2018-05-23, 00:30
Medlem
Den halvgoda nyheten är dom fina siffrorna i opinionen. Den RIKTIGT goda nyheten är att även kvinnorna börjar inse vad som händer med landet.

Tror att SD som sämst får 22 procent. Men som det är nu med shariadomstolar och när koranen börjar ropas ut över moderna skandinaviska städer, så HOPPAS jag att den här historien får ett riktigt filmslut, där hjälten (Sverige) ligger nere för räkning, men i sista stund får han tillbaka minnena och glöden, och ställer sig upp som den hjälte han en gång var, och går bärsärkargång på alla som huggit honom samtidigt som bakgrundsmusiken höjs och folk applåderar!

Kan vi svenskar ta oss ur detta så har vi gjort en bedrift som framtida människor kommer läsa om med stolthet när dom läser om sveriges historia!
2018-05-23, 00:32
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Var inte idén med afghanamnestin att rädda kvar MP i riksdagen? Utan dem, och det ligger på 4% - alltid överskattade, blir ju inte S och V större än alliansen; med eller utan KD.

Det måste varit så de tänkte, medlen förhoppning att förslaget inte skulle passera riksdagen.

Är ändå förvånad över opinionsförändringen, dels att den kommer just nu och dels för att ekonomin inte vänt ner.

Om ett så, i sammanhanget litet beslut som amnestin, får så stora konsekvenser för såväl SD som C, torde den upp dämda ilskan ute i landet vara jättestor.
Ang opinionsförändringen (om den nu inte bara är vissa OI:s verklighetsjusteringar inför valet som skulle avslöjat deras inkompetens).
S tycks har tappat alla med hjärnor i o m Palme dog. Ingen tanke bakom någonting länge, inga tydliga ideologiska färdriktningar som övertygar deras ursprungliga kärnväljare, inga välriktade reformer (för svenskarna), bara tom identitetspolitik som ingen utanför Sveavägen 68 begriper vitsen med. Vi kanske bevittnar början på en pasokifiering och i så fall inte en dag för tidigt.

Borgarna (i den mån de fortfarande kan betraktas som borgerliga) har alltid spelat på sossarnas villkor. De accepterar artigt alla regelvidriga ändringar dessutom om vänstern skulle missa sina straff(läs: pung-)sparkar.
De accepterar nyspråket och underskattar ordens betydelse. Varför t ex acceptera och själva använda nyspråksordet "pensionärsskatt" (har aldrig funnits en sådan skatt, S myntade ordet då de behövde kritisera jobbskatteavdraget och utnyttjade Jante-lagen bland de - pensionärer och arbetslösa - som inte jobbade och kunde dra nytta av skattesänkningen), "nyanlända", "papperslösa", "ensamkommande barn" och vårdslösa definitioner på vad som är en "flykting" t ex? T o m jag själv inser att jag blivit hjärntvättad, för jag använder ju själv orden nästan automatiskt och tvingas ju till en omfattande fabriksåterställning av hjärnan för att komma ihåg att det hette "emigranter", "illegala invandrare", "personer som ljuger om sin ålder" och att verkliga flyktingar är undantaget från 95% ekonomiska "bidragsflyktingar". Det var bara några år sedan hjärnan kopplade rätt..... men vi har ju alla blivit indoktrinerade att tänka "rätt" och de som bestämmer är skickliga.

Om SD nu verkligen vinner mark så känns det bitterljuvt. Det känns som om det är försent i alla fall. SD vinner kanske slaget, men förlorar kriget..... I min hemstad Helsingborg är arabiseringen ett faktum redan, att gå på vår strandpromenad (som ligger precis nedanför stans dyraste bostadsrättsområde Tågaborg) är som att vandra på Bagdads gator. Vi är redan i minoritet....
Jag avskyr inga invandrare - jag förstår att de är bara rationella och tar chansen till ett bättre liv - men jag föraktar våra maktkåta politiker, deras medlöpare på myndigheterna, de självgoda aktivisterna bland tjänstemän som avlönas via mina och dina skyhöga skatter, och de dumma batikhäxorna (både kvinnor och män) som fortfarande inte förstår att de bidrar till sin egen undergång - såväl kulturellt som ekonomiskt.
Jag verkligen föraktar dem alla! Innerligt!
Senast redigerad av KokaGroda 2018-05-23 kl. 00:35.
2018-05-23, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
11-14 maj för YG, så nej.

På fråga från Markus Uvell om hur utvecklingen var i Novus under hela mätperioden så svarade Sjöström att hela ökningen för SD skedde under andra halvan, alltså 2 sista veckorna, och den tog slut 13 maj. YG:s mätperiod låg alltså perfekt för att fånga upp samma ökning, men icke.
Ah tack. Men märkligt då.
2018-05-23, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Ang opinionsförändringen (om den nu inte bara är vissa OI:s verklighetsjusteringar inför valet som skulle avslöjat deras inkompetens).
S tycks har tappat alla med hjärnor i o m Palme dog. Ingen tanke bakom någonting länge, inga tydliga ideologiska färdriktningar som övertygar deras ursprungliga kärnväljare, inga välriktade reformer (för svenskarna), bara tom identitetspolitik som ingen utanför Sveavägen 68 begriper vitsen med. Vi kanske bevittnar början på en pasokifiering och i så fall inte en dag för tidigt.

