2018-05-23, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Men för fan! Du fattar ju ingenting! Jag varken dömer eller vet någonting. Säger ju bara att sambon oavsett vad som än framkommer inte ska skuldbeläggas här. Uppenbarligen läser du andras inlägg som andra läser Bibeln.
Säg mig varför sambon inte skulle skuldbeläggas?
Vad vet du vad hon gjort eller inte gjort?

Om hon nu hittat på allt och bara vill åt Kristians pengar, tycker du då inte att hon ska skuldbeläggas då?
Har du lilla gosse någonsin varit frihetsberövad?
Citera
2018-05-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gissar att det kommer sluta i ett nedlagt ärende och ingenting mer.

Ibland så
Den känslan har jag också. Så fort det handlar om man mot kvinna så slår myndigheter till med fullkraft och vill inte se sakligt i det aktuella.
Precis det har vi sett här i tråden hur kvinnor hatar Kristian för att han är man, lika så Azdz. och ingenav dom har något som helst belägg för sina sjuka fantasier. Det lilla dom har där uppe skenar fullständigt i väg.
Citera
2018-05-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Säg mig varför sambon inte skulle skuldbeläggas?
Vad vet du vad hon gjort eller inte gjort?

Om hon nu hittat på allt och bara vill åt Kristians pengar, tycker du då inte att hon ska skuldbeläggas då?
Har du lilla gosse någonsin varit frihetsberövad?
Så om du misshandlar, våldtar eller på något sätt förgriper din partner så anser du ändå att det hela är hennes fel? Hur i hela Härnösand tänker du människa?

Å andra sidan är det rätt komiskt att du först anklagar mig för att öppet hänga ut KH i tråden och frågar mig om vad jag vet vad som har hänt och så börjar du själv spekulera. Kasta inte sten i gllashus
Citera
2018-05-23, 15:17
Medlem
Citat:
Så om du misshandlar, våldtar eller på något sätt förgriper din partner så anser du ändå att det hela är hennes fel? Hur i hela Härnösand tänker du människa?

Å andra sidan är det rätt komiskt att du först anklagar mig för att öppet hänga ut KH i tråden och frågar mig om vad jag vet vad som har hänt och så börjar du själv spekulera. Kasta inte sten i gllashus
Vänta nu. Så åklagare släpper Kristian Huselius även det att han misshandlat, våltar och förgriper sig på Sara?
Då är detta inte bara en skandal. Utan en gigantiskt stor skandal!

Var har du belägg eller annat som styrker att Kristian utför det ovan nämnda?
Citera
2018-05-23, 15:18
Medlem
Citat:
Vänta nu. Så åklagare släpper Kristian Huselius även det att han misshandlat, våltar och förgriper sig på Sara?

Du har inte ens besvarat min fråga jag ställde. Börja med det så kan du fortsätta med försvarandet sen.
Citera
2018-05-23, 15:22
Medlem
Citat:

Mupp. Fatta att man kan bli släppt även fast man ska åtalas. Finns inge risk för utredningen eller målsägare ska man slippa sitta häktad. Capich?
Citera
2018-05-23, 15:23
Medlem
Ångvälts avatar
Citat:
Den känslan har jag också. Så fort det handlar om man mot kvinna så slår myndigheter till med fullkraft och vill inte se sakligt i det aktuella.
Precis det har vi sett här i tråden hur kvinnor hatar Kristian för att han är man, lika så Azdz. och ingenav dom har något som helst belägg för sina sjuka fantasier. Det lilla dom har där uppe skenar fullständigt i väg.

Tycker att du missar att det finns en motvikt i att anmälaren riskerar att bli misstänkt och åtalad för falsk tillvitelse eller vårdslös tillvitelse, dvs att det inte är riskfritt att polisanmäla någon för grov kvinnofridskränkning. Om du sedan undrar varför myndigheter agerar på en anmälan från en kvinna så visar både svensk och internationell forskning att grovt och upprepat våld i heterosexuella parrelationer i de flesta fall handlar om mäns våld mot kvinnor.

http://nck.uu.se/
Citera
2018-05-23, 15:24
Medlem
Reimers avatar
Det verkar vara en "Marianne Ny" häktning som skett med KH, dvs. att häkta mannen oavsett han har gjort något eller inte bara för att det så kallade brottsoffret ska få ännu mer tid att fabla ihop anklagelser.

