Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Google mannen - det är uppfunnet numera vet du.
Mycket riktigt, till skillnad från dig vet jag det.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Man kan läsa sig till de mest udda sakerna - precis som i forntida böcker. En sak som speciellt uppmärksammades av till exempel wikipedia (ett slags uppslagsverk - du borde testa, helt otroligt alltså) var just den extrema begränsningen i kalendern.
Vad exakt har Google, Wikipedia och porr med Appleprylar att göra? Menar du att huvudnumret i debatten är att konkurrens, fritänkande och anti-censur är problemet för er Applebullshiterister? Inte konstigt att ni är dumma i huvudet.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Fan man känner sig lite i framkant här när man måste upplysa PC-folket om att internet numera erbjuder mer än porr. Du kanske ska köpa en mac och hänga med lite i tiden.
Till skillnad från dig är jag av den gamla skolan. Jag väger, jämför och tar reda på vad jag vill ha innan jag köper det, istället för alla er döda Appletorskar som bara följer strömmen
Senaste tillskottet blev en SE C902 som kom på posten så sent som idag. Skulle fan slänga tegelklumpen (LG V20) åt helvete om det inte vore för att man behövde alla löjliga mainstreamappar såsom Maps, Swish och Truecaller bara för att alla andra inskränkta trendsopjävlar har dem. Åt helvete med Crapple och dess bakåtsträvande lärjungar. Snart sitter vi väl med Ericsson Hotline ombyggd till ett jävla glasakvarium om Applesekten får bestämma. "zooooooomg så coolt arssoowoouw späggel glaaahs coola !!!!!!!!!!!!!!!!!! mellanslag 47 frågetecken"
Inte för inte som intelligensryktet är mycket lågt hos den generella indoktrinerade iFånen, vilket inte ens kan skyllas på Apple, utan på iDioten med mindervärdeskomplex som behöver hävda sig med "status" och lurar sig själv genom att, medvetet eller omedvetet, köpa undermåliga prylar. Ungefär som att köpa en bas-Audi med svagaste motorn framför en fullutrustad Skoda RS. Att man kan vilja ha en pryl av vissa anledningar har jag inga problem med, jag själv har länge haft HTC-telefoner med löjligt dåliga kameror (Gratia, Sensation, Sensation XE, M7, M8 och M8s) och diverse kvalitetsbrister såsom överhettning (M8, M8s), burkigt samtalsljud (Incredible S) med mera, genom tiderna. För en intellektuell och opartisk individ är det bara naturligt att erkänna att trots att jag gillar mina prylar, finns det bättre alternativ på marknaden. Telefonmässigt valde jag HTC Sense framför bra kameror, eftersom jag älskar gränssnittet och har en systemkamera vid sidan. Men inte fan skulle jag för den sakens skull komma och påstå att HTC One är en bättre telefon än motsvarande Oneplus, high-end Galaxy eller liknande. Att erkänna sånt här klarar däremot inte de inskränkta äppleristerna av, utan kommer istället med icke-argument som att "det funkar" (som att deras inkompetens föranleder att teknologi från andra företag plötsligt skulle sluta göra det). Sedan har vi sådana som Dr Tinnitus, som "opartiskt" erkänner att det finns bättre alternativ på praktiskt taget alla områden, men
aldrig någonsin i Flashbacks historia återkommer med något exempel, över huvud taget. Påpekar man detta är det bara synd om vederbörande som måste utstå så mycket skit över sitt teknologival och bla bla bla.
^ Detta är egentligen den huvudsakliga anledningen till att jag "hatar" Apple. Apple har helt enkelt blivit för mainstream och en hipstersymbol för teknologisk inkompetens. Jag har däremot haft iPhone, som jag inte gillade (såklart då man gillar att tweaka, samt är van vid ett annat system), iPod, och några äldre Macdatorer som varit desto mer spännande. Apple som företag är jag betydligt mer neutral till såhär efter Steve Jobs död, vilket är det bland det bästa som hänt teknikvärlden. Konkurrens är ett nödvändigt ont för teknologins fortsatta utveckling.