2018-05-22, 23:42
Medlem
Scherings avatar
Jag förstår inte varför ni hetsar upp er så mycket över siffrorna i Ipsos senaste. De är nog baserade på någon webpanel eller nättroll eller rysk påverkan eller något. DN byter snart till ett mer tillförlitligt institut.
2018-05-22, 23:45
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
"Tror tyvärr att man måste börja se att det inte är osannolikt att SD blir störst i valet"

Citat:
"Mardrömssiffror! Säg, säg, SÄG att SD inte vinner."

Citat:
"Vi måste nog tyvärr inse att SD lär bli störst i september."

7-klövern börjar klappa ihop på Twitter, en efter en
2018-05-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

Det frapperande är ju att precis alla vet vad det beror på. Alla vet också hur man kunde förhindrat det. Kanske vet alla också att man kan stoppa det. Trots det är man "förvånad", "chockad" och har "panik" men kommer fortsätta med mera av samma.

Edit:
Grattis förresten till upprättelsen mot Ruskigprick.
2018-05-22, 23:53
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Föreställ dig bara hur eftervalsdebatten kommer att låta i morgonsofforna och i tidningarna... Jösses, den kommer att pågå i minst ett halvår - eller två. Sverige kommer inte bara att chocka sig självt i valet den 9 september, detta val kommer att ge eko i EU, USA och Ryssland. Räkna med feta rubriker.

Är övertygad om att vi kommer att få uppleva en politisk jordbävning på valnatten. Att valvakan blir historisk, den saken är klar.
Och när Åkesson kommer att leda det största partier efter valet så kommer många ur 7-klövern att hävda att det är Putins fel.
2018-05-22, 23:55
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Stig-Björn Ljunggren, den smartaste och ärligaste statsvetaren Sverige har, förutspådde att S behandling av den 9000 afghanska hannarna skulle avgöra valet redan i januari https://www.aftonbladet.se/debatt/a/zLraOb/de-ensamkommande-avgor-valet-redan-nu
Det trodde iofs jag med.....

Det tror jag påverkar men jag tror faktiskt att böneutropen påverkar mer. Det är verkligen något som många ogillar, och ogillar starkt. Vi talar inte om "nej tack" utan "aldrig i helvete, nej".
Och där är SD (visst KD är också emot) ensam på täppan att vara helt glasklara med motståndet, medan de andra partierna som påstår de har en stramare migpol nu, såsar runt i ovisshet vad de vill. De flesta, på kommunal nivå, röstar ju för böneutrop och moskébyggen så dessa partier har väldigt låg trovärdighet när det gäller islams framfart.
Senast redigerad av nin 2018-05-22 kl. 23:58.
2018-05-22, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Jag förstår inte varför ni hetsar upp er så mycket över siffrorna i Ipsos senaste. De är nog baserade på någon webpanel eller nättroll eller rysk påverkan eller något. DN byter snart till ett mer tillförlitligt institut.

Nästa gång är alla medverkande från ett datacenter i Tel Aviv. Sen kan de skriva krigsrubriker om hur SD:s medvind är bruten och nu går det utför. Leva på hoppet så att säga.
2018-05-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

Det blir spännande att se hur länge våra narr i tråden håller ut
2018-05-22, 23:59
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Nästa gång är alla medverkande från ett datacenter i Tel Aviv. Sen kan de skriva krigsrubriker om hur SD:s medvind är bruten och nu går det utför. Leva på hoppet så att säga.

Om det är någonstans SD lär ha medvind så är det väl i Tel Aviv.
2018-05-22, 23:59
Medlem
FlashyBears avatar
Ja, de goda är väldigt deprimerade och oroliga.

Ormen Owe Nilsson som är Sveriges näst äckligaste "journalist" efter kanske Niklas Orrenius

https://twitter.com/owenil/status/999036952216309760

Citat:
Owe Nilsson

Alla väljare bör rimligen ställa sig två grundläggande frågor: 1.Tror jag på deras politik. 2. Tror jag att deras företrädare kan styra landet.
2018-05-23, 00:01
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Föreställ dig bara hur eftervalsdebatten kommer att låta i morgonsofforna och i tidningarna... Jösses, den kommer att pågå i minst ett halvår - eller två. Sverige kommer inte bara att chocka sig självt i valet den 9 september, detta val kommer att ge eko i EU, USA och Ryssland. Räkna med feta rubriker.

Är övertygad om att vi kommer att få uppleva en politisk jordbävning på valnatten. Att valvakan blir historisk, den saken är klar.

Ja det kommer att få Trumppsykosen att framstå som en "picnic". Psykisk ohälsa kommer att vara den vanligaste anledningen till sjukskrivning under flera år.

Om S inte blir största parti så rämnar hela den svenska modellen dvs S som Sveriges DNA.

Och vi är ju redan nästan där bara det att OU inte visar det. Tror att känslan hos S är ungefär lika bra som den var 1347 när man kände knölar under armarna (då pesten drog fram och halva befolkningen dog).
Senast redigerad av FruLibertas 2018-05-23 kl. 00:06.
2018-05-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag tror SD kommer att få 17% i VALET, dvs att de tappar lite från dagens nivåer, till vad de hade höstas.

Nu har det gått upp några procent i några månader, jag tror att det vänder ner fram till valet, ner till 17%.

SNÄLLA alla, dont go mental.

Tror du verkligen att SD kommer att tappa under sommaren när den perioden alltid har varit gynnsam för deras opinion? Du kommer att få ett brutalt uppvaknande när valresultatet presenteras. Först stortjuter du och sedan får Sverige en ny mentalpatient.
2018-05-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej det är inte viktigt i nuläget. Trendbrottet att gå från obegränsad bidragsinvandring till stoppad asylinvandring är det viktiga; vi kan göra småjusteringar i konsensus senare. Ungefär som att diskutera föräldradagar nu.

Är Sverige ett-rikt-land-som-ska-ta-emot-utsatta-från-tredje-världen? Antingen ljuger SD eller så tycker man ju det. Visst, lägre invandring än nu och mer pengar på integration till "öppen svenskhet", hur det nu ska fås att fungera - men samma grundsyn på flyktinginvandring som något önskvärt och hanterligt på toppen av det redan etablerade utanförskapet.

Om SD är ärliga - vilket jag fruktar - har vi att se fram mot ytterligare en runda fromma förhoppningar som måste grusas. Det kan vara Mattias Karlsson som står som näste Erik Ullenhag framför brinnande sverigecentra istället för bilar i förorten och lovar att det snart ska vända.

Varför? Vad är vitsen med att försvara ett dött paradigm och försöka få det Nya Sverige att fungera med nya friska tag? Skiftet måste istället vara att demografisk balans måste återställas i Sverige och att allt annat är sekundärt.

Ingen invandring alls från tredje världen och alla resurser satsade på återvandring - det är budskapet som SD antingen måste satsa helhjärtat på, eller riskera att bli omsprungna av.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in