2018-05-23, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Även om jag inte riktigt vill tro det, så har tanken gnagt i mig de senaste dagarna; Kan det här vara någon slags vuxenvariant av Sturebymordet?

SD och HD var gifta, samtidigt som SD hade en flera år lång affär med Lena. HD får till slut reda på det, och det tar hus i helvete. Hon flyttar ut, samtidigt som skilsmässoansökan lämnas in.
SD inser att bubblan har spruckit, och gör allt för att reparera äktenskapet. HD är utom sig av ilska och svartsjuka, och SD bedyrar att han gör vad som helst för att förtjäna hennes kärlek. Han beställer en resa, i hopp om att den ska få HD att förstå att det är henne han älskar.
Samtidigt kanske Lena inte finner sig i att bara bli dumpad hur som helst, och hon börjar ställa ultimatum och krav. SD bestämmer sig för att klargöra situationen för henne en gång för alla. De stämmer träff/han åker hem till henne på kvällen.
Exakt vad som ev. händer i Lenas hem och fram till fyndplantsen har jag egentligen inga spekulationer om. Men jag tänker att det inte nödvändigtvis behöver handla om ett överlagt mord. Det kan ha varit upprörda känslor, tumult och en knuff som slutat på allra sämsta tänkbara sätt.
Jag har också tänkt de tankarna.
Citera
2018-05-23, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Provade att söka Stefan Davidsson på Tyréns i Örebro, men fick naturligtvis inget svar.
Enligt växeln på nämnda företag var han "inte tillgänglig" och hade inte lämnat något meddelande om hur lång frånvaron skulle bli.
Om det nu är som framgått i tråden, att han åkt på en planerad resa till USA, borde han väl ha knappat in "semester" eller liknande?
Eller är han, sett ur arbetsgivarens synvinkel, "försvunnen" även där?
Jag tror att han stack när det började bränna i trådarna efter att han släpptes i tisdags förra veckan.
Citera
2018-05-23, 09:30
Medlem
T34Panzers avatar
Ny bild över fynd/brottsplats (från NA) från annan vinkel

http://www.bilddump.se/bilder/20180523091531-83.248.240.211.JPG
Citera
2018-05-23, 09:36
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Kan så vara, men ändå väldigt märkligt. För hans eget bästa så borde han hålla sig undan sociala medier då han kommer att bli granskad av "mobben" oavsett. Så vad han nu än gör lär synas och granskas och kanske spekuleras i. Så skyldig eller ej så skadar det nog mer att han är aktiv än att ta lite lugnt ett tag.

Mjo detta är den andra grejen som är väldigt konstig!
Om jag visste att mitt ex hade blivit mördad så hade jag nog aldrig haft ro till att åka på en semester. Sedan när han själv vet att han varit misstänkt. Om jag visste med mig att jag är oskyldig så hade jag nog gjort allt jag kunnat för att ta mig hem igen och reda ut det hela. Att dra på semester och hålla sig undan framstår då bara som suspekt och konstigt.

Samt det här med england vet vi ju inte, det är ju obekräftade uppgifter lämnat i ett PM till mod. Så vi borde akta oss för att göra det till en trådsanning.
Däremot som jag skrev ovan, jag hade åkt hem direkt om jag visste med mig att mitt ex hade blivit mördard allrahelst när man själv blivit misstänkt och vet med sig att man är oskyldig. Låter lovligt korkat att hålla sig undan då.
Sedan så har de haft en relation utöver sedan att de blev ex om man ska tro tråden, vilket borde betyda att man bryr sig om personen.

Egendomligt det här med resan om det är sant. Om jag hade varit HD hade jag knappast velat ge mig ut och resa med exmannen som nyss släppts som misstänkt för människorov. Efter år av ljugande hade jag inte litat ett smack på honom och då via resa ev. utsätta mig för livsfara. Vem vet vad han kan göra i ett trängt läge.
Citera
2018-05-23, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
/--/

Och även källa för att BO varit "mycket aktiv på familjeliv".
/--/

..

Men plastpluppen avsåg väl inte BO utan den kvinna som UW gifte om sig med?
Citera
2018-05-23, 10:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men plastpluppen avsåg väl inte BO utan den kvinna som UW gifte om sig med?

