(har läst noga om vilket forum detta passar i och jag tror det blir här va? har jag gjort fel så please flytta tråden)
När psykiatriker Thomas Jacksson ställde denna diagnos så har han inte spånat själv utan använt sig av den samlade expertisen i ämnet. Underlaget är Epidemic Hysteria: A Review of the Published Literature. https://academic.oup.com/epirev/article/19/2/233/404871
Denna vetenskapliga sammanställning har 108 referenser så det är inte kattskit direkt. Psykiatrikern använder det vetenskapligt korrekta begreppet mass- sociogen sjukdom. Sociogen sjukdom uppstår när flera individer delar samma vanföreställning.
I ett anförande på ett möte ordnat av Swebb TV så tog han som exempel på vanföreställningar att man ser de ensamkommande som barn, trots att det är uppenbart för varje individ att det är fråga om vuxna män. Det är alltså frågan om kollektiva vanföreställningar, där detta grupptänk har ersatt rationellt tänkande, avstämmande med verkligheten, (verklighetscheck) och moraliska överväganden. Man upphör att tänka själv och följer flocken även om det är vansinne.
Enligt mig så är det inte bara media som är drabbade av denna sjukdom, det är ju självklart politiker drabbade liksom hela etablissemanget och andra ansvariga är infekterat av denna sjukdom, vilken de aktivt arbetat på skall sprida sig till folket, och större delen av svenska folket har smittats. Dock med den skillnaden att folket börjat genomskåda det hela och till och med leta efter grundorsakerna till bedrägeriet. (nej det är inte judarna)
Psykiatrikern menar att det hela uppstod genom gemensam massmedial information av propagandistisk karaktär som tog sin början redan när beslutet fattades att Sverige skulle bli mångkulturellt. (Undrar om han inte nämnde att mediekoncernerna gemensamt gick ut med denna propaganda i begynnelsen? Är inte säker om jag minns rätt).
Han menar också att detta tog en sjuklig karaktär när Ny Demokrati kom in i riksdagen och MSM trodde att de hade hjälpt dem dit med sin makt. I samma veva föll Sovjet samman och de vänstervridna journalisterna menar han fick en ny religion (den mångkulturella) Det är inte min tolkning men den återkommer jag till i ett annat sammanhang.
Men han menar att när ND blev invalda i MSM blev rädda att de banat väg för 3:e riket. Politikerna har visserligen egoistiska skäl, men även de mörkar allt som man tror skall få medborgarna att bli nazister.
På grund av denna masshysteri så vågar inte läkare neka patienten av rädsla för att klassas som rasister. Vilket lett till sådana saker som som att 30% av invandrarna är förtidspensionerade med diagnosen PTSD. Det är också den vanligaste diagnosen idag.(det har jag från annan tillförlitlig källa) Värt att nämna i sammanhanget är att sjukersättningen man får kan man ta med sig utomlands.
Man är så rädd för att om svensken får reda på sanningen så kommer det att slå slint hos svensken och alla invandrare kommer inom en snar framtid att gasas ihjäl.
Vilket är en känsla som jag själv ha haft angående inställningen i det politiska klimatet, och lägger därför till att varje rasistisk människa som yttrar sig bara förstärker den här vanföreställningen så kan ni please SHUT THE FUCK UP!!!
Man bestämde sig inom MSM efter att ND kom in i riksdagen att bekämpa allt som ens kunde anas ett samband till 3:e riket. Det är alltså inte fråga om en Don Quijote som slåss mot väderkvarnar utan en hel flock som deltagit i denna strid mot ett inbillat hot (= vanföreställning) Jag är inte tillrickligt politiskt kunnig, så vet inte om det är massmedia som dragit igång denna masshysteri och fått politiker med sig, eller om massmedia bara spelar politiker i händerna så att de kan genomföra sitt bedrägeri (att massimportera invandrare med olika syften beroende på parti)
De tecken som John Hopkins betonar i artikeln och som psykiatrikern anför angående diagnosen masshysteri är sammanfattat och redigerat av mig följande:
*Mass-sociogen sjukdom är ett socialt fenomen hos människor som i övrigt är friska. Utanför en social kontext existerar icke denna sjukdom. Det vill säga hemma på sin kammare så vet man att barnen inte är barn, utan vuxna människor, vilket märks på att när masshysterin nu delvis släpper så kommer andra artiklar.
*Mass-sociogen sjukdom beskrivs hos människor som ”mycket liknande det i djurvärlden när en flock skenar”.
