2018-05-23, 11:46
Medlem
Jag har ju länge efterlyst en harmonisering. Min tes har varit att Institutens siffror för SD måste i rimlighetens namn närma sig varandra. Det verkar på två sätt. Dom bästa instituten Sentio och Yougov kan inte gärna trycka upp SD till mer än låt säga 24%.

Dom sämre instituten bör undvika att ligga under 20%. Jag tror dom sista undersökningarna före valet kan ge en så stor ihoptryckning att det till slut skiljer bara 3%....

Jag ber Er debattörer acceptera att ovannämnda institut inte går över 24% och vi låter valet avgöra.....

Oj vad SD går bra nu i verkligheten. Nu verkar också många Vänsterdebattörer inse faktum och dom är otroligt trötta. Man söker syndabockar, Löfvén verkar körd men Sossarna försöker nog lansera honom som en landsfader i osäkra tider....och man försöker skrämma folk.

Bra att SD lanserar idén om 6000 kr mer i månaden för en vanlig polis. Själv gillar jag det inte personligen men det rör om bra i känslorna, SD skall fortsätta att chocka PK-etablissemanget.
2018-05-23, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det är nog bara slumpen att skillnaderna planar ut 3,5 månader innan valet. Skillnaderna kommer öka igen. I september kommer det vara 12 pe skillnad igen, annars får man kanske titta på det. Senast 2019 kommer skillnaderna ha ökat igen, garanterat.
Varför inte i Oktober redan? Men jag tror iofs att PK är utmattade nu, kanske för evigt.
2018-05-23, 11:48
Medlem
Kattenxs avatar
Detta kan ju intressera här i tråden om väljartillströmningen till SD: http://www.henrikoscarsson.com/2018/04/varifran-kom-sverigedemokraternas.html
2018-05-23, 12:02
Medlem
Om vi gissar att SD är lika stort som S idag och större i valet så innebär det att SD är störst i LO med bred marginal. SD kan inte ta makten i LO eftersom de förbjuder personer att ha uppdrag i LO-förbund om de är aktiva i SD.

Om SD får regeringsförhandla efter valet så måste ett stenhårt krav vara en lag mot att LO diskriminerar på det här sättet. Det skulle bryta sossarnas makt, och utan LO i ryggen så är sossarna ingenting och kommer att få tävla med V om platsen som största vänsterparti.
2018-05-23, 12:20
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
All forskning på området tyder på att kvinnor redan är invandringskritiska i samma grad som män, men att bromsen sitter i att kvinnor är rädda för att associeras med kontroversiella/stigmatiserade partier. Därför är det meningslöst med särskilda punktinsatser för att ragga kvinnliga väljare. Det är ungefär som med lönnfet mage, du löser inte det med en miljard sit-ups.
När tiden är mogen vilket den tycks vara nu så bestämmer sig kvinnor kollektivt för att avstigmatisera SD. Åkesson behöver inte göra mer än att tugga tuggummi medan det händer.

I övrigt bör man nog avhålla sig från experiment när man har 20+ och stark medvind med 100 dagar kvar till valet. Desperata experiment är för partier nära spärren. Stilla i båten tack.
Instämmer. SD behöver (och bör) bara vänta. När valet nu närmar sig och intresset för politik vaknar så sköter drönarbina rekryteringen av kvinnliga röster.

Att argumentera mot invandring har numera blivit godkänt av staten. Relevanta argument kan därmed levereras mun till öra, IRL utan risk för gnäll och skilsmässa.
2018-05-23, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det mest effektiva man kan göra nu är att ständigt & i alla sammanhang berätta att SD ökar starkt bland kvinnor.
Då kan man sätta ytterligare fart på bandwagon-effekten.

Sant. Det är ett effektivare argument än statistik om utländska mäns överrepresentation vid våldtäkter. Där är vi nu. En trend blir en trend för att den trendar. En modefärg är det på grund av sin popularitet. Den stora massan följer trendsättarna, som är få.