Borgarna (i den mån de fortfarande kan betraktas som borgerliga) har alltid spelat på sossarnas villkor. De accepterar artigt alla regelvidriga ändringar dessutom om vänstern skulle missa sina straff(läs: pung-)sparkar.
De accepterar nyspråket och underskattar ordens betydelse. Varför t ex acceptera och själva använda nyspråksordet "pensionärsskatt" (har aldrig funnits en sådan skatt, S myntade ordet då de behövde kritisera jobbskatteavdraget och utnyttjade Jante-lagen bland de - pensionärer och arbetslösa - som inte jobbade och kunde dra nytta av skattesänkningen), "nyanlända", "papperslösa", "ensamkommande barn" och vårdslösa definitioner på vad som är en "flykting" t ex? T o m jag själv inser att jag blivit hjärntvättad, för jag använder ju själv orden nästan automatiskt och tvingas ju till en omfattande fabriksåterställning av hjärnan för att komma ihåg att det hette "emigranter", "illegala invandrare", "personer som ljuger om sin ålder" och att verkliga flyktingar är undantaget från 95% ekonomiska "bidragsflyktingar". Det var bara några år sedan hjärnan kopplade rätt..... men vi har ju alla blivit indoktrinerade att tänka "rätt" och de som bestämmer är skickliga.

Om SD nu verkligen vinner mark så känns det bitterljuvt. Det känns som om det är försent i alla fall. SD vinner kanske slaget, men förlorar kriget..... I min hemstad Helsingborg är arabiseringen ett faktum redan, att gå på vår strandpromenad (som ligger precis nedanför stans dyraste bostadsrättsområde Tågaborg) är som att vandra på Bagdads gator. Vi är redan i minoritet....
Jag avskyr inga invandrare - jag förstår att de är bara rationella och tar chansen till ett bättre liv - men jag föraktar våra maktkåta politiker, deras medlöpare på myndigheterna, de självgoda aktivisterna bland tjänstemän som avlönas via mina och dina skyhöga skatter, och de dumma batikhäxorna (både kvinnor och män) som fortfarande inte förstår att de bidrar till sin egen undergång - såväl kulturellt som ekonomiskt.
Jag verkligen föraktar dem alla! Innerligt!
Precis, exakt så har jag upplevt det och ser på framtiden. Borde vara SDs prhramförklaring.
2018-05-23, 00:44
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vad vi sett under denna månad är det slutgiltiga trendbrottet i opinionen; SD är tydligt på stark frammarsch och S och övriga flyktingkramare som C står med ryggen mot väggen och får stryk. Detta är för S vad Stalingrad var för tyskarna; detta är en vändpunkt och sosseriet kommer nu tvingats bakåt tills de kastas ut ur Rosenbad i September. Det enda som kan hindra SD från att växa lavinartat är om M inleder ett samarbete med dem; dylikt skulle gynna M på SDs bekostnad. Detta och att kvinnorna fortsätter att ta sitt förnuft till fånga är avgörande för om SD står som största parti med 30% i valet.

Frågan är om det är ett trendbrott på riktigt. Vi hade ett "trendbrott" hösten -15 också med siffror på 5 PE mer än idag.

SD behöver näppeligen 30% för att stå som största parti i sept. Kan räcka med 25. 27% räcker med mycket stor sannolikhet.

Glad över trenden. Hoppas den håller i sig fram till valet.
Hoppas även att proppen är ur nu på riktigt och att MSMs nya rapportering gör att växandets normalisering av partiet blir ett självspelande piano.
Tänk om alla män som tänker rösta SD fick med sig sina kvinnor. Tänk om kvinnorna till slut förstår att det är dom och deras barn och deras gamla på hemmet som blir mest lidande av invandringskaoset.
Kan vi till slut på riktigt få stopp på vansinnet som Alliansen och S/MP arbetat för i årtionden.
I have a dream...
2018-05-23, 00:48
Medlem
Tarstans avatar
Haha, fan vad pinsamt.
Hur mycket ska de justera upp siffrorna till november tro, och hur kan man lita på dessa opinionsundersökningar?
Lägg ner skiten. Samtliga borde få sparken med omedelbar verkan.
2018-05-23, 00:49
Medlem
Mellbergans avatar
Ska bli intressant att se Yougov och Sentio nu nästa månad. Antingen så:

1. Antingen så följer de trenden i chockhöjning och åtminstone flyger upp åtminstone 2 procentenheter ytterligare till 25%. (Detta tror jag på)

2. De behåller samma nivå som de har maj. Då är jag faktiskt inne mer på att vissa institut viktat upp SD.

Just nu skiljer det enbart tre procentenheter mellan Ipsos och Yougov....
Senast redigerad av Mellbergan 2018-05-23 kl. 01:19.
2018-05-23, 00:59
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Nog för att sossarnas politik ger en kräkningar, så tror jag ändock att en väldigt stor andel av tappet inte främst beror på just politiken - utan pga att clownen Löfvén är partiledare!