*Mass-sociogen sjukdom har även kallats kulturellt associerad stressreaktion (det vill säga att eget psykiskt dåligt mående får en kanal)
* Tron på att i detta fallet ett krig är orsaken till massmigrationen kan skapa masshysteri. Citat psykiatrikern Thomas Jacksson "Att proklamera ”De flyr för sina liv” anförs ofta som ett bevis på krigets fasor och kan säkert sätta skräck även i de som endast hör det och som därför dras med i en form av irrationell krigshysteri. I denna krigsupphetsning glöms ofta bort att flykting är man bara så länge man flyr över gränsen till närmaste land och där är i trygghet. Därefter är man de facto vanlig medellös migrant. Att kalla migranter för flyktingar är symtom på hysterisk begreppsförvirring hos vissa globala mediaföretag. Det nästan så man tror det finns globalister 😊"
*Media-inblandning t.ex. TV-kameror förvärrar hysterin
MSM har alltså på det här viset förhäxat befolkningen, genom att nyheter har en sådan tydlig agenda blir det fråga om rena trollformler som kastas över publiken som sprider hysterin vidare. Det tydligaste exemplet är att kalla ekonomiska migranter för flyktingar, men det finns såklart flera, som att välmående afghaner från Iran skickas tillbaka till döden, när problemet är att de skickas tillbaka till en klan som anser de har misslyckats.
Här är mannens bloggpost, där föredraget är nedskrivet och det hela kanske kommer på swebbtv om jag förstod det rätt
http://jajj.se/mass-sociogen-sjukdom-sveriges-journalister-lider-av-psykisk-storning-dr-jacksons-stockholmsforelasn ing-2018-05-19/
Jag har vävt in mina egne reflexioner i testen ovan. Han kommer med de medicinska riktlinjerna.
För många flashbackare är det uppenbart att politikerna medvetet bedrar folket och har en agenda som de inte är öppna med. (nej inte en judisk konspiration) Min frågeställning är om det inte verkar som om media gör det igen. Det vill säga istället för att stoppa ett inbillat 3:e rike så hjälper man det 4:e det vill säga globalismen att göra Sverige odemokratiskt.
Frågan är vad kommer hända med media och etablissemanget när fler och fler förstår att de har blivit bedragna och att de som skulle granska makten istället underlättat maktövertagandet. Det vill säga världsbankerna får mer och mer inflytande via EU och FN. Vad kommer hända med hela vänsteretablissemanget när de insett att de agerat användbara idioter?
Hur kommer folkets vrede slå mot politikerna när de fattar att huvudproblemet inte är invandrarna utan politikerna som använt immigrationen för att sko sig själva och hålla sig väl med globalisterna och därför sålt ut Sverige.
Kommer Svensken gå bärsärk eller en gång till organisera sig?
Hur kommer svenska folket hantera att politiker och MSM har agerat förmyndare åt dem, det vill säga behandlat dem som de är efterblivna och lätt går i ondskans ledband, när det i själva verket är etablissemanget som går i de superrikas (de 1 %) ledband och hjälper dem att öka deras makt.
Man säger att svensken är vek, men talar man om hundar så är veka hundar de farligaste när de väl vänder åt andra hållet, vad tror ni kommer ske?
Även om fler och fler börjar vakna så botar man ingen psykiskt störning eller sjukdom genom att tala om för patienten att denne är sjuk. Då polariseras debatten ytterligare och patienten kommer bara ytterligare att bita sig fast vid sin vanföreställning. Vilket är vad som sker hos jättarna nu. Vad skulle hända om vi bara ignorerade dem? Vänder dem ryggen och isolerar dem som Jackson föreslår. Han menar att hysterin hålls igång för att den får bekräftelse socialt. Om man låter dårarna bara prata med sig själva och inte ger dem något att hugga på så självdör de så småningom.
När psykiatriker Thomas Jacksson ställde denna diagnos så har han inte spånat själv utan använt sig av den samlade expertisen i ämnet. Underlaget är Epidemic Hysteria: A Review of the Published Literature. https://academic.oup.com/epirev/article/19/2/233/404871
Denna vetenskapliga sammanställning har 108 referenser så det är inte kattskit direkt. Psykiatrikern använder det vetenskapligt korrekta begreppet mass- sociogen sjukdom. Sociogen sjukdom uppstår när flera individer delar samma vanföreställning.
