erkänt, trots att hon säger att det var ett "misstag", så hon har väl gjort rätt för sig. Tror absolut inte att hon får sitta på kåken några fler timmar än tiden hon satt i arresten/häktet.
Citera
2018-05-24, 01:16
Medlem
enligt källor så ska hon ha stuligt ett par dyra glasögon/solbrillor från en chanelbutik som finns på palm beach
Citera
2018-05-24, 01:20
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakedoc1
enligt källor så ska hon ha stuligt ett par dyra glasögon/solbrillor från en chanelbutik som finns på palm beach

VA! Allvar?

I länken först i första inlägget i tråden står det ju att:

"Swedish TV star accused of stealing sunglasses from Palm Beach Chanel store"

Citera
2018-05-24, 02:47
Medlem
PR-stunt av en desperat kvinna som gör vad som helst för lite mer uppmärksamhet? Detta skapar såklart rubriker och folket nappar uppenbarligen.
Citera
2018-05-24, 02:49
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
PR-stunt av en desperat kvinna som gör vad som helst för lite mer uppmärksamhet? Detta skapar såklart rubriker och folket nappar uppenbarligen.

Knappast kognitivt medvetet PR-stunt, snarare undermedvetet desperat tvångshandling för att fylla på hennes "jag/själv" med bevis på existens...
Citera
2018-05-24, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Knappast kognitivt medvetet PR-stunt, snarare undermedvetet desperat tvångshandling för att fylla på hennes "jag/själv" med bevis på existens...

För Gunilla finns inga dåliga rubriker så länge hon får se sig själv!
Citera
2018-05-24, 05:00
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ett rop på hjälp. GP saknar spänning i sitt liv, syns inte i TV och får för lite kuk antagligen. Då begår hon brott för kicken, inget annat.
Man skulle hoppas på jail time men det är väl osannolikt. I varje fall borde en livsstilskriminell vara portad från TV.
Citera
2018-05-24, 06:26
Medlem
Skall bli intressant höra hennes förklaring hur hon är oskyldig
Citat:
Advokaten: ”Hon är oskyldig”
Nöjesbladet har varit i kontakt med Gunilla Persson, som hänvisar till sin advokat samt låter hälsa att hon kommer berätta mer om det inträffade inom kort. Advokaten meddelar att Gunilla Persson ställer sig oskyldig till anklagelserna.
– Hon mår bra. Det har blivit ett missförstånd. Hon är oskyldig och vi ser fram emot att klara upp det här, säger hennes advokat Michael Murphy till Nöjesbladet och avböjer att kommentera ytterligare.
– Jag har pratat med henne men kontentan av min konversation med henne om situationen kan jag inte gå in på, men jag kan säga att hon mår bra.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/XwLe0n/hollywoodfrun-gunilla-persson-gripen-av-polis-i-usa
Citera
2018-05-24, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Vad betyder "she pleaded guilty and adjudication was withheld." ? Betyder det att hon har erkänt sig skyldig till stöld och dömts skyldig?

https://www.valcarcellaw.com/pros-cons-withholding-adjudication-florida/

Det verkar vara ett strafföreläggande som resulterar i villkorlig dom och om man sköter sig så finns det inget i registret
Citera
2018-05-24, 08:12
Moderator
Schlesiens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller

/Moderator
Citera
2018-05-24, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Hon är en återfallsförbrytare, sånt ser inte jänkarna lätt på.
Hon råkar inte befinna sig i en three strikes-stat? Det vore nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in