Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
Samtliga klipp som presenterats på krympande sol här verkar ha orsakats av att solen blivit större pga överexponering som minskar desto närmare horisonten solen kommer. Filmar du med ett solfilter som tar bort överexponeringen så får man ingen krympande sol och kan du zooma fram något så beror det på att det varit för litet i bilden för att synas, inte på att det varit bortom horisonten. Hur skulle våra ögon kunna skapa den effekten. Våra ögon kan ju inte veta hur långt dom fotoner som träffar näthinnan har färdats och böja efter det.
Är ingen massiv skillnad mellan bredden och höjden på jorden. Den skulle behöva vara betydligt större än vad den är om jorden verkligen skulle se päronformad på en bild på en dataskärm. Någon perfekt cirkel är den däremot inte även om den ser ut så på en skärm.
Hahahaha nu bara ljuger du rakt ut, inget klipp som jag har visat har några som helst felaktigheter och det är vi som har dragit p90 och andra superzoom kameror och modern teknik till bordet så att ni globetards som aldrig någonsin gör några egna experiment skulle ifrågasätt vårt tekniska kunnande när det kommer till kameror är ju för fan bara pinsamt.
Våra ögon skapar den effekten och det finns inget som helst tvivel om det, det är ett vetenskapligt faktum så skall du förneka båtarna som zoomas in nu med? Måste man ljuga så extremt som du gör så måste du själv fatta att ingen köper något du säljer och jag tror du förstår själv att ditt sätt att argumentera håller en femåring klass.
https://www.youtube.com/watch?v=ouEiDGyfM50
Att ni inte ens förstått hur våra ögon fungerar men ändå befinner er i denna debatten är liksom bara wow, varför tror ni att vi är intresserade av er absurda okunskap? För det är vi inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Krasst kan man säga päronformad eftersom jordens midja växer pga rotationen dvs centrifugalkraften. Sedan saknar nordpolen landmassa och den extrema ismassan som Antarktis har vilket resulterar i att sydpolen trycks in pga gravitationen. Detta hände även på våra breddgrader under den senaste istiden vilket vi ser bevis på än idag iom landhöjning. Nu är du förmodligen autodidakt i uteslutande foliehattsteori så jag utgår ifrån att du inte förstår nånting men kanske nån annan tar denna grundläggande kunskap till sig.
Det kan man givetvis aldrig säga eftersom det inte finns någon kurva. Så det ni gör är att spekulera heja vilt och påstår en sak och visar en annan, precis som ni måste göra för att få ihop er spåkulevetenskap och jag bara belyser ert sanslösa snömos och lilla vännen alla fick samma heliocentriska hjärntvätt i väst, allting du vet ja det vet jag redan, däremot vet jag allt om flat earth och concave så kom tillbaka när du lagt 20000 timmar på det och kommit bort från din anti-vetenskapliga bana när du bara kollar ett sida av myntet. Du kommer inte med något nytt, du är samma papegoja som resten av globetardsen liksom så din arrogans är extremt lustig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spakarn
Är du medveten om att du länkar till en datarskapad bild av geoiden
Självklart, finns inget annat än CGI för den runda jorden eftersom det är just en tecknad bild helt utan verklighetsförankring.