2018-05-22, 19:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hade hon hemnycklar med sig när hon lämnade huset?
Det vet jag inte, lägenheten var olåst så troligtvis inte? Bara en gissning jag har ingen info om det
Citera
2018-05-22, 19:59
Medlem
Om man tittar på street view och går från BO's bostad mot E20 tills man ser planket så får man en rätt bra uppfattning om platsen. Ser ut som ett typiskt ställe där det växer sly och liknande. Ett ställe inte kommunen bryr sig om att rensa upp då det ändå bara är till för att bullerdämpa från motorvägen. Är väl just ett sånt ställe man tänker på att göra sig av med något snabbt. i ett bostadsområde där det för övrigt är välskötta gräsmattor mm. Samtidigt känns det som just ett ställe man borde letat efter spår i ett tidigt skeende, typ tappade saker o annat när det ett ev. bortförande. Har ingen lokalkännedom så det kanske finns många fler ställen i närheten där det ser ut så.

Om det är en mobil som hittats på den andra fyndplatsen så har den nog bara slängts i panik. Tror inte det är så vanligt att man tänker så rationellt att man "planterar" bevis som ska leda polisen åt fel håll. Men visst finns väl folk till allt
Citera
2018-05-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kan ju vara så att SD velat behålla både kakan och makan, velat fram och tillbaka. Lovat båda guld och gröna skogar och fått ego masserat både här och där. Resa beställs efter fredspiperökning med frun, men uppvaktar även LW. LW får reda på deras kärleksresa och gör sig påmind. Frun blir galen och lämnar hemmet, flyttar in i broderns "till salu"-radhus (om inte uppgifterna är fel) som ligger på samma gård som LW. SD ligger utanför dörren, bönar och ber om nåd 24/7, lovar och bedyrar att LW är borta för all och evig tid. LW däremot tar eld och blir riktigt förbannad och hotar med att verkligen tala ut med frun. SD dyker oanmäld upp utanför dörren och försöker lirka med LW som vägrar. Samtalstonen höjs och LW föser SD runt knuten för att inte väcka barn och grannar. SD föreslår att de fortsätter i bilen. Kanske blir hon ledsen.. Mjuknar, liksom han. Sedan tar ilskan över hos båda och allt går överstyr.

Tankarna går faktiskt åt styckmörderskan Jonna som helt tappade allt och mördade sin rival, allt för en kille velade hit och dit. Tilläggas bör att Jonna inte kan ha varit helt intakt i huvudet.
Dessa triangeldraman!

Du har kanske en poäng där....
Citera
2018-05-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Bra sammanfattning. Jag lägger till/ändrar:

* Adopterad från Korea. Även brodern.
* Lever utåt som ensamstående men har flera förhållanden som hon väljer att hålla hemliga. Fler av dessa löper parallellt. Längre förhållanden har hon med M*ts L*rsson och J*n Hol*strö* (a/m) bland annat.
* Äldsta barnet spelar inte hockey men är skriven hos fadern på grund av konflikter med modern under flera år.
* BO publicerar ett hyperaktivt liv via sociala medier. Samtidigt har hon barn på halvtid. Flera nattliga cacheäventyr måste ha skett när barnen är hemma. Ensamma.

BO, UW, SD och HD bor alla nära varandra. I området bor även flera andra församlingsmedlemmar.

Rubriceringen människorov och fördröjningen till allmänheten (bild av LW) beror förmodligen på UWs arbete och att man var tvungen att kontrollera ev koppling till detta.
Min fråga gäller det jag markerat med fet stil: Är BO, UW, SD och HD alltså församlingsmedlemmar i Equmeniakyrkan?
Citera
2018-05-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vet ej
Vet du om ytter dörren var öppen på morgonen eller det var en av barnen som låste upp den?
Citera
2018-05-22, 20:02
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Och varför kallar hon honom Tummetott Davidsson?

Tydligen, om jag fattade de där inläggen rätt, så var det utlovat något spektakulärt vid det tillfället som inte blev så häftigt som det var utlovat. Jämför med sagan om skräddaren som utlovade en kostym men till slut blev det bara en tummetott ...
Citera
2018-05-22, 20:03
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Vet du om ytter dörren var öppen på morgonen eller det var en av barnen som låste upp den?

Har inga sådana ingående detaljer
Citera
2018-05-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så enkelt var vadå?🤔

Varför många i tråden tyckts känna igen LW till utseende. Det fick sitt svar. Hade inget med mordet att göra. Direkt.
Citera
2018-05-22, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har inga sådana ingående detaljer
Det var spekulationer om att dörren var olåst. Det var därför jag frågade.
Citera
2018-05-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Jag har också undrat varför hon söker upp honom och fotograferar honom i ett sådant sammanhang efter att ha anmält honom för misshandel. Jag tror hon skrev på IG att hon fick fjäska med sin chef för att få ledigt så hon kunde ta sig dit. Och varför kallar hon honom Tummetott Davidsson? Hon borde hålla sig på mils avstånd om hon var rädd för honom? Obs, inget klander, men jag undrar...

En ovilja att se sanningen? Investerat mycket i relationen, kanske skilt sig på grund av den? Kämpat, uthärdat, tycker sig se något som är gott också? Misstänkte har säkert någon god sida också som hon uppskattade. Det klassiska är också att henne självkänsla kanske sjönk i takt med att hon accepterade våld och "markeringar". Kan kanske ha med hennes bakgrund att göra, tror att adopterade har lite svårare med att tycka om sig själva och att hantera konflikter än genomsnittet. Vill vara till lags.
Citera
2018-05-22, 20:08
Medlem
Övertygad om att GM blivit rejält igångtriggad och att denne i sin tur flippat helt. Skulle tippa på ensam GM men att någon ytterligare blivit vittne, hjälpt till med städning av bevis eller liknande.

Finns ju ett antal möjliga motiv och tänkbara GM även om sfären verkar relativt snäv. Synd att spekulera.

Svårt dessutom att sia om misshandelsåtalet när man inte vet mer. Skulle kunna vara rå misshandel å ena sidan alternativt en missnöjd och besviken kvinna å andra sidan.

Sanningen brukar alltid krypa fram. Ledsam historia oavsett.
Citera
2018-05-22, 20:09
Medlem
flixa81s avatar
[quote=matematiker|64122994]Det var spekulationer om att dörren var olåst. Det var därför jag frågade

Stod det inte tidigare i tråden att det stått i pressen att dörren var olåst? Blir osäker men låste det i tråden men inte hundra på om det har någon i tråden eller citat från AB el Expressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in