2018-05-23, 12:59
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hela den här tråden är så uppenbart hatdriven att det är svårt att inte fundera i termen diagnoser.

Det är så uppenbart att det inte är män ni värnar. Ni har inte ens brytt er om att ta reda på vilka behov som män ens har.

Det finns inget som talar för annat än att det är motverkandet av våld mot kvinnor som är ert egentliga problem.

Ni har inte brytt er om att ta reda på vilken hjälp som män egentligen behöver och ni har inte brytt er om att ta reda på vilka brister det finns i den hjälp som redan ges. Det finns gott om skyddade boenden där misshandlade män kan få hjälp. Det är inte det som är problemet.

Problemet är tydligen att det finns ännu fler för kvinnor.

Ni är förbannade på att mansjourer kan få bidrag för att hjälpa män att sluta slå sin partner. Ni är förbannade på att misshandlade kvinnor kan få gömma sig på kvinnojourer.

Tänk att vara så överväldigad av en hatisk 'känsla' riktad mot halva jordens befolkning. Skrämmande.
Är du så slut i huvudet att du inbillar dig att folk behöver göra omfattande riksstudier för kunna komma med förslag på hur man kan lösa upplevda mansproblem... för att samtidigt kunna ha empati bakom orden?

Det du säger i din fucked up värld är att varenda diskussion som har varit och pågår om upplevda mansproblem samt lösningar på dem - utgår från att inte bry sig om män. För några studier som du kräver för att kunna bry sig... existerar inte.

Det du bidrar till med huvudet fyllt av helium är en känsla av att folk borde skämmas för att ens diskutera mansproblem och lösningar på dem.

Samtidigt har du stött flera dagars argumentation mot dessa förslag på slutsater om statistik som du inte ens har brytt dig om att se efter rimligheten i... och du är inte ens noga med att notera läsare om att du har gett en felaktig bild av mäns skyddsbehov när slutsatsen visade sig fullständigt orimlig - är det att bry sig menar du?

Sitta och vara fullständigt nonchalant med hur din argumentation påverkar bilden av utsatta män och diskussionen kring dem... för att sedan komma och anklaga motdebattörer för att inte bry sig om dessa män - för att de inte har gjort studier i storleken att det skulle falla på rikskansliet att utreda... innan de kommer med förslag till verksamheten inom mansjourer.

Du är en så puckad och misandrinsk människa att det saknar motstycke. Hur fan orkar du med dig själv? Sitta och klaga på att män pratar om upplevda mansproblem samt lösningar på dessa... och försöka odla skam i dem för att de överhuvudtaget lyfter ordet.

Du är trasig.
Citera
2018-05-23, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Är du så slut i huvudet att du inbillar dig att folk behöver göra omfattande riksstudier för kunna komma med förslag på hur man kan lösa upplevda mansproblem... för att samtidigt kunna ha empati bakom orden?

Det du säger i din fucked up värld är att varenda diskussion som har varit och pågår om upplevda mansproblem samt lösningar på dem - utgår från att inte bry sig om män. För några studier som du kräver för att kunna bry sig... existerar inte.

Det du bidrar till med huvudet fyllt av helium är en känsla av att folk borde skämmas för att ens diskutera mansproblem och lösningar på dem.

Samtidigt har du stött flera dagars argumentation mot dessa förslag på slutsater om statistik som du inte ens har brytt dig om att se efter rimligheten i... och du är inte ens noga med att notera läsare om att du har gett en felaktig bild av mäns skyddsbehov när slutsatsen visade sig fullständigt orimlig - är det att bry sig menar du?

Sitta och vara fullständigt nonchalant med hur din argumentation påverkar bilden av utsatta män och diskussionen kring dem... för att sedan komma och anklaga motdebattörer för att inte bry sig om dessa män - för att de inte har gjort studier i storleken att det skulle falla på rikskansliet att utreda... innan de kommer med förslag till verksamheten inom mansjourer.

Du är en så puckad och misandrinsk människa att det saknar motstycke. Hur fan orkar du med dig själv? Sitta och klaga på att män pratar om upplevda mansproblem samt lösningar på dessa... och försöka odla skam i dem för att de överhuvudtaget lyfter ordet.

Du är trasig.
Problemet är att du pratar inte om upplevda mansproblem.

Ditt problem är uteslutande att kvinnor får nåt som inte män får.

Du är en så puckad och misogyn människa att det saknar motstycke. Hur fan orkar du med dig själv? Sitta och klaga på att kvinnor påpekar att att du pratar om något helt annat än upplevda mansproblem samt lösningar på dessa... och försöka odla skam i dem för att de överhuvudtaget lyfter ordet.

Du är mer än trasig.
Citera
2018-05-23, 13:09
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Mm. Det är så uppenbart hatdrivet att man kan inte låta bli att fundera i termer diagnoser. Tänk dig att vara så överväldigad av en hatisk 'känsla' riktad mot halva jordens befolkning.. Skrämmande.

