2018-05-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Per Frick for President, underbart mål i 95:e, även om vi inte fick med oss en trea som jag trodde.
Elfsborg har Dalkurd och Trelleborg nu. Sex poäng ska väl inte vara omöjligt och då får väl första tredjedelen godkänt, för ett nybygge?
2018-05-21, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N0sslo
Frisparken som Engvall drar på sig är ju så sjukt onödig, fan vad less man blir.
Är dock inte förvånad över att vi åker från Borås med en poäng, har ju blivit en vana senaste åren.

Vi vann dock förra året. Och Elfsborg har inte vunnit mot oss sen 2012.
Ja, Engvall är inte bra.
Längtar nästan till sommaren då han lämnar, hur f*n ska han förresten ta en plats i Bristol hade han tänkt sig? Platsar knappt i AS. Hoppas bara inte han stannar året ut, han är inte bra.
2018-05-21, 21:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ska du inte lägga till att AIK lirar tråkig fotboll? Jisses vad denna derbytorsk verkar tagit hårt på många bajare.

Sam Johnson?

Pa Dembo?

80% av de som håller på bajen här är ju äkta nybajare.. Helt fantastiskt! Trogenhammarby, Easy_dan, Julinho, Tiddlywank och någon mer var väl de enda som var härinne när det var slitigt att vara bajare? Dom stod upp för sin sak dock och ska givetvis ha cred för det. Erikp var väl den där jävla tomten som höll tjaffsade om att Gunners skulle komma och slåss i Avesta eller vafan det var?
2018-05-21, 22:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
80% av de som håller på bajen här är ju äkta nybajare.. Helt fantastiskt! Trogenhammarby, Easy_dan, Julinho, Tiddlywank och någon mer var väl de enda som var härinne när det var slitigt att vara bajare? Dom stod upp för sin sak dock och ska givetvis ha cred för det. Erikp var väl den där jävla tomten som höll tjaffsade om att Gunners skulle komma och slåss i Avesta eller vafan det var?

”Firar” 20-årsjubileum som bajare i år, men har inte skrivit aktivt här förrän på senare år. Försäkrar dock om att jag inte hakat på någon skön trend sen 2014, utan jag led alla helvetens kval 2009-2013.

Aja, onödigt stickspår. Stor underhållning strax i Breaking news på kanal 5 där Bosse Andersson ska grilla live
2018-05-21, 22:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
”Firar” 20-årsjubileum som bajare i år, men har inte skrivit aktivt här förrän på senare år. Försäkrar dock om att jag inte hakat på någon skön trend sen 2014, utan jag led alla helvetens kval 2009-2013.

Aja, onödigt stickspår. Stor underhållning strax i Breaking news på kanal 5 där Bosse Andersson ska grilla live

Jag har inte nämnt dig, du är mycket väl en gammal räv... Många är ni, få minns er..

Men även ni måste ju tröttna på alla nytillkomna som ska berätta om hur det var med vid 1-9 osv...
2018-05-21, 22:37
Medlem
Andra 94-minuters debaclet i år, grisigt värre.

Edit: Eller ja, övertidshoreri.
2018-05-21, 23:09
Medlem
feldgraus avatar
Engvall. Duktig fotbollsspelare men brister rejält när det kommer till smartness. Så onödig frispark. Fanns inget att vinna på den. Ok insats, men trist att se hur vi faller ner i eget straffområde efter målet och inte kan/vill fortsätta spela. Kändes lite Stahre över det hela, så fort man tar ledningen gäller det att försvara den, istället för att utnyttja ytorna som skapas.

Giorgi riktigt jävla duktig och har ett vasst skott, hoppas han får fortsätta på den vägen, kommer bli viktigt med en poängspelare för fortsättningen, det har saknats.

Tålamod får ändå fortsätta vara nyckelordet. Fyra poäng i de två avslutande innan uppehållet, sen ett halvdussin matcher därefter där vi ska kunna plocka ett gäng treor och segla ifrån nedre halvan av tabellen.

/feldgrau
2018-05-21, 23:49
Medlem
Citat:
Så man är nybajare för man inte hänger på flashback utan våra egna primära forum? Logiken är verkligen på topp idag.
2018-05-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vi vann dock förra året. Och Elfsborg har inte vunnit mot oss sen 2012.
Ja, Engvall är inte bra.
Längtar nästan till sommaren då han lämnar, hur f*n ska han förresten ta en plats i Bristol hade han tänkt sig? Platsar knappt i AS. Hoppas bara inte han stannar året ut, han är inte bra.

Engvall har sina kvalitéer, han kan t ex vara en ganska hyfsad target när han får bollen på fötterna, idag var han det inte och vi har SebO som är riktigt bra på att suga fast bollen. Att han fick så lite speltid under Jörgen var fan ett mysterium.
2018-05-22, 00:36
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ni lurar bara er själva med era historier om nyinflyttade bönder och allt vad det är som plötsligt börjat heja på Bajen.
2018-05-22, 04:05
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Klart att det går att diskutera straffen men som AIKare så är jag knappast rätt man att säga något annat än att jag var duktigt nöjd med utfallet.
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Förvånad över allt gnäll om straffen. Den var solklar.
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Må hända att det är oavsiktligt men straffen är solklar
Citat:
Ursprungligen postat av studentnissen
Kan du säga på vilket sätt straffen var solklar? Vilken del refererar du till?
Gnäll, gnäll.
Straffen är lika solklar som Fusk-Kennedys utvisning efter ”överfallet” mot Khalili.
Vi har fått domslut med oss och mot oss under alla säsonger. Det gäller alla lag.

Hur som så förstår jag inte relevansen i att diskutera det i oändlighet. Domaren dömer och det är inget vi kan förändra.
Fan, mina 12-åringar släpper domarmissar snabbare än folket härinne.

Visst, reaktionen när feldomslut händer, ett konstaterande efteråt att ”jag tycker si och du tycker så” men att fortsätta och fortsätta?

En match kvar, sen vila.

Mvh
Serieledarna
2018-05-22, 04:23
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Mig behöver du inte nämna då jag inte skriver frekvent. Såg min första match på Söderstadion 1972 (som 2-åring) och är född med grönt och vitt hjärta 💚🇳🇬
Så ”några” slitiga år har man varit med om 😎

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in