2018-05-23, 21:03
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Nej, det har jag aldrig gjort!

Måste erkänna att det var längesedan jag gjorde det med, har inte ens facebook längre, men det lär finnas en del som tycker hon är hur tuff som helst.... Antar att andelen rättshaverister och dyl, är stor ibland hennes fan-skara...

Citera
2018-05-23, 21:03
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Maken till narcissistiskt störd person har jag sällan skådat, dessutom är hon patologiskt paranoid också...

Ja du har säkert rätt. Det är väl en sak att glömma att betala en vara men att begå medveten stöld ingår nog inte i en eventuell demens diagnos
Citera
2018-05-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Det här är journalism !
Ren fakta presenteras med 2 uppdateringar på mindre än 3 tim.
Svensk MSM ligger på stenåldersnivå i jämförelse med Palm Beach Post.

Hon har alltså torskat på butikssnatteri, för ett par Chanel solglasögon, som hon sen även rivit av den tag som löser ut larmbågarna, alltså stentorsk utan chans till någon undanflykt. Hon är visst straffad i Dallas för runt 32 år sedan tidigare-okänt vad hon gjorde då.

Det bästa av allt, kärringen har sen tidigare journalistutbildning, fan hon uppfyller ju alla kritierier för att bli anställd på Expressen....

Tragiskt men av det lilla jag har sett av Gunilla så fick jag känslan av att hon måste vara en av de fattigaste Hollywood-fruarna? Och då menar jag inte själsligt eller mentalt.

Jag menar, springa runt och snatta som en annan tattarunge, vad fan liknar det?
Citera
2018-05-23, 21:07
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Ja du har säkert rätt. Det är väl en sak att glömma att betala en vara men att begå medveten stöld ingår nog inte i en eventuell demens diagnos

Kikade på hollywoodfruar på nätet ett tag, det är helt uppenbart, hon klarar inte av att de andra är rikare och har lyxigare liv än vad hon har, så istället tar hon till de vanliga narc-verktygen, nedvärdering, förolämpning, konfliktskapande osv. för att allt ska kretsa kring henne istället. En bra släng av histrionisk störning skulle det gå att misstänka att hon dessutom lär vara "begåvad" med....
Citera
2018-05-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Tragiskt men av det lilla jag har sett av Gunilla så fick jag känslan av att hon måste vara en av de fattigaste Hollywood-fruarna? Och då menar jag inte själsligt eller mentalt.

Jag menar, springa runt och snatta som en annan tattarunge, vad fan liknar det?

Hon kan säkert ha ekonomiska problem, men även om hon är rik så kan hon vara kleptoman. Det finns folk som inte kan låta bli att snatta fast att de inte behöver. Hon kan också vara mycket snål. Vill leva lyxliv men vill inte betala vad det kostar.
Citera
2018-05-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
https://www.palmbeachpost.com/news/local/just-swedish-reality-star-reported-arrested-palm-beach/YSaJ5RdQLrr6iNlsnmQSQM/

Vad betyder "she pleaded guilty and adjudication was withheld." ? Betyder det att hon har erkänt sig skyldig till stöld och dömts skyldig?
Citera
2018-05-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hon kan säkert ha ekonomiska problem, men även om hon är rik så kan hon vara kleptoman. Det finns folk som inte kan låta bli att snatta fast att de inte behöver. Hon kan också vara mycket snål. Vill leva lyxliv men vill inte betala vad det kostar.

Det är ju sant iofs, hon är ju inte den enda med sådana problem om det visar sig stämma.

Däremot tror jag att det handlar lite om den grandiosa självbild hon försöker sprida men misslyckas att leva upp till.
Alla medel tillåtna enligt henne, typ?
Senast redigerad av Som-nam-na 2018-05-23 kl. 21:18.
Citera
2018-05-23, 21:17
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
Vet inte om det handlar om vissa delstater, men har dom inte något system där tredje brottet man blir dömd för så blir det automatiskt livstid, och det behöver inte handla om grova brott, räcker med stöld.

Jodå! Florida har det sedan 1995. Vet dock inte om det gäller mindre brott inräknat med
Citera
2018-05-23, 21:18
Bannlyst
Citat:
Måste erkänna att det var längesedan jag gjorde det med, har inte ens facebook längre, men det lär finnas en del som tycker hon är hur tuff som helst.... Antar att andelen rättshaverister och dyl, är stor ibland hennes fan-skara...

Lika barn leka bäst heter det ju och självklart finns det en sorglig skara som ser upp till psykfallet.
Citera
2018-05-23, 21:21
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Jag tror mer på förstadie till demens. Med tanke på henne mor så ligger väl det nära till hands.

Tror faktiskt du kan ha rätt här, hon verkar ofta lite mer virrig, ofokuserad och splittrad än vad som kan ses som normalt.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Längesedan hon fick stora rubriker i media kanske?
Ha ha ha!
Citera
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Vad betyder "she pleaded guilty and adjudication was withheld." ? Betyder det att hon har erkänt sig skyldig till stöld och dömts skyldig?

Det är väl en form av straff-föreläggande som vi har här i Sverige - dvs du blir informerad att du är misstänkt för brott X och får möjligheten att erkänna sig skyldig på plats och betala ett visst bötesbelopp - eller neka och då bli gripen och sedan skickad till rättegång och riskeras dömas betydligt hårdare, beroende på vad juryn/domaren tycker.

Har jag för mig, är inte helt hundra dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Jodå! Florida har det sedan 1995. Vet dock inte om det gäller mindre brott inräknat med

Det är dock en djävla skillnad på 'misdemeanor' (mildare) och 'felony' (grovt brott), vilket hon nu gjort sig skyldig till. Och jag tror att third strike bara gäller för 'felony'
Citat:
Misdemeanors: Misdemeanors are more serious than infractions. They are usually defined as a crime which is punishable by up to a year in jail time. Sometimes that jail time is served in a local county jail instead of a high security prison. Other states define a misdemeanor as a crime that is not a felony or an infraction. Prosecutors generally have a great degree of flexibility in deciding what crimes to charge, how to punish them, and what kinds of plea bargains to negotiate.

Felonies: Felonies are the most serious types of crimes. They are usually defined by the fact that they are punishable by prison sentences of greater than one year. Since the punishments can be so severe, court room procedure must be strictly observed so that the defendants' rights stay protected. Felonies are usually crimes that are viewed severely by society, and include crimes such as murder, rape, burglary, kidnapping, or arson. However, felonies can also be punished in a range of ways so that the punishment matches the severity of the crime.
https://criminal.findlaw.com/criminal-law-basics/what-distinguishes-a-misdemeanor-from-a-felony.html
Senast redigerad av falskmustaren 2018-05-23 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in