Löfvén har ju gjort katastrofalt dåligt ifrån sig - det måste även sossarnas egna väljare se!

Därifrån är steget inte långt till SD, som tackar och bugar för väljartillströmningen =)

Löfvén har blivit en extrem belastning för partiet.

Löfven har inte blivit en belastning för S. Det är S som är belastningen. Problemet för S är att det inte är ett parti längre. Det är en kompott av olika särintressen. S tappade bollen med EU-inträdet och Löfven blev senare en kompromiss mellan fraktionerna inom S som strider kring köttgrytan. Socialdemokraterna förtjänar sotdöden då de glömt att välfärden och välståndet är ett nationellt projekt och det är glädjande och föga förvånande att SD växer i deras ställe.
2018-05-23, 01:00
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Ska bli intressant att se Yougov och Sentio nu nästa månad. Antingen så:

1. Följer de trenden i chockhöjning och åtminstone flyger upp åtminstone 2 procentenheter ytterligare till 25%. Eller så är de kvar på nuvarande nivå, (Detta tror jag på)

2. De behåller samma nivå som de har maj. Då är jag faktiskt inne mer på att vissa institut viktat upp SD.

Just nu skiljer det enbart tre procentenheter mellan Ipsos och Yougov....

Tror du har fel. Tror både Sentio och Yougov kommer visa ökningar på SD i Juni.
2018-05-23, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Lika glad som när Sd går framåt lika lycklig blir man när Centern backar. Jag blir dock något förvånad över detta, vart har dessa 3 procent tagit vägen och varför?

Jag blir också (nästan) lika glad när Centern backar som när SD ökar. Så vad beror det då på att Centern backar?

Jag tror att det är MSM som får det att framstå som konstigt att Centern backar. PK-media upprepar ju hela tiden mycket av Centerns budskap, och eftersom vi får höra dessa centerpartistiskt anstrukna tankar så ofta omkring oss, så kan man luras att tro att stödet för Centern är väldigt starkt. Jag tror det var i fredags som jag lyssnade på radioprogrammet Ring P1, där man den dagen på kanske åtta samtal släppte fram två röster som krävde amnesti och en massa rättigheter för de ensamkommande.

MSM får det att låta som om stödet för de ensamkommande och för Centerns politik skulle vara starkt i Sverige, men det är en MSM- och aktivist-synvilla, tror jag.

Och Centern har ju faktiskt gjort bort sig på senare tid. Först var det fallet med den kaxiga kvinnliga muslimska centerpartisten som friade en muslimsk man från misshandel därför att hon tyckte att mannen kom från en bättre familj än kvinnan som hade anmält honom, och därför att hon tyckte det var fel av kvinnan att över huvud taget gå till polisen och anmäla sin man. Det där blev ju skandal, och islamkramande Annie fick be om ursäkt.

Sen sågade Lagrådet förslaget om "gymnasie-amnesti" för de ensamkommande jäms med fotknölarna, och skrev att gränsen nu var nådd för vilka lagförslag man kunde acceptera. Då gick Annie ut och sa att hon höll med om att lagförslaget var förskräckligt dåligt, men att hon ändå måste stödja det, för ungdomarnas skull.

Sen sa Ulf Kristersson i partiledardebatten i Agenda att migrationsfrågan var en ödesfråga för Sverige, och att Centerns migrationspolitik inte var Moderaternas. Han lovade också att den som röstade på Moderaterna inte skulle riskera att få en moderatledd regering som bedrev Centerpartiets migrationspolitik. Annie lyckades inte svara för sig särskilt bra i partiledardebatten.

Det har framförts rätt mycket önsketänkande om att Centerpartiet skulle vinna, kanske vinna stort, på att stödja förslaget om amnesti för de ensamkommande. Men hittills finns det mycket lite som tyder på det.

Jag tror att allt fler människor har blivit desillusionerade när det gäller Centern. Man kan inte lita på att de vill hålla ihop alliansen, och man kan inte lita på att de rättar sig efter svensk lag, Lagrådet, svenska folkets vilja eller vanligt rim och reson, när de säger att de ser sig tvungna att driva igenom ett uselt lagförslag som MP har tvingat fram och som Socialdemokraterna motvilligt har gått med på.
Senast redigerad av Egnatankar 2018-05-23 kl. 01:09.
2018-05-23, 01:17
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Tror du har fel. Tror både Sentio och Yougov kommer visa ökningar på SD i Juni.
Skrev fel, ursäktar. Håller med dig i alla fall. Har redigerat inlägget nu.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-05-23 kl. 01:19.
2018-05-23, 01:24
Medlem
En sak till. Fram tills alldeles nyligen kunde Annie framstå som otroligt cool och självsäker i alla intervjuer, eftersom journalisterna som intervjuade henne höll med henne om allt hon sa, och därför inte ställde några tuffa frågor till henne.

Nu har detta ändrats. Plötsligt måste Annie försvara sin politik, inte bara beskriva den i blommiga floskler inför en bedårad journalist.

Och plötsligt framstår kejsaren, eller snarare kejsarinnan, som rätt så naken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in