2018-05-21, 20:21
Medlem
SD ska alltså ha misshandlat Lena den 10 januari 2017. Fin present på 44-årsdagen...

Jag hade HD som "favoritkandidat" från början, men nu tycker jag nog att det börjar se mörkt ut för SD.
Citera
2018-05-21, 20:22
Medlem
Ja, tänkte inte på att det kunde ha varit en film någon tittade på t.ex. Du har rätt.. Onödig utryckning kostar väldigt mycket..
Citera
2018-05-21, 20:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Nej, jag vet förstås inte, spekulerar som de flesta här. Men tycker det är konstigt att han inte fått reseförbud då man haft honom anhållen som skäligen misstänkt och med den bakgrund som framkommit här nu.

Är det någon som är säker på eller som har konkret källa på att SD är bortrest?
Citera
2018-05-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Den i tråden redan omtalade SD.

Snaran börjar dras åt rejält kring denne Stefan. Förstår att han försöker fly, men det är nog kört för honom. Inte lätt att försvinna i varken Norge eller USA.

Är det fler än jag som nu är övertygade att det är han som är GM?

Jag har stark känsla det är han SD
Till bilen de hämtade det var inte på Örebro flygplats ?
Citera
2018-05-21, 20:26
Medlem
SD hittas nog död snart (självmord) om han är skyldig och inser det är kört för honom. Verkar vara en sådan typ som väljer det framför 18 år på kåken.. Polisen gjorde nog bort sig när de lät honom gå och dessutom resa bort..
Citera
2018-05-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Han som släpptes kommer snart sitta igen. Big f-g chans att han åtalas för misshandel av henne och att hon sedan blir mördad av någon annan några månader senare.

Kan hålla med om att det nog lutar lite åt det hållet men säker kan man nog inte vara 'bara' utifrån det att han tidigare varit misstänkt för misshandel av BO. Och det borde de ju ha haft koll på under den tid som han satt anhållen?

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja han lär nog bli topsad...

Han lär nog ha blivit topsad.
Citera
2018-05-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Ja, tänkte inte på att det kunde ha varit en film någon tittade på t.ex. Du har rätt.. Onödig utryckning kostar väldigt mycket..
Var ingen onödig utryckning här, hon kanske hade kunnat gå och rädda om ambulans och polis kommit till platsen.
Vilken klåpare den som tog emot samtalet på Sos Alarm.
Blir förbannad när jag tänker på det.
Citera
2018-05-21, 20:28
Medlem
Någon som kan se när SD senast var inne på sin geocatch sida?
Citera
2018-05-21, 20:28
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Oj! Tack för länken.

Jag har skummat igenom bloggen och det som slår mig mest är vilken förändrad person jag upplever BO vara för 10 år sedan då de senaste blogginläggen skrevs: Ingen träning, ingen cykling (hon kör bil överallt), inga adrenalinstinna aktiviteter alls, inget Vasalopp, nada. När förändrades det? Någon som vet?
Hon blev äldre och bekvämare antagligen.
Citera
2018-05-21, 20:30
Medlem
Gabriel Knights avatar
De senaste timmarnas inlägg verkar få pusselbitarna att komma på plats.
Vi har läst att hon skrek på brottsplatsen och vi har förstått att något hänt i hemmet men pusselbitarna har inte passat förrän jag läste ett förslag om att hon kanske flydde från hemmet, inte släpades och sedan dödades.

Låt se nu:
Ponera att MGM ringer på hos henne och vill tala ut om något med henne.
Det är sent och kanske barnet sover så hon står i dörröppningen och pratar men MGM blir hetsig och knuffar eller slår BO.
(Det jag vill komma fram till är att tumultet gör att det troligen blir stökigt i hallen, kanske lite blod från tex munnen eller huvudet hamnar på mattan eller så.)Nåväl, BO slår sig fri och rusar iväg och lämnar dörren öppen.
(Det jag tänker är att den är på glänt eller helt stående på vid gavel för hon rusar bara iväg för att fly ifrån MGM)
Hon försöker fly ner mot vägen, därför springer hon mot planket men blir upphunnen och skriker på hjälp men den kommer inte.

Kanske har jag missat eller missförstått någon detalj men min tes är alltså att hon sprang mot planket, inte blev buren, dragen pga att hon slog sig fri från MGM i hemmet. Då stämmer det att det troligen syntes spår efter ett tumult i hennes hem och kanske blodspår men de behöver inte synts när hon sprang. Tex kan hon torkat munnen med armen och sprungit iväg.
Citera
2018-05-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja han lär nog bli topsad...

Japp, borde bli.
Citera
2018-05-21, 20:34
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
De senaste timmarnas inlägg verkar få pusselbitarna att komma på plats.
Vi har läst att hon skrek på brottsplatsen och vi har förstått att något hänt i hemmet men pusselbitarna har inte passat förrän jag läste ett förslag om att hon kanske flydde från hemmet, inte släpades och sedan dödades.

Låt se nu:
Ponera att MGM ringer på hos henne och vill tala ut om något med henne.
Det är sent och kanske barnet sover så hon står i dörröppningen och pratar men MGM blir hetsig och knuffar eller slår BO.
(Det jag vill komma fram till är att tumultet gör att det troligen blir stökigt i hallen, kanske lite blod från tex munnen eller huvudet hamnar på mattan eller så.)Nåväl, BO slår sig fri och rusar iväg och lämnar dörren öppen.
(Det jag tänker är att den är på glänt eller helt stående på vid gavel för hon rusar bara iväg för att fly ifrån MGM)
Hon försöker fly ner mot vägen, därför springer hon mot planket men blir upphunnen och skriker på hjälp men den kommer inte.

Kanske har jag missat eller missförstått någon detalj men min tes är alltså att hon sprang mot planket, inte blev buren, dragen pga att hon slog sig fri från MGM i hemmet. Då stämmer det att det troligen syntes spår efter ett tumult i hennes hem och kanske blodspår men de behöver inte synts när hon sprang. Tex kan hon torkat munnen med armen och sprungit iväg.

Då borde grannar ha hört något tycker man. Någon som skriker utanför ens hem hör man. Och varför springa ut? Man springer väl till köket och tar upp kniven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in