2018-05-21, 20:35
Medlem
Honan6s avatar
Skulle inte bli förvånad om Team D*v*dss*n blev ett lag igeñ och hjälpt varandra.
Var är SD och HD?
Någon som vet med säkerhet var de befinner sig?

SD borde väl ha topsats direkt när han anhölls om polisen misstänkte medverkan i ett så allvarligt brott som människorov?

Tror det kommer gå skapligt snabbt att utreda mordet på Lena. Vila i frid och må GM(:en) få ordentligt straff om inte ett tyst erkännande redan skett...
Citera
2018-05-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Hon blev äldre och bekvämare antagligen.

Nej, du missförstår. Nu är/var BO oerhört aktiv, en riktigt adrenalinjagande friluftsmänniska. För 10 år sedan var hon inget av det vad jag kan se. Hon hade helt andra intressen. Som att hon var en helt annan person. Jag trodde ju att hon alltid haft en sådan här aktiv livsstil.
Citera
2018-05-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det verkar väldigt vågat att någon skulle gjort något om de haft skäl att anta att någon annan var hemma. I vart fall göra något som orsakar blodspillan.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Någon som kan se när SD senast var inne på sin geocatch sida?
Idag har han varit inloggad.
Citera
2018-05-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ser ju ut som värsta tönten!

En tönt som misshandlar en kvinna.

Och han ser svensk ut
Oj, kan även svenska män göra så hemska saker?

Håller med ser inte värst ut inte mycket att hänga i julgranen 😉(kvinnomisshandlare)
Citera
2018-05-21, 20:38
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
De senaste timmarnas inlägg verkar få pusselbitarna att komma på plats.
Vi har läst att hon skrek på brottsplatsen och vi har förstått att något hänt i hemmet men pusselbitarna har inte passat förrän jag läste ett förslag om att hon kanske flydde från hemmet, inte släpades och sedan dödades.

Låt se nu:
Ponera att MGM ringer på hos henne och vill tala ut om något med henne.
Det är sent och kanske barnet sover så hon står i dörröppningen och pratar men MGM blir hetsig och knuffar eller slår BO.
(Det jag vill komma fram till är att tumultet gör att det troligen blir stökigt i hallen, kanske lite blod från tex munnen eller huvudet hamnar på mattan eller så.)Nåväl, BO slår sig fri och rusar iväg och lämnar dörren öppen.
(Det jag tänker är att den är på glänt eller helt stående på vid gavel för hon rusar bara iväg för att fly ifrån MGM)
Hon försöker fly ner mot vägen, därför springer hon mot planket men blir upphunnen och skriker på hjälp men den kommer inte.

Kanske har jag missat eller missförstått någon detalj men min tes är alltså att hon sprang mot planket, inte blev buren, dragen pga att hon slog sig fri från MGM i hemmet. Då stämmer det att det troligen syntes spår efter ett tumult i hennes hem och kanske blodspår men de behöver inte synts när hon sprang. Tex kan hon torkat munnen med armen och sprungit iväg.
Eller så bad hon att samtalet skulle förflyttas en bit från hemmet eftersom det var barn hemma. Antingen direkt eller kanske det började bli högljutt och de gick därifrån. Sen eskalerade det och då hördes skriket. När hon inte är hemma trots att barnet fyller år och det finns personliga tillhörigheter hemma förstår de att något hänt.
Citera
2018-05-21, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Hon blev äldre och bekvämare antagligen.
Nej, tvärtom. Hon var 35 år och bekväm, 10 år senare är hon i full gång med cykling, klättring skidåkning och geocaching. Frågan som ställdes är relevant - vad fick henne att växla intressen så totalt? Och samtidigt sluta som pastor och börja jobba på HVB-hem?
Citera
2018-05-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag skrev inte heller "trashiga" så varför yrar du om det?

Du låter ju som en sådan där professionell gråterska som har lite som livsuppgift att hitta människor du inte känner att lida med. Men att hitta på att ungarna är trasiga för att modern mördats är lite väl magstarkt.

Ett barn som har djup sorg och befogad ilska behöver få bekräftelse och utlopp för det. Det är inget fel som ska fixas, de är absolut inte trasiga på så sätt. Alltså är de inte trasiga på samma sätt som exempelvis ungdomar mer eller mindre målmedvetet går in i ett självdestruktivt beteende.

Nej, jag är ingen gråterska, men du har rätt i att jag är professionell.

Onödigt att i tråden hålla på att diskutera att du och jag har skilda uppfattningar om ett ords valör.
Har ingenstans anfört att LW:s barn skulle ha haft några problem förrän nu, då stora delar av deras värld och trygghet på mycket kort tid har raserats.

Mord är förfärligt. Här kan vi skönja allt det lidande en familj får uppleva när en kär medlem har dödats, antagligen för att någon i omgivningen inte är vuxen nog att kunna hantera sina primitiva [svartsjuke-?]känslor.
Citera
2018-05-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaija
Idag har han varit inloggad.

De bilder som är tagna 10 maj...är de på SD och på H? Eller vem e kvinnan?
Citera
2018-05-21, 20:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Nej, tvärtom. Hon var 35 år och bekväm, 10 år senare är hon i full gång med cykling, klättring skidåkning och geocaching. Frågan som ställdes är relevant - vad fick henne att växla intressen så totalt? Och samtidigt sluta som pastor och börja jobba på HVB-hem?

Det kanske är knepigt attfinna energi till azrenalinstinna aktiviteter när man har tre småbarn. Tio år senare är det lättare att finna timmarna till egna aktiviteter i alla fall. Det är väl heller inte ovanligt att människor som separerar söker sig till någon ny aktivitet, och kanske ett nytt socialt sammanhang i någon mån. För att komma ut.
Citera
2018-05-21, 20:47
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Var kroppen så illa sargad att polisen inte kunde identifiera henne första dagen?

Nåt konstigt är det med det. Inte ens identifierad idag Månd. Folk i tråden: Ne inget konstigt. Anhöriga ska underrättas, inte polisen som går ut med det, blaha,blaha..
T.o.m lik som legat i 20 år helt förruttnade identifieras på en-högst 2 dagar. Idag har det gått 3 dygn. Har aldrig vart med om detta förfarande tidigare.
Citera
2018-05-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Barnen blev större och hon träffade S.
Han var en annan typ än hennes man- S påverkade och ändrade kanske hennes tidigare livsstil.
S tillhörde nog ingen frikyrka heller.
Citera
2018-05-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
De bilder som är tagna 10 maj...är de på SD och på H? Eller vem e kvinnan?
Nej, det verkar vara en annan kvinnlig bekant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in