Jag växte själv upp på diverse instutioner där kvinnomaffian styrde med järnhand (och kom undan med alla möjliga övergrepp) men maken till det manshat som är etablerat ända ut i vardagen i dag var det aldrig närheten av. De enda som verkar komma undan är invandrare och div. sexuella avarter.

Den här tiden kommer gå till historieböckerna och inte i något positivt ljus direkt.
Jag tror att hatet i sig är undermedvetet i mångt och mycket. Kan själv reflektera kring upplevelsen av att rannsaka sig själv och börja se på kvinnor och män med andra ögon... det kan vara en rätt omtumlande process då bilden man hade var så självklar.

Att det i flera fall - och speciellt här - även kombineras med ren idioti och nonchalans... gör dock inte saken bättre.
Citera
2018-05-23, 13:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Väldigt förvirrat inlägg.

1. Ja män utsätts för mer våld, samt säkerligen mer grovt våld än kvinnor totalt sett...
MEN! inte av kvinnor utan av andra män.
och nu handlar denna tråd enkom om våld i nära relationer.

2. Testosteron och östrogen är väldigt nära hormoner, det ena utvecklas från det andra. Finns alltså inget skäl att plötsligt misstänka östrogen för att starta/ påverka aggressioner när man nu upptäckt att nej testosteronet hade inte alls den effekten man tidigare trott.
Aggessioner är en känsla som styrs av hjärnan, amygdala, hypotalamus ex. Amygdalan är mycket större hos män än hos kvinnor, dess funktion är att snabbt, utan att behöva gå över den långsammare frontalloben där förnuftet sitter, välja fly eller slåss...dvs den styr impulser.

3. Sen vad menar du egentligen med det "starka" könet?
Är man "stark"...för att man oftare väljer att slåss? inte kan kontrollera sin aggression?
eller är man "stark" om man bättre klarar hantera sin ilska? dvs INTE väljer att slå när detta inte behövs?

4. Sen jo,män är fortsatt i stort vinnare i dagens samhälle, tittar man på alla de faktorer man bukar väga när man gör denna typ av jämförelse mellan grupper, så är det makt/ ekonomi/ status/ hälsa/ utbildning/ medelivslängd etc. som bukar jämföras.
I Sverige så leder män som ligger bäst till i de flesta av dessa områden, eller det är mer eller mindre likt. Kvinnor har sprungit om män i utbildning men that's it.
Så att påstå att män har det sämst baserat på en mycket liten andel mäns överepresentation i något ( hemlöshet ex) är helt fel sätt att mäta på.

Jag började faktiskt skratta när jag läste din kommentar, åt mig själv. Min kommentar blev något förvirrad ja. Mina fria spekulationer ska jag hålla för mig själv i fortsättningen.
Citera
2018-05-23, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Bra argument. "Du är dum, du är dum, du är dum, och du är så dum så du hatar kvinnor enbart för att du är så dum."
Jo, jag vet. Det var därför jag lånade det av Kopparmynt.
Citat:

Du är trasig.
Senast redigerad av Ipsi 2018-05-23 kl. 13:53.
Citera
2018-05-23, 13:21
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Problemet är att du pratar inte om upplevda mansproblem.

Ditt problem är uteslutande att kvinnor får nåt som inte män får.

Du är en så puckad och misogyn människa att det saknar motstycke. Hur fan orkar du med dig själv? Sitta och klaga på att kvinnor påpekar att att du pratar om något helt annat än upplevda mansproblem samt lösningar på dessa... och försöka odla skam i dem för att de överhuvudtaget lyfter ordet.
Jag är en man som upplever problem som berör män. Hur i helvete är inte det upplevda mansproblem? Flera män här delar även problembilden som jag upplever. Hur i helvete är inte det upplevda mansproblem?

Citera vart jag har problematiserat vad kvinnor får - bortsett från när jag grusar ditt tidigare argument berörande statistiken över dödsfall i nära relationer, då det enbart är ämnat för att lyfta fram orimligheten i det argumentet.

Prestera istället för att sitta på en stol svullen av vätska och bara påstå saker rakt ut i luften. Dina påståenden är tomma... ska jag utgå från att innehållet i ditt huvud är exakt lika tomt?
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-23 kl. 13:27.
Citera
2018-05-23, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag började faktiskt skratta när jag läste din kommentar, åt mig själv. Min kommentar blev något förvirrad ja. Mina fria spekulationer ska jag hålla för mig själv i fortsättningen.