Det mesta tyder på att hela fallet kommer att rinna ut i sanden och någon ursäkt kommer givetvis inte KH att få, han är ju man och då får man tåla lite smisk med den "Rosa lagboken".

För djävligt att bli häktad med restriktioner på så svaga grunder som det uppenbarligen har varit i det här fallet.
Citera
2018-05-23, 15:26
Medlem
Citat:
Du har inte ens besvarat min fråga jag ställde. Börja med det så kan du fortsätta med försvarandet sen.
Jag kan besvara din fråga. Ja det är klart att Kristian ska ha sitt straff om han våldtar, misshandlar och förgriper sig på Sara. Och absolut ska han inte ha skulden för Kristians handlingar.

Så nu ska du svara på min fråga. Du påstår alltså att Kristian våldtar, misshandlar och förgrpiper sig på Sara.
Vad har du för belägg för detta?
Och hur kan då Kristian släppas ur häktet om detta inträffar? Eller är det så att du vet något som inte polis och åklagare inte vet något om?

Jag väntar otåligt på svar från dig nu Azdz. Och jag kan lova att fler än mig väntar på att få veta vad du vet.
Citera
2018-05-23, 15:30
Medlem
Citat:
Jag kan besvara din fråga. Ja det är klart att Kristian ska ha sitt straff om han våldtar, misshandlar och förgriper sig på Sara. Och absolut ska han inte ha skulden för Kristians handlingar.

Så nu ska du svara på min fråga. Du påstår alltså att Kristian våldtar, misshandlar och förgrpiper sig på Sara.
Vad har du för belägg för detta?
Och hur kan då Kristian släppas ur häktet om detta inträffar? Eller är det så att du vet något som inte polis och åklagare inte vet något om?

Jag väntar otåligt på svar från dig nu Azdz. Och jag kan lova att fler än mig väntar på att få veta vad du vet.
Egentligen är det ingen mening att ta detta en vända till. Du tar mig för att hänga ut KH vilket jag aldrig gjort. Sedan sitter du själv och spekulerar för glatta livet vilket gör dig än mer omöjligt att ta på allvar. Varken du eller jag vet vad som har hänt men jag vet iaf att KH varit i blåsväder förut så jag kan ju helt klart säga att jag är riktigt orolig för barnens skull. Skuldbelägg inte andra när du själv inte är bättre.
Citera
2018-05-23, 15:33
Medlem
Citat:
Egentligen är det ingen mening att ta detta en vända till. Du tar mig för att hänga ut KH vilket jag aldrig gjort. Sedan sitter du själv och spekulerar för glatta livet vilket gör dig än mer omöjligt att ta på allvar. Varken du eller jag vet vad som har hänt men jag vet iaf att KH varit i blåsväder förut så jag kan ju helt klart säga att jag är riktigt orolig för barnens skull. Skuldbelägg inte andra när du själv inte är bättre.
Din jävla efterbliva idiot! Svara nu på min fråga!!!

Detta är vad du påstår:

"Så om du misshandlar, våldtar eller på något sätt förgriper din partner så anser du ändå att det hela är hennes fel? Hur i hela Härnösand tänker du människa?"

Så om du ska vara trovärdig så får du fan ta och svara på min fråga. Det kan för fan inte någon på hela Hisingen eller utanför som kan ta dig på allvar om du inte svara på frågan!
Citera
2018-05-23, 15:37
Medlem
Citat:
Din jävla efterbliva idiot! Svara nu på min fråga!!!

Detta är vad du påstår:

"Så om du misshandlar, våldtar eller på något sätt förgriper din partner så anser du ändå att det hela är hennes fel? Hur i hela Härnösand tänker du människa?"

Så om du ska vara trovärdig så får du fan ta och svara på min fråga. Det kan för fan inte någon på hela Hisingen eller utanför som kan ta dig på allvar om du inte svara på frågan!
Jag tog upp ett exempel när du påstod att sambon hade ett ansvar i det hela . Men jag har förstått nu att du helt saknar förmåga att bemöta andras inlägg och avsaknad av läsförståelse. Och du har inte mer rätt för att du begår personangrepp. För att sätta punkt på hela diskussionen så kan jag gå med på att dom båda har en del av kakan, men absolut inte bara sambon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in