Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Det var många år sedan jag hörde om hur gamla kärringar hade en kod med handväskan när de ville ha etiopisk eller somalisk ung pojke. Kärringarna satt i restaurangen i Kulturhuset vid Sergels Torg med handväskan på ett visst vis och blev då närmade av dessa pojkar. Herregud, det måste varit över 10 år sedan jag hörde detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
infidel
Intressant. Beskriv det närmare så kan jag gå in och kolla efter handväskehäxor nästa gång jag är förbi Slöddrets Torg.
Jag finner det osannolikt att någon större andel av sexköparna utgörs av kvinnor, marockanernas huvudsakliga kundkrets lär bestå av homosexuella män.
Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Jag minns bara det jag skrev. Det var som sagt +10 år sedan och jag utgår från att polisen styrt upp den verksamheten. Kan till och med varit både 15 och 20 år sedan. Vill minnas att det var strax efter allt rullade upp med kärringarna som drar till Gambia och byter sex mot en transistorradio eller middag osv.
Kanske skulle de sätta handväskan på stolen mitt emot eller något liknande.
Kan mycket väl ligga något i detta även om jag då var för naiv för att låta tanken gå så långt.
Jag satt i den där restaurangen för ganska exakt 25 år sen en eftermiddag, väldigt lite folk, kan ha varit så att den egentligen var "stängd" mellan lunch och middag.
Utöver mig och mitt manliga sällskap var det kanske bara dom där, en grupp svarta män, eller om dom var nån mindre grupp och några solitärer som sammanstrålade där.
Dom pratade en del engelska med varandra på volym svår att utestänga.
--He's in that situation when he needs to find a new cow to stay with real fast, sas det om en uppenbarligen gemensam bekant.
Det var mycket prat om att man utnyttjade kvinnor för nånstans att bo och omkostnader.
Då tänkte jag att det handlade om män som nästlade sig in hos kvinnor här för att kunna stanna i Sverige, men visst, det kan ju mycket väl ha handlat om "klassisk" prostitution, som den i närheten på Malmskillnadsgatan.
Helt klart är att
om jag hade velat plocka upp en icke-svensk man dagtid så skulle jag ha gått till Kulturhuset för där har dom alltid hängt i klasar.