I ett anförande på ett möte ordnat av Swebb TV så tog han som exempel på vanföreställningar att man ser de ensamkommande som barn, trots att det är uppenbart för varje individ att det är fråga om vuxna män. Det är alltså frågan om kollektiva vanföreställningar, där detta grupptänk har ersatt rationellt tänkande, avstämmande med verkligheten, (verklighetscheck) och moraliska överväganden. Man upphör att tänka själv och följer flocken även om det är vansinne.
Enligt mig så är det inte bara media som är drabbade av denna sjukdom, det är ju självklart politiker drabbade liksom hela etablissemanget och andra ansvariga är infekterat av denna sjukdom, vilken de aktivt arbetat på skall sprida sig till folket, och större delen av svenska folket har smittats. Dock med den skillnaden att folket börjat genomskåda det hela och till och med leta efter grundorsakerna till bedrägeriet. (nej det är inte judarna)
Psykiatrikern menar att det hela uppstod genom gemensam massmedial information av propagandistisk karaktär som tog sin början redan när beslutet fattades att Sverige skulle bli mångkulturellt. (Undrar om han inte nämnde att mediekoncernerna gemensamt gick ut med denna propaganda i begynnelsen? Är inte säker om jag minns rätt).
Han menar också att detta tog en sjuklig karaktär när Ny Demokrati kom in i riksdagen och MSM trodde att de hade hjälpt dem dit med sin makt. I samma veva föll Sovjet samman och de vänstervridna journalisterna menar han fick en ny religion (den mångkulturella) Det är inte min tolkning men den återkommer jag till i ett annat sammanhang.
Men han menar att när ND blev invalda i MSM blev rädda att de banat väg för 3:e riket. Politikerna har visserligen egoistiska skäl, men även de mörkar allt som man tror skall få medborgarna att bli nazister.
På grund av denna masshysteri så vågar inte läkare neka patienten av rädsla för att klassas som rasister. Vilket lett till sådana saker som som att 30% av invandrarna är förtidspensionerade med diagnosen PTSD. Det är också den vanligaste diagnosen idag.(det har jag från annan tillförlitlig källa) Värt att nämna i sammanhanget är att sjukersättningen man får kan man ta med sig utomlands.
Man är så rädd för att om svensken får reda på sanningen så kommer det att slå slint hos svensken och alla invandrare kommer inom en snar framtid att gasas ihjäl.
Vilket är en känsla som jag själv ha haft angående inställningen i det politiska klimatet, och lägger därför till att varje rasistisk människa som yttrar sig bara förstärker den här vanföreställningen så kan ni please SHUT THE FUCK UP!!!
Man bestämde sig inom MSM efter att ND kom in i riksdagen att bekämpa allt som ens kunde anas ett samband till 3:e riket. Det är alltså inte fråga om en Don Quijote som slåss mot väderkvarnar utan en hel flock som deltagit i denna strid mot ett inbillat hot (= vanföreställning) Jag är inte tillrickligt politiskt kunnig, så vet inte om det är massmedia som dragit igång denna masshysteri och fått politiker med sig, eller om massmedia bara spelar politiker i händerna så att de kan genomföra sitt bedrägeri (att massimportera invandrare med olika syften beroende på parti)
De tecken som John Hopkins betonar i artikeln och som psykiatrikern anför angående diagnosen masshysteri är sammanfattat och redigerat av mig följande:
*Mass-sociogen sjukdom är ett socialt fenomen hos människor som i övrigt är friska. Utanför en social kontext existerar icke denna sjukdom. Det vill säga hemma på sin kammare så vet man att barnen inte är barn, utan vuxna människor, vilket märks på att när masshysterin nu delvis släpper så kommer andra artiklar.
*Mass-sociogen sjukdom beskrivs hos människor som ”mycket liknande det i djurvärlden när en flock skenar”.
