2018-05-22, 14:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Har ej hunnit att läsa hela tråden ännu, men kollade lite cacher i Örebro. Hittade två som Linda äger, slötittade bara lite då jag ej har hennes hemadress tillgänglig
Men tanken e god, som cacheägare så skyltar man inte med dem och gör underhåll på dem när det inte är så mycket folk ute

Jag må fråga eftersom jag inte är insatt i den typen av aktivitet. Man gör underhåll på sin cache?
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åhå! Nu kanske det är planterat med träd och buskar mellan bostäderna men från HDs bostad ser det i vart fall på kartbild ut som att man nästan skulle kunna ha överblick över LWs bostad. Kanske lätt att spontant gå över om man ser henne sitta på uteplats?

HD och LW kunde lätt blicka till varandras uteplatser...
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
nu är det iaf fastställt att det är Lena enligt NA

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/besked-fran-orebropolisen-doda-kvinnan-identifierad-som-lena-wesstrom

Tyder det på något särskilt att det tog så lång tid att fastställa identiteten? Man visste ju med stor sannolikhet vem det var och liket borde inte ha hunnit förruttnas till oigenkännlighet på den korta tiden?

Utseende, kläder, skor, klocka, smycken...
Citera
2018-05-22, 14:27
Medlem
troubleices avatar
Är det bekräftat ännu att det är LW som hittats? En gemensam vän till henne och SD verkar vara säker på det sen i lördags enligt Facebook? (J*rr* G*a*)

Uppd: Ah, såg nu.
Citera
2018-05-22, 14:27
Medlem
Nån som har bild på S.D nu när han stängt sin Facebook? Är bara en regnbågefiltrad profilbild
Citera
2018-05-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Tyder det på något särskilt att det tog så lång tid att fastställa identiteten? Man visste ju med stor sannolikhet vem det var och liket borde inte ha hunnit förruttnas till oigenkännlighet på den korta tiden?

Utseende, kläder, skor, klocka, smycken...

Man vill väl inte bekräfta att någon är någon förrän man vet säkert. Hade hon inga personliga tillhörigheter på sig så är det svårt att identifiera någon med säkerhet, speciellt om kroppen är smutsig/blodig/vanställd på något sätt.

De misstänkte ju rätt tidigt att det var hon men det är dumt att säga något förrän man är helt säker. Sen läcker väl inte alltid allting ut till pressen omgående.
Citera
2018-05-22, 14:30
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Nån som har bild på S.D nu när han stängt sin Facebook? Är bara en regnbågefiltrad profilbild

här är både SD & HD på bild

http://attvaraenaskersundare.se/upplev-sveriges-storsta-skattjakt/
Citera
2018-05-22, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Mest troligt är väl att de glömt fylla i de där papperen man måste ha i förväg för att få komma in, glöms nog av en del ovana resenärer. Vet inte vad det kallas då jag inte själv rest till USA men min sambo har varit där i tjänsten ett antal gånger. De kan vara väldigt noga.

Fast slapps man verkligen igenom pa den Svenska flygplatsen?
Citera
2018-05-22, 14:33
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert

Det vet jag faktiskt inte.
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Den ligger ju lite högre upp förbi SDs bostad
https://minfil.com/u29052e3b3/ED6DCDDA-87EA-41F2-9BD1-3B9D52926059.jpeg

Tack! Placeringen av föremålet (mobilen?) är väl planterad för att leda spårningen åt fel håll (troll) då. Kanske MGM har varit inne och hittat på "trolltyg" här med...
Citera
Medlem
Jag får dåliga vibbar av HD.

Dels var det väl (rätta mig gärna om jag har fel) hon som blev bedragen av SD med LW? Hon åker också iväg på en resa med en man som just släppts fri efter att ha suttit anhållen för mord på en kvinna han haft en affär med.

Skulle inte förvåna mig ett dugg ifall hon är inblandad på något sätt, antingen som anstiftare eller medbrottsling. Polisen har ju rimligtvis inte hunnit bearbeta bevisen ännu och anhållandet av SD var nog snarare av symbolisk karaktär för att han framstod som huvudmisstänkt pga tidigare anmälningar.

HD bör definitivt ses som en huvudmisstänkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Flög via London kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in