2018-05-23, 23:28
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Om vi utgår från att de åtminstone är utomlands så är min tanke att det är taktiskt riktigt av polisen att inte blåsa på i media. Det ökar oddsen att de kommer hem med hopp om att allt ska ordna sig.
Ja förhoppningsvis vet polisen mer än vi gör om deras förehavanden (om nu paret fortfarande är misstänkta). Min tanke var att om barnen fortfarande är hemma finns ytterligare orsaker att komma hem så snart som möjligt.
Citera
2018-05-23, 23:32
Medlem
Citat:
Enligt uppgift i media och här fick de vända i USA och åkte till England. Det kanske inte är så märkligt att så lite har kommit ut. Om polisen gått ut med att de har en starkt misstänkt som kommer att gripas så fort som möjligt så finns risken att de stannar utrikes, eller tar varandra/sig själva av daga. Nu är det locket på och till slut kommer de hem till Svea rike igen.

Att de inte kommit in i USA stämmer säkert.
Det räcker ju med att få en "bock i kanten" hos polisen i Sverige för att ESTA ska nekas.

SD har ju varit föremål för anmälan tidigare och nu detta förhör. De kan mycket väl ha stoppats.

Men de lär ju ändock ha samma flygbiljett bokad och om mellanlandningen var i London så är det ju här de hamnar.
Eftersom det inte är någon slump enligt mig att denna gärning händer i direkt samband med en utlandsresa så lär de utnyttja ordinarie flygbiljett istället för att köpa en ny och åka hem.

Därav tror jag vi får vänta 5-7 dagar ytterligare på dem.
De gör ju ingen direkt hemlighet var de befinner sig med tanke på att de loggar in lite här och var mest hela tiden.
Så polisen vet ju såklart vart de befinner sig.

Därmed inte sagt att den som utfört själva gärningen mycket väl kan befinna sig på svensk mark redan nu.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-05-23 kl. 23:34.
Citera
2018-05-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Att de inte kommit in i USA stämmer säkert.
Det räcker ju med att få en "bock i kanten" hos polisen i Sverige för att ESTA ska nekas.

SD har ju varit föremål för anmälan tidigare och nu detta förhör. De kan mycket väl ha stoppats.

Men de lär ju ändock ha samma flygbiljett bokad och om mellanlandningen var i London så är det ju här de hamnar.
Eftersom det inte är någon slump enligt mig att denna gärning händer i direkt samband med en utlandsresa så lär de utnyttja ordinarie flygbiljett istället för att köpa en ny och åka hem.

Därav tror jag vi får vänta 5-7 dagar ytterligare på dem.
De gör ju ingen direkt hemlighet var de befinner sig med tanke på att de loggar in lite här och var mest hela tiden.
Så polisen vet ju såklart vart de befinner sig.

Därmed inte sagt att den som utfört själva gärningen mycket väl kan befinna sig på svensk mark redan nu.
Om man inte har godkänt ESTA får man väl inte kliva på flyget i Sverige, även om man mellanlandar i London (på samma biljett)?
Citera
2018-05-23, 23:39
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Ponera att HD i vintras fick reda på deras relation och gick i taket. SD svarar med att det var en engångsföreteelse, men att HD via ryktesvägen hört om flera.

Om hon är seg eller disträ låter vi vara osagt, men inte komma på att maken har kuckeliku på annat håll i åratal talar för en väldigt naiv människa.

Hursom löser sig inte problemet och HD tar ut skilsmässa och söker ny bostad. Sådan målmedvetenhet har han inte sett hos henne innan. SD får panik över att snart stå ensam och tar upp kontakten med LW igen, kanske t o m säger att det är han som ansökt om skilsmässan. Han kan plötsligt inte leva utan LW, påstår han. LW som levt på hoppet i berg-och dalbanerelationen köper historien rakt av, men hon får inget berätta. Äntligen!
Nu börjar HD undra varför han inte längre bönar och ber om att få komma tillbaka och börjar höra av sig. SD vet nu inte vilket ben han ska stå på och ljuger både för sig själv och andra. I sin hybris övertalar han HD om USA-resan de alltid önskat göra, men inte blivit av. HD blir överlycklig.

LW tycker det har blivit väldigt tyst från hans håll och undrar var han är och plötsligt är han där också.
Han är så bekräftad av båda och njuter till fullo.

Så får LW reda på USA-resan som ska göras med exfrun och blir helt ställd. Hon jagar SD med alla stående medel och han ljuger och förhalar. Försöker få henne att ta sig samman, att det är henne han älskar. Men ryktena sprids fort och LW hotar att berätta för HD vem han egentligen är, om åren och lögnerna mm.

