2018-05-21, 20:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Hemskt. Men varför vänta i fem min. innan man ringer 112 ? Eller jag missuppfattade ? Kanske kunde inget göras ändå.

Grannen inklusive sambo agerade exemplariskt. Detsamma kan dessvärre kanske inte sägas om SOS-operatören. Nu var det förmodligen försent ändå, men säkert kan vi inte veta det.
Citera
2018-05-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Tvekade på om jag skulle svara på det här när det blir så upprört. Har knappt sagt något. Men....som jag minns så är det sänkt hastighet en låååång del av E20/E18 genom hela Örebro. Bara det, och som sagt - min löjliga och irriterande tanke var egentligen en fundering på om det är tillåtet/möjligt att stanna utmed vägen.

Det är 90 från Adolfsbergavfarten till förbi Eurostop. Alltså förbi hela stan.
Citera
2018-05-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Om det är så att minst ett av barnen bodde hos Lena, är det troligt att det är yngste sonen. Den stackarn som fyller år på tisdag morgon, när mamman är försvunnen.

Jag är tämligen övertygad om att båda föräldrarna tänkte fira honom och att pappa Ulf kom på morgonen. I så fall är det Ulf som finner dörren olåst. Det är tänkbart att yngste sonen låst upp för att se om Lena var utomhus (han var först uppe föregående födelsedag enligt Lenas Instagram). Jag tror inte att Lena lämnat dörren olåst om hon frivilligt lämnade hemmet på kvällen, inte ens för en kortare stund.

Fortsätter fritt på din start eftersom jag missat att sonen fyllde år.

Tänk om LW hade besök, eventuellt av SD, på måndagskvällen. SD vill vara kvar över natten och fira LWs son. LW säger ifrån eftersom UW kommer på morgonen och det är känsligt. Besökaren börjar bråka, de går ut för att inte väcka barnen. Avståndet till bullerplanket är lagom för att ställa sig och tjafsa. Bland träden är det mindre pinsamt för ev grannar som hör. Det urartar o slutar med mord.

SD får med sig mobilen. Har blod på händer och mobil. Går till LWs radhus, tar bilen hem till huset några hundra meter upp. Vissa mindre blodspår lämnas i bilen, varför spåren missas i första sökningen. Mobilen slänger han in i skogsområdet som ligger ett hus norr om hans.

Känns mänskligt att tjafsa nere vid vägen bland träden oavsett hur resten gått till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
De bilder som är tagna 10 maj...är de på SD och på H? Eller vem e kvinnan?
Nej, inte HD.

Edit. Enligt loggen "Bjuder ut gamla gymnasie-BFFen på en skogspromenad med fika och några burkar och hon är på direkt".
Senast redigerad av alunar 2018-05-21 kl. 20:59.
Citera
Medlem
Polisen jobbar med jakten på mördare , mördarna står det i båda tidningar ex af Ev mördarna
Citera
2018-05-21, 20:54
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Nu ska kroppen obduceras – svar om en till två dagar

Den kropp som hittades i Örebro under lördagen har transporterats till Rättsmedicinalverket för obduktion, bekräftar polisen under måndagen. Inom en till två dagar väntas därför ett preliminärt besked kring dödsorsaken.
Citat:
Identiteten på kroppen är ännu inte helt fastställd, men efter en obduktion hoppas polisen få både identitet och dödsorsak bekräftad.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/bekraftat-kroppen-flyttad-for-obduktion-svar-om-en-till-tva-dagar
Citera
2018-05-21, 20:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, jag är ingen gråterska, men du har rätt i att jag är professionell.

Onödigt att i tråden hålla på att diskutera att du och jag har skilda uppfattningar om ett ords valör.
Har ingenstans anfört att LW:s barn skulle ha haft några problem förrän nu, då stora delar av deras värld och trygghet på mycket kort tid har raserats.

Mord är förfärligt. Här kan vi skönja allt det lidande en familj får uppleva när en kär medlem har dödats, antagligen för att någon i omgivningen inte är vuxen nog att kunna hantera sina primitiva [svartsjuke-?]känslor.

