2018-05-22, 08:01
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Samt ett tredje möjligt skäl. Att man inte fått tag på alla närstående som skall underrättas innan de ser det i tidningen/web.

Det här tror jag är en anledning, sen finns det säkert fler då det igår gått 2 dygn. Men visst, som man säger första 48 timmarna är viktigast i en mordutredning.
Citera
2018-05-22, 08:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheldrake
Markbacken?? Snarare gamla Hjärsta och Dammvägen eller Hjalmar Bergmans väg

Man kunde dra slutsatsen att han som hörde skriken mellan 23.30 och 23.35 bor på Dammvägen på andra sidan E18. Han poängterade att det var mycket lite trafik på motorvägen vid tillfället och att skriken inte hade ljudit kontinuerligt under angivna femminutersperiod, utan kommit lite då och då.
Citera
2018-05-22, 08:09
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tack!
Ok, från vägen sett så fortsätter planket (om inte min usla syn ställer till det). Då blir det som slags dold vinkelsmyg där hon låg, vilket verkligen ger kalla kårar. Ett bra gömställe vid brådska sett ur en gärningsmans perspektiv.

Undrar lite bara över de dödsångestskrik som två vittnen hörde tvärsöver motorvägen och ringde 112 om.

Och att inte åtminstone de som bor allra närmast på Rättarevägen hörde något, om de var hemma.

Om uppgiften om hörda skrik och larm till 112 stämmer, så kan det vara en del i förklaringen till att försvinnandet så snabbt rubricerades som ett Människorov. Dock får jag för mig att någon närstående har berättat om en hotbild mot BO och att därav plockades SD in så snabbt. Jag är dock benägen att tro att det kan vara HD som utfört gärningen i extremt långt uppbyggt raseri som rämnade över och SD har fått rycka in och hjälpa till att forsla bort LW till dungen bakom planket. Hur som helst, så tycks det inte vara planerat och mordet kommer klaras upp.

Vila i frid Lena! Mina tankar går till närmast sörjande.
Citera
2018-05-22, 08:16
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Samt ett tredje möjligt skäl. Att man inte fått tag på alla närstående som skall underrättas innan de ser det i tidningen/web.

Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Det här tror jag är en anledning, sen finns det säkert fler då det igår gått 2 dygn. Men visst, som man säger första 48 timmarna är viktigast i en mordutredning.

Ja, helt klart möjligt. Men jag vill också lyfta möjligheten att man vill hålla på sina kort mot en MGM om denne försöker hitta på händelser om när/var denne träffade BO senast. Alltså att inte ge bort information som endast mördaren kan veta.
Citera
2018-05-22, 08:19
Medlem
Om LW hade gått till planket själv, borde inte hundarna då fått upp ett spår av det? Användes hundar vid hennes bostad eller var det bara vid själva fyndplatsen av mobilen eller vad det nu var som hittades?
Citera
2018-05-22, 08:19
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om uppgiften om hörda skrik och larm till 112 stämmer, så kan det vara en del i förklaringen till att försvinnandet så snabbt rubricerades som ett Människorov. Dock får jag för mig att någon närstående har berättat om en hotbild mot BO och att därav plockades SD in så snabbt. Jag är dock benägen att tro att det kan vara HD som utfört gärningen i extremt långt uppbyggt raseri som rämnade över och SD har fått rycka in och hjälpa till att forsla bort LW till dungen bakom planket. Hur som helst, så tycks det inte vara planerat och mordet kommer klaras upp.

Vila i frid Lena! Mina tankar går till närmast sörjande.

Det tror inte jag. Eftersom det uppges vara skrik med ojämna mellanrum under flera minuter tror jag att BO och SD har tjafsat, han börjar misshandla henne med slag (som han tidigare gjort) och det är då och skriker. Sen argumenteras det emellanåt från SD, eventuellt säger BO emot. Sen går det över till raseri och han slår ihjäl henne.

Om det är HD och under samma tidsperiod tror jag BO har kämpat emot på ett annat sätt och då borde HD vara ganska illa tilltygad också.
Citera
2018-05-22, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheldrake
Markbacken?? Snarare gamla Hjärsta och Dammvägen eller Hjalmar Bergmans väg
Du har rätt, jag tänkte med bakstjärt inatt.
Citera
2018-05-22, 08:30
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Jag tror att hon är så pass illa tilltygad att släktingar inte kan brukas, av etiska skäl, för att identifiera kroppen och att polisen istället gör bruk av DNA för en 100% identifiering.
Det är klart att polisen vet vem det är som har dräpts, det handlar bara om en procedurfråga.
Citera
2018-05-22, 08:44
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Njae, det vet vi inte riktigt. Det är en hundägare som citeras i massmedia om att hens hund drog mot planket på fredagskvällen. Det framgår inte att det skulle vara hundägaren som hittat BO.
I de inledande artiklarna så ser det ut som om det handlar om två olika hundägare?
Det var ett par som rastade sin hund som fann kroppen då hunden reagerade (markerade?). Och det var en annan hundägare som uppgav att hans hund hade visat stort intresse mot platsen där kroppen hittades, men den hundägaren hade då undvikit platsen - vilket jag tidigare skrev kanske är det normala en hundägare gör då det oftast handlar om döda djur, människors skit, sopor, etc. och det sista hundägaren vill är att hunden rullar runt över en rutten fågel.
Citera
2018-05-22, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakb
Jag antar att han som hörde skrik bor i dom "nya" höghusen vid trängen. Markbackens ytterområde. Om skriken har studsat över mot deras sida, är det ju logiskt att dom på rättarevägen inte hört något. Staketet är ju till för att dämpa ljudet från trafiken på motorvägen. Visserligen tror jag att det hörts även på rättarevägen, men sent en måndagskväll, de allra flesta sov och dom som har hört något, kanske inte gick ut och kollade. Dom har nog garanterat hört av sig i efterhand till polisen.

Vittnet skrev här i tråden att hen bor på andra sidan motorvägen, 60 meter från fyndplatsen. Mäter man petigt, så kommer man nätt och jämnt över motorvägen då. Om vi tänker att vittnet nog inte bor på vägrenen utan ytterligare några meter upp i området, så ger det oss ändå ett ganska begränsat område på Dammvägen. Vi kan stryka både Markbacken och Hjalmar Bergmans väg.
Citera
2018-05-22, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Bakom staketet kan ha varit en hemlig mötesplats mellan LW o SD sedan tidigare när de smög som par

Exakt min tanke, där ingen kom på dem. De verkar ju haft sin relation utomhus, troligtvis även sexuellt.
Citera
2018-05-22, 09:04
Medlem
Att yngsta sonen som fyllde år sov hos Lena vet vi. Det var de stora barnen plus exmaken som kom på morgonen för att fira honom som upptäckte att hon var borta. Exmaken har blivit rekommenderad att inte identifiera Lena. Det tyder på att hon antingen har fruktansvärda skador eller så har naturen hunnit göra sitt. Hur det än är så är allt hemskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in