Citat:
Ursprungligen postat av
Orsa
Om det är så att minst ett av barnen bodde hos Lena, är det troligt att det är yngste sonen. Den stackarn som fyller år på tisdag morgon, när mamman är försvunnen.
Jag är tämligen övertygad om att båda föräldrarna tänkte fira honom och att pappa Ulf kom på morgonen. I så fall är det Ulf som finner dörren olåst. Det är tänkbart att yngste sonen låst upp för att se om Lena var utomhus (han var först uppe föregående födelsedag enligt Lenas Instagram). Jag tror inte att Lena lämnat dörren olåst om hon frivilligt lämnade hemmet på kvällen, inte ens för en kortare stund.
Fortsätter fritt på din start eftersom jag missat att sonen fyllde år.
Tänk om LW hade besök, eventuellt av SD, på måndagskvällen. SD vill vara kvar över natten och fira LWs son. LW säger ifrån eftersom UW kommer på morgonen och det är känsligt. Besökaren börjar bråka, de går ut för att inte väcka barnen. Avståndet till bullerplanket är lagom för att ställa sig och tjafsa. Bland träden är det mindre pinsamt för ev grannar som hör. Det urartar o slutar med mord.
SD får med sig mobilen. Har blod på händer och mobil. Går till LWs radhus, tar bilen hem till huset några hundra meter upp. Vissa mindre blodspår lämnas i bilen, varför spåren missas i första sökningen. Mobilen slänger han in i skogsområdet som ligger ett hus norr om hans.
Känns mänskligt att tjafsa nere vid vägen bland träden oavsett hur resten gått till.