*Mass-sociogen sjukdom har även kallats kulturellt associerad stressreaktion (det vill säga att eget psykiskt dåligt mående får en kanal)
* Tron på att i detta fallet ett krig är orsaken till massmigrationen kan skapa masshysteri. Citat psykiatrikern Thomas Jacksson "Att proklamera ”De flyr för sina liv” anförs ofta som ett bevis på krigets fasor och kan säkert sätta skräck även i de som endast hör det och som därför dras med i en form av irrationell krigshysteri. I denna krigsupphetsning glöms ofta bort att flykting är man bara så länge man flyr över gränsen till närmaste land och där är i trygghet. Därefter är man de facto vanlig medellös migrant. Att kalla migranter för flyktingar är symtom på hysterisk begreppsförvirring hos vissa globala mediaföretag. Det nästan så man tror det finns globalister 😊"
*Media-inblandning t.ex. TV-kameror förvärrar hysterin
MSM har alltså på det här viset förhäxat befolkningen, genom att nyheter har en sådan tydlig agenda blir det fråga om rena trollformler som kastas över publiken som sprider hysterin vidare. Det tydligaste exemplet är att kalla ekonomiska migranter för flyktingar, men det finns såklart flera, som att välmående afghaner från Iran skickas tillbaka till döden, när problemet är att de skickas tillbaka till en klan som anser de har misslyckats.
Här är mannens bloggpost, där föredraget är nedskrivet och det hela kanske kommer på swebbtv om jag förstod det rätt
http://jajj.se/mass-sociogen-sjukdom-sveriges-journalister-lider-av-psykisk-storning-dr-jacksons-stockholmsforelasn ing-2018-05-19/
Jag har vävt in mina egne reflexioner i testen ovan. Han kommer med de medicinska riktlinjerna.
Citat:
Separera de som är sjuka från de som inte är sjuka. Kommentar: Detta kan tolkas olika. Den grundläggande behandlingsåtgärden är separationen. Man kan sedan fråga sig huruvida det i Sverige är vi friska som sedan länge förstått denna hysteri -många sitter här idag -som separerar oss från de sjuka, eller om det är vi som separerar de sjuka från oss alltså att det är vi som stöter bort hysterikerna.
Det kan idag vara så att det är vi som i ökande grad stöter bort de som på grund av sjukdom vilseleder, inklusive de vilseledda, eftersom initiativet idag börjat glida över till oss som inte drabbats av den mass-sociogena sjukdomen.
Ge försäkran att ”allt blir bra”.
Observera de som är sjuka med en lugn vänlig bestämdhet.
Det kan idag vara så att det är vi som i ökande grad stöter bort de som på grund av sjukdom vilseleder, inklusive de vilseledda, eftersom initiativet idag börjat glida över till oss som inte drabbats av den mass-sociogena sjukdomen.
Ge försäkran att ”allt blir bra”.
Observera de som är sjuka med en lugn vänlig bestämdhet.
För många flashbackare är det uppenbart att politikerna medvetet bedrar folket och har en agenda som de inte är öppna med. (nej inte en judisk konspiration) Min frågeställning är om det inte verkar som om media gör det igen. Det vill säga istället för att stoppa ett inbillat 3:e rike så hjälper man det 4:e det vill säga globalismen att göra Sverige odemokratiskt.
Frågan är vad kommer hända med media och etablissemanget när fler och fler förstår att de har blivit bedragna och att de som skulle granska makten istället underlättat maktövertagandet. Det vill säga världsbankerna får mer och mer inflytande via EU och FN. Vad kommer hända med hela vänsteretablissemanget när de insett att de agerat användbara idioter?
Hur kommer folkets vrede slå mot politikerna när de fattar att huvudproblemet inte är invandrarna utan politikerna som använt immigrationen för att sko sig själva och hålla sig väl med globalisterna och därför sålt ut Sverige.
Kommer Svensken gå bärsärk eller en gång till organisera sig?
Hur kommer svenska folket hantera att politiker och MSM har agerat förmyndare åt dem, det vill säga behandlat dem som de är efterblivna och lätt går i ondskans ledband, när det i själva verket är etablissemanget som går i de superrikas (de 1 %) ledband och hjälper dem att öka deras makt.
Man säger att svensken är vek, men talar man om hundar så är veka hundar de farligaste när de väl vänder åt andra hållet, vad tror ni kommer ske?
Även om fler och fler börjar vakna så botar man ingen psykiskt störning eller sjukdom genom att tala om för patienten att denne är sjuk. Då polariseras debatten ytterligare och patienten kommer bara ytterligare att bita sig fast vid sin vanföreställning. Vilket är vad som sker hos jättarna nu. Vad skulle hända om vi bara ignorerade dem? Vänder dem ryggen och isolerar dem som Jackson föreslår. Han menar att hysterin hålls igång för att den får bekräftelse socialt. Om man låter dårarna bara prata med sig själva och inte ger dem något att hugga på så självdör de så småningom.
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2018-05-21 kl. 19:26.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-05-21 kl. 19:26.