Fridolin är töntig för att han är liten i opinionen och krymper i opinionen för att han är en sådan tönt. Annie och Stefan löper samma risk, när skrattarna är emot dem. Nu har ju Jimmie sin personlighet att jobba med, men PRINCIPEN att det är självsäkerhet och kategoriska argument som går genom rutan och attraherar, borde SD faktiskt kunna ta till sig.

Jag har ju pratat om Jimmies väg från sunkig liten rasse till kraft att räkna med till rockstjärna till statsman - och att den bara har med SD:s storlek att göra. Rumsrenhet och makt FÅR man inte, man tar dem.

Återigen: Det vi nu vet är att konflikt om våldtäkter och "hård" politik som återvandring och hård politik som lagstadgat angiveri, inte skrämmer ens kvinnorna. Anpasslighetsdoktrinen är falsifierad. Inte en enda röst vanns genom att locka med dubblad kvotflyktingmottagning eller förneka att det finns etniska svenskar.

På samma sätt som S nu får erfara är målgruppen för halvhjärtat medhåll av motståndarens argument, minimal.
2018-05-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Viktigast är att MSM berättar detta.

Neej, du får inte ta upp bändwagooon med Crispy
Why not, det som händer nu är ju bandwagon för en gångs skull.
2018-05-23, 12:53
Medlem
8711s avatar
En regering där Sverigedemokraterna ingår är väljarnas näst högsta önskan:

Det finns flera olika regeringsalternativ inför riksdagsvalet 2018. Vilket av följande regeringsalternativ föredrar du i första hand?

Alliansen; M, L, C och KD 19%
M, KD och SD 17%
De rödgröna; MP, S och V 13%
S och M 10%
Blocköverskridande; S, MP, C och L 9%
Blocköverskridande; S, C och L 8%
Alliansen; M, L, C och KD och SD 7%
Nuvarande regeringskonstellation; S och MP 2%
Annan, ingen av ovanstående, vet ej 16%

Angående Sverigedemokraternas och Jimmie Åkessons huvudalternativ SD + M + KD:

Citat:
Jimmie Åkessons önskeregering består av hans eget parti, Moderaterna och Kristdemokraterna. Den regeringsmixen stöder 69 procent av av hans egna väljare, 35 procent av KD-väljarna och 15 procent av M-väljarna.

KD-siffran är en knallsensation och visar att Ebba Busch Thor har ett gediget arbete framför sig med att förankra partiledningens SD-restriktiva linje bland medlemmar och sympatisörer, i alla fallför just den här regeringskonstellationen.

Angående stödet för en hel alliansregering tillsammans med SD:

Citat:
Liberalernas väljare är märkligt nog mest intresserade av att Alliansen bildar regering med Sverigedemokraterna. Hela 20 procent vill i första hand ha en sådan regering trots Jan Björklunds kompakta motstånd. 17 procent av M-väljarna har samma åsikt.

Men hos C- och KD-väljarna är intresset betydligt svalare. Bara fem procent av Centerns väljare och nio procent av Kristdemokraternas vill helst ha en koalition mellan Alliansen och Sverigedemokraterna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/XwLdzx/inte-ens-en-tiondel-av-regeringens-valjare-vill-att-den-sitter-kvar
2018-05-23, 13:15
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Och M är med stor sannolikhet överskattade
Det håller jag med om. Jag tror att de flesta av de dolda SD-sympatisörer som finns i undersökningar anger moderaterna som parti.

Jag tror att den undersökning som gjordes bland allsvenska fotbollsspelares partisympatier med fördel kan tolkas så.
2018-05-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det håller jag med om. Jag tror att de flesta av de dolda SD-sympatisörer som finns i undersökningar anger moderaterna som parti.