Nej det är inte onödigt. Primitiva förhållningssätt är vad du får hålla tillgodo med om man är oförmögen att kommunicera. Det är väsentligt att definiera företeelser för förståelsen av andra och för att hålla ordning på vad man själv talar om.
Du nämnde att du inte skrev "trashig", vilket inte jag heller gjorde men i sak är ju trashig ofta en konsekvens av något trasigt. Något trasigt kan lagas eller kastas i "the trash".
Någon som varit med om det LWs barn nu upplever är ju fruktansvärt, men deras sorg och ilska måste vara normal sett till omständigheterna. De må få stöd och utrymme för detta och inte att det ska fixas och städas bort.
Citera
2018-05-21, 20:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Vet du vilket år man tog bilden?

Artikeln är nog från 2016 då den hänvisar till Sveriges första Geo Tour.
http://www.mynewsdesk.com/se/region-orebro-lan/tag/geotour
Citera
2018-05-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Nej, tvärtom. Hon var 35 år och bekväm, 10 år senare är hon i full gång med cykling, klättring skidåkning och geocaching. Frågan som ställdes är relevant - vad fick henne att växla intressen så totalt? Och samtidigt sluta som pastor och börja jobba på HVB-hem?
Är kanske inte alls så stora förändringar eller växlingar som det verkar vid en första anblick, kan finnas för oss okända intressen före och efter. Finns troligen många likheter mellan de två jobb som nämns, båda hhandlar om att jobba m människor. Och spekulationer i några inlägg ovan om att friluftsliv handlar om adrenalinkickar köper jag inte heller riktigt - för många är ju friluftslivet den raka motsatsen - det kan vara ett välbehövligt avbrottIvila från en socialt krävande och adrenalinfylld vardag.

Men nu spekuleras det igen, svårt att veta detaljer om vi inte känner personerna närmare.

Jäklar vad det tekniska laggar nu, får nog sluta att skriva här och nu. Undrar om jag blivit utsatt för en ddos-attack...
Citera
2018-05-21, 21:02
Medlem
Både HD och SD Facebook profiler privata eller totalt raderade på info nu. Undra hur länge det dröjer innan polisen hämtar honom.. Under morgondagen har vi rubriken En anhållen på sannolika stjäl allt huvudmisstänkt i Lena fallet hittad avliden (självmord) Min gissning.. Åkte förbi både radhuset där H bor tvärför dött samma sak vid S samt fortfarande avspärrat runt Lenas radhus bara lite onödig info
Citera
2018-05-21, 21:03
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Nåt konstigt är det med det. Inte ens identifierad idag Månd. Folk i tråden: Ne inget konstigt. Anhöriga ska underrättas, inte polisen som går ut med det, blaha,blaha..
T.o.m lik som legat i 20 år helt förruttnade identifieras på en-högst 2 dagar. Idag har det gått 3 dygn. Har aldrig vart med om detta förfarande tidigare.

Haha. Nej det är inget konstigt. Man har redan för länge sedan gått ut och sagt att det med största sannolikhet är hon. Har du missat det? Men nu väntar man på DNA-svar från NFC för att kunna säga till 100% att det är hon. Kroppen är skickad till NFC och ska undersökas grundligt. Vad är konstigt med det tycker du?

Polisen hade aldrig gått ut och sagt att det troligen är hon ifall man inte är övertygad baserat på utseende och tatuering eller annat. Men man kan ju inte säga till 100% utan provsvar och svart på vitt.

Det här gäller flertal andra fall också som jag följt här inne. Brukar först stå typ "kropp hittad" och efter nån dag får polisen svar från NFC och kan bekräfta att det är den man letat.

Du bör ha i åtanke att det varit helg också.

Det är helt standard detta. Tillvägagångssättet du beskriver kanske var vanligare på Revolver Harrys tid.
Citera
2018-05-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Både HD och SD Facebook profiler privata eller totalt raderade på info nu. Undra hur länge det dröjer innan polisen hämtar honom.. Under morgondagen har vi rubriken En anhållen på sannolika stjäl allt huvudmisstänkt i Lena fallet hittad avliden (självmord) Min gissning.. Åkte förbi både radhuset där H bor tvärför dött samma sak vid S samt fortfarande avspärrat runt Lenas radhus bara lite onödig info

HDs Lgh/hus Har varit neddraget sedan i onsdags. Mystiken tätnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in