2018-05-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Och det är alltså HD som är med på den bilden ? Någon skrev att det inte var hon
I artikeln har de skrivit Stefan och Hanna.
http://attvaraenaskersundare.se/upplev-sveriges-storsta-skattjakt/
Citera
2018-05-21, 22:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om ni menar bilden SD och HD så är den troligtvis från våren 2017 och de är fortfarande ett team efter att SD har misshandlat LW.

Hm...Om nu artikeln handlar om
Sveriges första Geo Tour som var lördagen den 2 juli 2016 så är det ju nästan lite övernaturligt att bilden tagits 2017 ;-)

Artikeln: http://attvaraenaskersundare.se/upplev-sveriges-storsta-skattjakt/

Evenemanget:
https://www.regionorebrolan.se/Files-sv/Örebro%20läns%20landsting/Regional%20utveckling/Nyheter/Dokument/inbjudan_theheartofswedengeotour.pdf?epslanguage=s v
Senast redigerad av T34Panzer 2018-05-21 kl. 22:32.
Citera
2018-05-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolantan
Jag funderade på om kroppen blivit dit lagd efter att hundpatrullerna varit där 🤔

Ja en smart mördare lägger kroppen där man redan sökt kanske ?
Citera
2018-05-21, 22:29
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
De senaste timmarnas inlägg verkar få pusselbitarna att komma på plats.
Vi har läst att hon skrek på brottsplatsen och vi har förstått att något hänt i hemmet men pusselbitarna har inte passat förrän jag läste ett förslag om att hon kanske flydde från hemmet, inte släpades och sedan dödades.

Låt se nu:
Ponera att MGM ringer på hos henne och vill tala ut om något med henne.
Det är sent och kanske barnet sover så hon står i dörröppningen och pratar men MGM blir hetsig och knuffar eller slår BO.
(Det jag vill komma fram till är att tumultet gör att det troligen blir stökigt i hallen, kanske lite blod från tex munnen eller huvudet hamnar på mattan eller så.)Nåväl, BO slår sig fri och rusar iväg och lämnar dörren öppen.
(Det jag tänker är att den är på glänt eller helt stående på vid gavel för hon rusar bara iväg för att fly ifrån MGM)
Hon försöker fly ner mot vägen, därför springer hon mot planket men blir upphunnen och skriker på hjälp men den kommer inte.

Kanske har jag missat eller missförstått någon detalj men min tes är alltså att hon sprang mot planket, inte blev buren, dragen pga att hon slog sig fri från MGM i hemmet. Då stämmer det att det troligen syntes spår efter ett tumult i hennes hem och kanske blodspår men de behöver inte synts när hon sprang. Tex kan hon torkat munnen med armen och sprungit iväg.

Du har nog missat hennes svåra skidolycka i vintras som gör att hon precis har börjat kunnat använda benen igen. Så jag tror inte hon sprang överhuvudtaget.
Citera
2018-05-21, 22:30
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Man obducerar inte för att fastställa identitet. Obduktion sker för att fastställa dödsorsak. Självklart vet de anhöriga redan att det ÄR hon. Vi är snart inne på dygn 4 nu. Varför vill man inte gå ut med det i media. Det, menar jag, beror på nåt. Självklart är hon identifierad. Som anhörig kräver man det omgående.

Klart dom vet och polisen också, men det ska bevisas. Detta är ännu inte gjort. Tyder på omfattande skador på främst huvudet skulle jag tro.

Glöm inte att kroppen hittades i lördags, sen kanske det inte är läge att visa kroppen innan den tagits hand om och ev spår ska säkras osv, så tidigast idag kanske man kunnat visa kroppen.
Citera
2018-05-21, 22:30
Medlem
Citat:
Jag funderade på om kroppen blivit dit lagd efter att hundpatrullerna varit där 🤔

Så kan det självklart vara men jag tror mer att det är dåligt polisarbete som chefen också går ut med.
Citera
2018-05-21, 22:31
Medlem
crawlys avatar
Jag får inte ihop att SD skulle ha misshandlat LW den 10 jan 2017, men att dom ändå umgås efter det. Dom har en heldagstur på skridskor den 12 feb 2017 ex. Är det HD eller någon annan som gjort det? Är det uttalat en "man"?
Citera
2018-05-21, 22:32
Medlem
Citat:
Det tror jag inte.
Brottsplatsen är vid planket där, där vittnet hörde henne skrika, borde finnas spår som hundarna hade känt, det var ju en hundägares hund som ville dit när han hade varit på kvällspromenad med den.
Citera
2018-05-21, 22:34
Medlem
Hur ser en kropp ut som legat ute månad kväll till lördag i en temp på ca 25-30grader dagtid egentligen?
Citera
2018-05-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Hur ser en kropp ut som legat ute månad kväll till lördag i en temp på ca 25-30grader dagtid egentligen?

Troligen väldigt uppsvälld
Citera
2018-05-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Klart dom vet och polisen också, men det ska bevisas. Detta är ännu inte gjort. Tyder på omfattande skador på främst huvudet skulle jag tro.

Glöm inte att kroppen hittades i lördags, sen kanske det inte är läge att visa kroppen innan den tagits hand om och ev spår ska säkras osv, så tidigast idag kanske man kunnat visa kroppen.
Skador på huvudet eller hals gissar jag på.
Antingen strypning/kvävning eller stickvapen eller något tillhygge.
Citera
2018-05-21, 22:37
Medlem
bortmedkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
För att skydda barnen ?

Låter sannerligen som en ytterst onaturlig reaktion, att hon först ska ta sig förbi MGM som står i dörröppningen. Det gör man inte när man är skrämd, är i fysiskt underläge samt har barn i huset. Att hon sedan ska springa 100 meter nerför gatan skrikandes efter hjälp utan att någon ser eller reagerar på det låter också märkligt. Låter mer troligt att hon självmant gick ut med MGM, kanske skulle dom ta en "promenad", för att det sedan har eskalerat och MGM har bragt henne om livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in