2018-05-22, 02:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Nåt konstigt är det med det. Inte ens identifierad idag Månd. Folk i tråden: Ne inget konstigt. Anhöriga ska underrättas, inte polisen som går ut med det, blaha,blaha..
T.o.m lik som legat i 20 år helt förruttnade identifieras på en-högst 2 dagar. Idag har det gått 3 dygn. Har aldrig vart med om detta förfarande tidigare.

Det kanske är HD som är mördad?

Och SD och LW som är på rymmen?

Sorry; såg att någon annan redan skrivit det.
Citera
2018-05-22, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Nja .. man hade nog inga bevis men jag är övertygad om att polisen har koll på dom! Kom ihåg Johanna Möller och hennes Thailandsresa .
Och har de nu försökt ta sig till London så är engelska polisen redan informerad och beredda att antingen gripa paret direkt eller följa och registrera allt de gör och osv.
Kanske Hanna var den som lockade ut Lena på kvällen,
och Lenas kropp kan absolut ha blivit flyttad,
skriken hördes-men svårt att avgöra exakt varfrån skriken kom.?
Citera
2018-05-22, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kanske är HD som är mördad?

Och SD och LW som är på rymmen?

Sorry; såg att någon annan redan skrivit det.
En trebarns mamma och dessutom känd för att vara ansvarsfull- hon lämnar nog inte jobb och barn så där huxflux-
för att följa med en man som behandlat henne illa och misshandlat henne.
Nej sådan Lena beskrivs så är det hon som är brottsoffret.

Och S o H-är de nya Bonnie and Clyde paret.
Citera
2018-05-22, 02:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Nej, du missförstår. Nu är/var BO oerhört aktiv, en riktigt adrenalinjagande friluftsmänniska. För 10 år sedan var hon inget av det vad jag kan se. Hon hade helt andra intressen. Som att hon var en helt annan person. Jag trodde ju att hon alltid haft en sådan här aktiv livsstil.

40-årskris?

Hjärntvättad av SD?
Citera
2018-05-22, 02:43
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det syns på en bild tagen från fågelperspektiv, signaturen Horbock i Fjugesta delade länken igår:
http://senastenyheter.se/erik-hunden-drog-stenhart-mot-platsen-dar-kroppen-hittades/

Tredje bilden uppifrån.
Tack!
Ok, från vägen sett så fortsätter planket (om inte min usla syn ställer till det). Då blir det som slags dold vinkelsmyg där hon låg, vilket verkligen ger kalla kårar. Ett bra gömställe vid brådska sett ur en gärningsmans perspektiv.

Undrar lite bara över de dödsångestskrik som två vittnen hörde tvärsöver motorvägen och ringde 112 om.

Och att inte åtminstone de som bor allra närmast på Rättarevägen hörde något, om de var hemma.
Citera
2018-05-22, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tack!
Ok, från vägen sett så fortsätter planket (om inte min usla syn ställer till det). Då blir det som slags dold vinkelsmyg där hon låg, vilket verkligen ger kalla kårar. Ett bra gömställe vid brådska sett ur en gärningsmans perspektiv.

Bra gömställe är väl kanske att ta i. Det är ju bara en tidsfråga innan hon upptäcks. När hon hade börjat lukta på riktigt så hade varenda hund på en mils avstånd börja markera mot staketet.

Fattar inte riktigt varför man genomför ett mord men inte har en plan på att forsla bort liket. Tyder på en impulshandling.
Citera
2018-05-22, 02:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Man obducerar inte för att fastställa identitet. Obduktion sker för att fastställa dödsorsak. Självklart vet de anhöriga redan att det ÄR hon. Vi är snart inne på dygn 4 nu. Varför vill man inte gå ut med det i media. Det, menar jag, beror på nåt. Självklart är hon identifierad. Som anhörig kräver man det omgående.

Vad tänker du att det beror på? Om hon är fördärvad bortom igenkännlighet kan ju polisen heller inte säga till anhöriga att det är hon med säkerhet. Men ändå vet anhöriga att det är hon?
Citera
2018-05-22, 03:01
Medlem
Gusselbys avatar
Någon här skrev och hade en tanke om att LW kanske hade en garageplats i längan närmast där hon senare hittades. Jag hakar på den teoretiska tanken - hon kan t ex ha haft ett kort ärende till bilen sent på kvällen och därför inte låste dörren för såpass kort stund. Istället blev hon överfallen av en för henne känd eller okänd person.
Citera
2018-05-22, 03:10
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusMancuso
Bra gömställe är väl kanske att ta i. Det är ju bara en tidsfråga innan hon upptäcks. När hon hade börjat lukta på riktigt så hade varenda hund på en mils avstånd börja markera mot staketet.

Fattar inte riktigt varför man genomför ett mord men inte har en plan på att forsla bort liket. Tyder på en impulshandling.
Håller med om att "bra" är en överdrift men ändå, det tog ett tag att hitta henne. Stackars dem som gjorde det. Läste här för en stund sedan att det ryktas att det var barn som fann henne, var kommet den uppgiften ifrån? Har läst allt i tråden men det måste jag ändå ha missat.
Citera
2018-05-22, 03:11
Medlem
Citat:
Tack!

Undrar lite bara över de dödsångestskrik som två vittnen hörde tvärsöver motorvägen och ringde 112 om.

Och att inte åtminstone de som bor allra närmast på Rättarevägen hörde något, om de var hemma.
Jag antar att han som hörde skrik bor i dom "nya" höghusen vid trängen. Markbackens ytterområde. Om skriken har studsat över mot deras sida, är det ju logiskt att dom på rättarevägen inte hört något. Staketet är ju till för att dämpa ljudet från trafiken på motorvägen. Visserligen tror jag att det hörts även på rättarevägen, men sent en måndagskväll, de allra flesta sov och dom som har hört något, kanske inte gick ut och kollade. Dom har nog garanterat hört av sig i efterhand till polisen.
Citera
2018-05-22, 03:19
Medlem
Citat:
Någon här skrev och hade en tanke om att LW kanske hade en garageplats i längan närmast där hon senare hittades. Jag hakar på den teoretiska tanken - hon kan t ex ha haft ett kort ärende till bilen sent på kvällen och därför inte låste dörren för såpass kort stund. Istället blev hon överfallen av en för henne känd eller okänd person.
Jag vet inte vem som gjort detta, men jag tror att det är väldigt enkelt, är det så att hon haft en affär med han det skrivs om här, så är det ju ganska enkelt att börja där. Såklart kan hon ha gått mot sin bil, mitt i natten och där råkat ut för någon okänd, men det finner jag väldigt osannolikt. Jag tror att detta kommer vara löst innan denna vecka är slut. Att dumpa bakom staketet känns som desperation. Men, men.. 👍
Citera
2018-05-22, 03:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakb
Jag vet inte vem som gjort detta, men jag tror att det är väldigt enkelt, är det så att hon haft en affär med han det skrivs om här, så är det ju ganska enkelt att börja där. Såklart kan hon ha gått mot sin bil, mitt i natten och där råkat ut för någon okänd, men det finner jag väldigt osannolikt. Jag tror att detta kommer vara löst innan denna vecka är slut. Att dumpa bakom staketet känns som desperation. Men, men.. 👍

Ja. Att dumpa bakom staketet nära hennes hem tyder på att brottet var oplanerat. Det i sin tur kan tyda på att GM hade en relation till sitt offer. Eller så har vi att göra med en galning likt i joggingmordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in