Sent på måndagskvällen den 14 maj knackar han på LW:s dörr. Hon öppnar och han säger att de behöver prata och hon släpper in honom. Till en början är han mjuk och förstående, men vidhåller att allt är ett missförstånd och felaktiga rykten. Samtalstonen höjs och LW vill fortsätta utomhus för att inte väcka grabben. LW kräver att han avbeställer resan och han svarar med att det inte går. Påpekar att relationen med exfrun är platoniskt och LW undrar varför han då vill resa runt halva jorden med henne. Hon tror honom inte. Nu börjar SD bli förbannad och tar tag i LW, som sliter sig loss och springer några meter neför gatan. Hon vet inte vad hon ska tro, om hon ska skratta, gråta eller fly. SD kommer gående mot henne. Hon börjar prata, men möts av två iskalla ögon. Han försöker på nytt få tag på henne och LW springer nu återigen, kollar bakåt och nu har han hakat på. Skriker att hon ringer polisen om han inte slutar. Hon ökar takten, men strax får han tag i henne. Hon skriker, medan han drar in henne bakom planket. Han slår tills hon tystnar.. Kan ha gått till så.

Har polisen graverande bevis emot honom kommer han säkert skylla på minnesförlust.
Citera
2018-05-23, 23:41
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Fick höra idag av en bekant till LW att barnen vaknat på morgonen och sett att det låg presentpapper på bordet hemma och halv inslagna paket mm då något av barnen tydligen fyllde år. Mamma var spårlöst borta och de ringde då sin pappa som kom dit och ringde polis. Antagligen måste ju någon knackat på och bett henne följa med ut elr liknande

Fruktansvärt! Stackars barn..
Citera
2018-05-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Om man inte har godkänt ESTA får man väl inte kliva på flyget i Sverige, även om man mellanlandar i London (på samma biljett)?

ESTA kan mycket väl ha godkänts ifrån början men sedan ändrats under "resans" gång.

ESTA räcker ju i 2 års tid. De kan ha sökt detta för länge, länge sedan och fått den beviljad men fått en "bock i kanten" av polisen i efterhand och då är det ju inte förrän immigration i USA som detta uppdagas.

Men har du redan från början en nekad ESTA så får du inte gå ombord ens i Sverige. Detta då flygbolagen blir skyldiga att stå för kostnaderna vid tillbakatransport och allt vad det innebär.
Citera
2018-05-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
ESTA kan mycket väl ha godkänts ifrån början men sedan ändrats under "resans" gång.

ESTA räcker ju i 2 års tid. De kan ha sökt detta för länge, länge sedan och fått den beviljad men fått en "bock i kanten" av polisen i efterhand och då är det ju inte förrän immigration i USA som detta uppdagas.

Men har du redan från början en nekad ESTA så får du inte gå ombord ens i Sverige. Detta då flygbolagen blir skyldiga att stå för kostnaderna vid tillbakatransport och allt vad det innebär.
Ja så kan det ju vara. Som jag skrivit tidigare tror jag dock att svenska polisen aktivt måste kontakta USA för att berätta om misstankarna.
Citera
2018-05-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Fick höra idag av en bekant till LW att barnen vaknat på morgonen och sett att det låg presentpapper på bordet hemma och halv inslagna paket mm då något av barnen tydligen fyllde år. Mamma var spårlöst borta och de ringde då sin pappa som kom dit och ringde polis. Antagligen måste ju någon knackat på och bett henne följa med ut elr liknande
Barnen och exmannen måste sett spår av annat än paketinslagning. Annars hade väl inte polisen agerat så snabbt? Och hade man ens ringt polisen i det akuta läget?

Har själv varit med om att en anhörig försvunnit. Det var många turer innan polisen tog vid.

Hursom är det en tragedi. Sorgligt och otäckt.
Citera
2018-05-24, 00:00
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Om vi utgår från att de åtminstone är utomlands så är min tanke att det är taktiskt riktigt av polisen att inte blåsa på i media. Det ökar oddsen att de kommer hem med hopp om att allt ska ordna sig.

Håller med dej. Jag tror att polisen har en ganska klar bild. Det är tyst i media, ingen efterfrågan av vittnen o.s.v. Skulle kunna tänka mej att paret har kontakt med advokat. Eftersom de inte är lysta så kan dom leva som vanligt. Jag tror ju att Lena provocerat fram detta. Då finns förmildrande, kanske dråp eller bara vållande. Vi får se.
Citera
2018-05-24, 00:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Barnen och exmannen måste sett spår av annat än paketinslagning. Annars hade väl inte polisen agerat så snabbt? Och hade man ens ringt polisen i det akuta läget?

Har själv varit med om att en anhörig försvunnit. Det var många turer innan polisen tog vid.

Hursom är det en tragedi. Sorgligt och otäckt.

Jag tycker det räcker med avbruten paketinslagning, födelsedag och en mamma som inte står att finna.
Citera
2018-05-24, 00:03
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Håller med dej. Jag tror att polisen har en ganska klar bild. Det är tyst i media, ingen efterfrågan av vittnen o.s.v. Skulle kunna tänka mej att paret har kontakt med advokat. Eftersom de inte är lysta så kan dom leva som vanligt. Jag tror ju att Lena provocerat fram detta. Då finns förmildrande, kanske dråp eller bara vållande. Vi får se.

Du får också komma ihåg att LW inte var gift och med tanke på hur länge relationen pågått, går det inte att skylla på LW. Hon har troligen betalat med sitt liv för att en skitstövel ville ha båda, av och till.
Citera
2018-05-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag tror att polisen har en ganska klar bild. Det är tyst i media, ingen efterfrågan av vittnen o.s.v. .
Japp, så är det nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in