2018-05-22, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Övertygad om att GM blivit rejält igångtriggad och att denne i sin tur flippat helt. Skulle tippa på ensam GM men att någon ytterligare blivit vittne, hjälpt till med städning av bevis eller liknande.

Finns ju ett antal möjliga motiv och tänkbara GM även om sfären verkar relativt snäv. Synd att spekulera.

Svårt dessutom att sia om misshandelsåtalet när man inte vet mer. Skulle kunna vara rå misshandel å ena sidan alternativt en missnöjd och besviken kvinna å andra sidan.

Sanningen brukar alltid krypa fram. Ledsam historia oavsett.

Tror inte ett dugg på hämndanmälan, däremot kan kvinnan kanske ha försökt slita sig loss, utan att lyckas. De bodde för nära och hade samma intressen och umgängeskrets. Dålig kombination. Undrar om hon blev erbjuden stöd? Varje anmälan om våld borde kombineras med erbjudande om terapi, det är trots allt inte riskfritt att ha hamnat i sällskap där man kan anta att det försiggått våld.
Citera
2018-05-22, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Min fråga gäller det jag markerat med fet stil: Är BO, UW, SD och HD alltså församlingsmedlemmar i Equmeniakyrkan?

Vad jag vet så är inte SD och HD anslutna till någon församling. De andra två är det. BO har ju varit pastor i Baptistsamfundet (numera Equmenia).
Citera
2018-05-22, 20:11
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De kanske mötts i samband med hobbyn, inte nödvändigt han som introducerat henne?

Tumetott kan ju referera till någon med ambitioner som det inte blir något av.
Finns en historia om mästerskräddaren som skulle göra en jacka men det "bidde en Tummetott". Frågan är om hon ser SD eller sig själv som skräddaren då?

Historian berättad på youtube:
https://m.youtube.com/watch?v=27r8P0bjKuY

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Tydligen, om jag fattade de där inläggen rätt, så var det utlovat något spektakulärt vid det tillfället som inte blev så häftigt som det var utlovat. Jämför med sagan om skräddaren som utlovade en kostym men till slut blev det bara en tummetott ...

Det är enklare än så, SD har brutit tummen och går gipsad. Då blir man lätt kallad tummetott. Kolla fotona.

Kan dock vara ett underfundigt smeknamn med tendenser åt det ni syftar på.
Citera
2018-05-22, 20:18
Medlem
tigerwolfs avatar
Förutom pojkvänner el deras partners motiv, kan man inte tänka sig scenariot att äldsta sonen och mamman har en konflikt, sonen springer ut och mamman efter el tvärtom, Vid planket hinner de upp varann och där eskalerar det helt och blir slagsmål och mamman avlider olyckligtvis ?
El ett annat scenario, sonen ringer ut mamman för ett möte och har redan planer på att överfalla henne med något vapen ?
Kan det härleda i svartsjuka kring syskonen, då lillebror fyller år dagen efter ?
Citera
2018-05-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Mördaren är SD, HD eller sonen som enligt Flashback haft konlift med sin mamma under en period. Sonen publicerade en på sig själv för någon dag sedan.

Om jag fick utreda skulle jag ha lagt span på alla de, avlyssnat deras mobiler osv.

EXTRA:

Nu ikväll publicerade sonen en kort video på sin Instagram story, med hashtaggen #cloudchasers.

https://minfil.com/O4vcA5e9b6/7FFB4DD4-65F3-47F5-B81E-9A2FA54DF34C.mp4

Kollade upp vad han menade, enligt ordboken så har det med cannabis droger att göra.

Jag tror att killen är medhjälpare till mordet på sin Mamma Lena. Bura in killen snabbt.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Cloud%20Chaser

Det står "cloutchaser" inte cloud. Dvs man kan tolka det som att personen kan hänger med på videon är en cloutchaser som försöker dra nytta av att sonen får många hits

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Clout%20chaser

Citat:
A person who hangs out or talks to someone because of how popular they are.
Citera
2018-05-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför många i tråden tyckts känna igen LW till utseende. Det fick sitt svar. Hade inget med mordet att göra. Direkt.

Ja det har nog inget med mordet att göra men som långskottsteori; någon/GM ser henne på gatan, tar henne för någon annan (någon oomtyckt), följer efter.. tar kontakt och det spårar ur..
Citera
2018-05-22, 20:20
Medlem
Spitilinkkons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Jo...jag hade en liknande tanke som jag skrev om tidigare. Förklarar inget mord, men ger en möjlig förklaring till varför hon kan ha befunnit sig där hon gjorde.

Dock var det nån som visste att det inte fanns nån cache vid fyndplatsen.

Jag skrev om det för många sidor sedan. LW har en geocache, sk Mysterycache, med utgångspunkt vid hemkoordinaterna. Den verkar vara gjord i flera steg, som man alltså måste lösa på plats efter vad jag förstått. Vare sig delsteg eller "final", dvs själva loggen är således kända. Ingen känd geocache ligger vid fyndplatsen.
Eftersom jag själv inte löst eller loggat denna "myst" vet åtm inte jag var eventuella delar eller logg finns.
Nån som bor närmare än jag kanske kan lösa den?
Citera
2018-05-22, 20:22
Medlem
Vad vad sonens insta?
Citera
2018-05-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det har nog inget med mordet att göra men som långskottsteori; någon/GM ser henne på gatan, tar henne för någon annan (någon oomtyckt), följer efter.. tar kontakt och det spårar ur..

Nja, detta verkar inte skett av en slump. Av en total främling. Gärningspersonen finns nog att finna i närområdet. Gissningsvis en lättkränkt narcissist, tror jag.
Citera
2018-05-22, 20:29
Medlem
zippzons avatar
Ingen som har ett citat från senaste artikel i NA ?
https://www.na.se/logga-in/polisen-tiger-och-rykten-sprids-har-ar-na-s-fakta-om-mordet-pa-lena-wesstrom

är en betalvägg tyvärr !
Citera
2018-05-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De kanske mötts i samband med hobbyn, inte nödvändigt han som introducerat henne?
https://m.youtube.com/watch?v=27r8P0bjKuY

Det är ju vid det tillfället som SD och JG går in och maskar sina bilder så att LW försvinner. Medan hon står en bit ifrån och fotograferar med SD i fokus. Konstigt att hon var så angelägen att ta sig dit när det var hans gäng som samlades och de uppenbart var bittra ovänner?
Jag kan sagan om mäster skräddare och tummetott. Benämningen är inte särskilt smickrande, eller hur?
Citera
2018-05-22, 20:34
Medlem
LeonVances avatar
Vad är det ni kvinnor faller för hos SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in