2005-10-08, 18:00
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Nån som vet var man kan se klippet där Zlatan "stjäl" straffen från Kim Källström i matchen mot San Marino?
Citera
2010-06-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Nån som vet var man kan se klippet där Zlatan "stjäl" straffen från Kim Källström i matchen mot San Marino?
Får dunka upp den här tråden eftersom jag själv söker det. Någon som har klippet?
Även intervjun med zchlatan efteråt är högintressant!
Citera
2011-03-01, 15:04
Medlem
NickaNyfikens avatar
Rolig tråd!
Det skulle jag också vilja se.

Lägger till en fråga också... Kanske sitter nån här på special-skillz om Zlatan:
Hur många straffmål har Zlatan gjort sedan han lämnade Malmö FF? Alltså.. både hur många har "fått" göra och hur av de som han satt.
Citera
2018-05-21, 20:08
Medlem
simmarn_2004s avatar
Vet någon om det finns?
Citera
2018-05-21, 20:26
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
Vet någon om det finns?
Var ju anda 2003. Nagon borde val sitta pa klipp fran denna match? Kan dock inte hitta pa YouTube.

Bonus: nagon som har klippet dar Zlatan sager att Kim "lirat for mycket vansterback"?
Citera
2018-05-21, 20:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Var ju anda 2003. Nagon borde val sitta pa klipp fran denna match? Kan dock inte hitta pa YouTube.

Bonus: nagon som har klippet dar Zlatan sager att Kim "lirat for mycket vansterback"?
Jag länka den till dig förut vill jag minnas och den var inte svår å hitta. Snabb sökning på google så hittar du den säkert.
Citera
2018-05-21, 22:15
Medlem
6ix9iines avatar
Varför finns inte detta klipp nånstans?
Citera
2018-05-22, 10:54
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag länka den till dig förut vill jag minnas och den var inte svår å hitta. Snabb sökning på google så hittar du den säkert.
Jaså? Det har jag helt glömt i så fall. Kan faktiskt inte hitta något klipp utav det.

Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Varför finns inte detta klipp nånstans?
Kanske är en myt precis som Hegerfors Kamerun-citat?
Citera
2018-07-15, 12:12
Medlem
Bapelsins avatar
Fortfarande ingen som haft framgång med att lokalisera klippet?

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kanske är en myt precis som Hegerfors Kamerun-citat?

Jag minns situationen rätt väl, men å andra sidan var det många i Kamerun-tråden som "mindes" citatet och exakt var de var när det gjordes, så att jag minns någonting betyder uppenbarligen inte mycket i sammanhanget.
Citera
2018-07-15, 12:41
Medlem
LordLancasters avatar
Är ni helt efterblivna? Längderna folk går till för att skydda Zlatan är ju helt otroliga. Det är ju för fan bara att googla så dyker artiklar från 2003 upp. Med bild på när han stal straffen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/a2bvnA/har-stjal-han-kims-straff

Det är ju helt otroligt att börja spekulera i att det var en skröna när det är ett bevisat faktum som kräver 2 sekunders googling. Video eller ej.
Citera
2018-07-15, 13:39
Medlem
LordLancasters avatar
Och citatet om vänsterback är givetvis även det helt sant. Jag betackar mig för era patetiska försök till historierevisionism.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/ngLM7B/har-spelat-for-mycket-vansterback

Apropå straffen igen:

Citat:
Sverige får straff i EM-kvalmötet med San Marino. Kim Källström är utsedd att ta hand om en eventuell straff. Då kliver Zlatan fram och tar bollen från Källström.
– Jag var rasande på Zlatan, berättade Källström senare.
Senast redigerad av LordLancaster 2018-07-15 kl. 13:56.
Citera
2018-07-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Är ni helt efterblivna? Längderna folk går till för att skydda Zlatan är ju helt otroliga. Det är ju för fan bara att googla så dyker artiklar från 2003 upp. Med bild på när han stal straffen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/a2bvnA/har-stjal-han-kims-straff

Det är ju helt otroligt att börja spekulera i att det var en skröna när det är ett bevisat faktum som kräver 2 sekunders googling. Video eller ej.

Att som 21-åring gå emot landslagets regler och sno en straff i en EM-kvalmatch är faktiskt rätt anmärkningsvärt, det hade varit oacceptabelt i alla länder..

Det är en stor skillnad mot i EM 2004, där "Henke" godkänner hans fråga och han får göra ett straffmål mot Bulgarien..

Vid detta tillfälle har inte Källström godkänt någonting, han tar bara bollen, skiter i landslagets regler och sätter jaget före laget, redan vid 21 års ålder..

Han kom undan med en del för att han var såpass ung och inte "förstod bättre", mognad kommer med åldern ansåg nog de flesta..

Grejen är ju att Z gjort en resa i precis motsatt håll, det vanliga är att stora individualister blir mer lagspelare med åren, men med Z har det gått helt i andra riktningen..

Skulle t.ex. Granqvist (vid 33 års ålder) börja skryta om Guldbollen hade de flesta bara tyckt att det varit omoget, men när Z (vid 36 års ålder) pratar om sina guldbollar, så är det lite coolt?

T.o.m. när landslaget nu lyckats, så lyfter Z fram att alla spelare förtjänar en guldboll i år, haha..

Det är först iom Z som detta snack om guldbollar och målrekord i landslaget blivit så viktigt.. Guldbollen var det inte mycket snack om tidigare, bara något individuellt pris som delades ut på en fotbollsgala och hur uppmärksammad var Sven Rydell, trots att han hade målrekordet i så många år?
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-07-15 kl. 15:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in