Nej, bry dig inte om Merapi. Att se kvinnan som det svagare könet och ha det som en ledstjärna tar bort sunt förnuft. Finns både kvinnor och män som har problem med psyket. Oavsett statestik, är inte könet det avgörande. Inte fysisk styrka heller. Kvinno-jourer är ett urlöjligt koncept och motsatsen till jämställdhet.
Kvinnor och män med liknande problem mår säkert bra av att tala med varandra och utbyta erfarenheter.
Senast redigerad av ManManne 2018-05-23 kl. 13:46.
Citera
2018-05-23, 13:32
Avslutad
Citat:
Jag är en man som upplever problem som berör män. Hur i helvete är inte det upplevda mansproblem? Flera män här delar även problembilder som jag upplever. Hur i helvete är inte det upplevda mansproblem?

Citera vart jag har problematiserat vad kvinnor får - bortsett från när jag grusar ditt tidigare argument berörande statistiken över dödsfall i nära relationer, då det enbart är ämnat för att lyfta fram orimligheten i det argumentet.

Prestera istället för att sitta på en stol svullen av vätska och bara påstå saker rakt ut i luften som en rapande säck. Dina påståenden är tomma... ska jag utgå från att innehållet i ditt huvud är exakt lika tomt?
Och om du upplever det här problemet som berör män får du göra som kvinnor gör - starta en mansjour för att stötta våldsutsatta. Detta kan du göra helt utan bidrag, men de flesta föreningar som inte är alldeles uppåt väggarna brukar kunna få åtminstone 2-3000 i startbidrag och senare årligt bidrag.

Vil du ha ytterligare bidrag till den här jouren för att kunna erbjuda skyddat boende så får du visa på vilket behov som finns så att komunen fattar varför de överhuvudtaget ska bekosta en dyr lägenhet åt din jour, särskilt som det redan finns skyddade boenden som tar emot män.

Så gör nu det istället för att sitta här och klaga på att ingen annan heller har gjort det.

Om det nu verkligen är omtanke om män som driver dig.
Citera
2018-05-23, 13:32
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Kvinnor och män med liknande problem mår säkert bra av att tala med varandra och utbyta erfarenheter.
Det där tror jag absolut på. Att hålla på att alienera oss från varandra och särskilt i frågor som berör känsliga problem, tror jag är väldigt osunt. Det kan vi bland annat se i historien, för relationen mellan män och kvinnor var knappast bättre förr. Tvärt om så är det relationen bland män och kvinnor som är nära varandra - som exempelvis kärleksrelationer, familj, släkt och vänner - som tenderar att bära sunda frukter.

Män och kvinnor har i alla tider delat med av känsliga problem för varandra, och framgångsreceptet för det här har varit just en stark relation över könen/bortom könen.
Citera
2018-05-23, 13:47
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Och om du upplever det här problemet som berör män får du göra som kvinnor gör - starta en mansjour för att stötta våldsutsatta. Detta kan du göra helt utan bidrag, men de flesta föreningar som inte är alldeles uppåt väggarna brukar kunna få åtminstone 2-3000 i startbidrag och senare årligt bidrag.

Vil du ha ytterligare bidrag till den här jouren för att kunna erbjuda skyddat boende så får du visa på vilket behov som finns så att komunen fattar varför de överhuvudtaget ska bekosta en dyr lägenhet åt din jour, särskilt som det redan finns skyddade boenden som tar emot män.

Så gör nu det istället för att sitta här och klaga på att ingen annan heller har gjort det.

Om det nu verkligen är omtanke om män som driver dig.
Du är ju så nonchalant att det är löjligt.

Jag ser inget problem i kvantiteten verksamheter utan jag ser kvalitativa problem i de befintliga verksamheterna, i hur det har drivits fram och i konsekvenserna av alltihop.

Det är en mening människa. Ska du lyckas förstå budskapet den här gången? - för det har upprepats direkt till dig, varit avsett till just dig och besvarat just det här... gång på gång på gång... i över en vecka nu.
Citera
2018-05-23, 13:50
Avslutad
Citat:
Du är ju så nonchalant att det är löjligt.

Jag ser inget problem i kvantiteten verksamheter utan jag ser kvalitativa problem i de befintliga verksamheterna, i hur det har drivits fram och i konsekvenserna av alltihop.

Det är en mening människa. Ska du lyckas förstå budskapet den här gången? - för det har upprepats direkt till dig, varit avsett till just dig och besvarat just det här... gång på gång på gång... i över en vecka nu.
Men så skapa en sådan kvalitativ verksamhet då istället för att klaga på att de som driver mansjourer inte gör det tillräckligt bra.
Citera
2018-05-23, 13:57
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Men så skapa en sådan kvalitativ verksamhet då istället för att klaga på att de som driver mansjourer inte gör det tillräckligt bra.
Åter igen bara nonchalans.

Jag har klagat på politiken som drivit verksamheten i mansjourer till en radikala fokusförändring - inte på folk som driver mansjourer. Det är bland annat därför jag presenterar proportioner och skrivelser för min sak... om du nu har lyckats notera det.

Är det nu jag ska starta ett parti som driver den här frågan?

Är du själv 100% nöjd med kvinnors situation i Sverige eller för all del i den här världen?
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-23 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in