Ja du har nog rätt :-) det är jag som missuppfattat de! Så galet det kan bli!
Citera
2018-05-23, 10:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Även om jag inte riktigt vill tro det, så har tanken gnagt i mig de senaste dagarna; Kan det här vara någon slags vuxenvariant av Sturebymordet?

SD och HD var gifta, samtidigt som SD hade en flera år lång affär med Lena. HD får till slut reda på det, och det tar hus i helvete. Hon flyttar ut, samtidigt som skilsmässoansökan lämnas in.
SD inser att bubblan har spruckit, och gör allt för att reparera äktenskapet. HD är utom sig av ilska och svartsjuka, och SD bedyrar att han gör vad som helst för att förtjäna hennes kärlek. Han beställer en resa, i hopp om att den ska få HD att förstå att det är henne han älskar.
Samtidigt kanske Lena inte finner sig i att bara bli dumpad hur som helst, och hon börjar ställa ultimatum och krav. SD bestämmer sig för att klargöra situationen för henne en gång för alla. De stämmer träff/han åker hem till henne på kvällen.
Exakt vad som ev. händer i Lenas hem och fram till fyndplantsen har jag egentligen inga spekulationer om. Men jag tänker att det inte nödvändigtvis behöver handla om ett överlagt mord. Det kan ha varit upprörda känslor, tumult och en knuff som slutat på allra sämsta tänkbara sätt.
Tror snarare LW tröttnade på SD och träffade någon yngre och läckrare typ. SD blev galen av svartsjuka och den försmådda frun står vid snedseglarens sida i vått och torrt.
Citera
2018-05-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Han finns inte med pa deras hemsida, verkar ocksa som om Orebro-kontoret ar "permenent stangt".

Nej, han finns där.
https://www.tyrens.se/sv/kontakt/

Sök på hans namn.
Citera
2018-05-23, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daniello-castello
Nej, han finns där.
https://www.tyrens.se/sv/kontakt/

Sök på hans namn.

Sorry, my bad, missade sok-funktionen.
Citera
2018-05-23, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Sorry, my bad, missade sok-funktionen.

fast han finns även under Örebrokontoret.
Citera
2018-05-23, 10:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Tackar! Ja det där låter ju lite som en snällare variant av kinas social credit system som ska forceras över hela befolkningen till 2020.

Ingen aning, då jag inte vet hur insta filmer fungerar. Du kan ju se på länken själv som är postad.
En kommentar borde väl rimligen postas under uppladdarens video?

Jag tycker nog att polisen borde förhöra denna kille, även om han nu mot förmodan är oskyldig så kanske de kan få ut värdefull information angående L och SD t.ex.

Men hans beteende känns inte helt okey, även om jag vet att man kan bete sig underligt under chockerande omständigheter.
Bilden han lägger ut, sedan lägger ut insta videos om hur han är en cloutchaser... väldigt märkligt.
Själv hade jag nog låst mig in hemma och sörjt. Bett alla nyfikna dra åt helvete för stunden.
Inte försöka profitera på det genom att bli lite extra känd. Men det kanske är så unga idag fungerar, speciellt om det här med klout stämmer in.

Det finns säkert bättre och sämre sätt att sörja, men man behöver ju inte betvivla vad killen drabbats av, och tragedins omfattning. Inte heller för den vars födelsedag det var, om de inte är samme kille.

Och det finns alltid tid att ångra sig eller ändra sig. Evig tid.

Sånt j-a svin till as som gjort ngt sådant.

Vi står på kö för att söka upp honom och låsa in honom när polisen ev. uttömt sina krafter och möjligheter.
Citera
2018-05-23, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Provade att söka Stefan Davidsson på Tyréns i Örebro, men fick naturligtvis inget svar.
Enligt växeln på nämnda företag var han "inte tillgänglig" och hade inte lämnat något meddelande om hur lång frånvaron skulle bli.
Om det nu är som framgått i tråden, att han åkt på en planerad resa till USA, borde han väl ha knappat in "semester" eller liknande?
Eller är han, sett ur arbetsgivarens synvinkel, "försvunnen" även där?

Var arbetar HD? Går kanske att ringa och söka henne på jobbet också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in