Jag tror att den undersökning som gjordes bland allsvenska fotbollsspelares partisympatier med fördel kan tolkas så.
Ja jag minns moderaternas dystra miner på valvakan förra valet. Om det är bra rent taktiskt nu vet jag inte, men bryr mig mindre, eftersom det är extremt välförtjänt.
2018-05-23, 14:00
Medlem
HejaFinlands avatar
[quote=oyto|64128530 Anpasslighetsdoktrinen är falsifierad. Inte en enda röst vanns genom att locka med dubblad kvotflyktingmottagning eller förneka att det finns etniska svenskar.
På samma sätt som S nu får erfara är målgruppen för halvhjärtat medhåll av motståndarens argument, minimal.[/QUOTE]

Men dessa utspel har inte varit för att röstmaximera utan för att splittra de övriga partierna. De som tycker man kan samarbeta med SD i sjupartiet får argument för att SD inte är så farliga. Och det har lyckats extremt bra för SD. Regeringen är splittrad, Alliansen är splittrad och S är splittrat internt. Denna splittring gör motståndet mot SD svagare; härska genom att söndra. Dessutom har det nog gett SD röster indirekt för moderater och sossar lämnar sina splittrade partier som inte kan bestämma sig och går till SD.

Det andra är medieexponering. SD vinner väljare när MSM talar om dem oavsett vad det handlar om. Även när det är drev och "skandaler" så går SD framåt. Så utspel som MSM kan tänkas ta upp tjänar SD på även om det är oviktiga småsaker som fler kvotflyktingar, det är lätt att baka från senare: "Vi måste först ha fått ordning på integrationen av de som redan kommit innan vi kan ta emot kvotflyktingar; vi måste kunna visa för FN att de har boende, skola etc. när de kommer". Det kan man säga i 10 år.
2018-05-23, 14:38
Medlem
andersaanderssonas avatar
Fakta 1.

Partiet bildades 1988. Inte ens den mest rabiate SD-hatare kan påstå att det partiet är skyldig till dagens situation. Man har genomgående blivit hatade och uteslutna.

Fakta 2.

Partiet har genom åren varit konsekventa och varnat för den situation som vi idag befinner oss i.

Fakta 3.

7K har konsekvent under åren utpekat SD som en paria. För att idag närma sig deras ståndpunkt under galgen.

Fakta 4.

Kristersson påstod att ingen vet varför våldtäkterna ökar. SL påstår att orsaken är Las. Sist in först ut. Som i gruppvåldtäkter.

Fakta 5.

Maggot Wallström och hennes UD vägrar följa fuckordförandens intentioner om strängare regler. Man är inte längre ett enat parti. Plus alla avhopp. Undrar vad alla som knackar dörr ska säga när obehagliga frågor ställs.

Fakta 6.

Fruntimmer har börjat strömma till SD. Den sista bastionen verkar rämna.

Fakta 7.

MSM har helt plötsligt börjat att presentera fakta om de 9000 afhanhundarna. För ett år sedan var det rasism.

Fakta 8.

Kändisar som Ernman, Gardell, pizzaekonomen Schyffert, dåren Arnstad, Plaskaslido och dåren Özz med sitt terrorfinanserande har inte längre något att komma med. För att inte tala om bergsgeten Soran. På något sätt har man numera gett upp.

Fakta 9.

Ingen kan vinna en debatt mot Jimmie. Eftersom han enbart framför sanningen. Alla andra måste ljuga för att bortförklara sitt ansvar.

Fakta 10.

Framgång föder framgång. De flesta svenskar gillar inte vuxenmobbning. Lika lite som åsidosättande av demokrati som DÖ. Och att extremister som MuslimPartiet tillåts sätta agendan för hela folket.

Fakta 11.

7K har ingenting att komma med som kan hindra/motsäga ovanstående punkter. Från nu kommer SDs siffror att öka varje månad.

Fakta 12.

Det är helt enkelt inte inne längre att hata SD. Idioter som Anders Lindberg och hans kompisar på Aftonbladet blir mer isolerade med tiden. PK håller på att rämna.
Senast redigerad av andersaanderssona 2018-05-23 kl. 14:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in