2018-05-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Säger inte att det är så här, men det kan även vara att hon har blivit medvetslös först och sedan kvicknat till liv igen vid planket. Det ska vara vanligt vid tex strypmord att gm tror att offret har dött när det i själva verket bara är medvetslöst.
Hur vet ni atthon skrek i 5 min
Citera
2018-05-21, 19:42
Medlem
Skulle det kunna vara så att de intressanta fynden i bilen som polisen omnämnt är Stefan Davidssons döda kropp? Han kan rimligen inte hoppas klara sig undan om det är han som mördat Lena, och han verkar inte vara typen som klarar att sitta inspärrad i tjugo år. Det visar sig med tiden.
Citera
2018-05-21, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hysteriskt som i nervös eller hetsig?
På bilden som postats i tråden, där han verkar ta en selfie med HD ser han nästan skygg ut, medan HD ler brett och med vidöppna ögon, nästan stirriga. Ungefär som en fanatiker av något slag. Fast alla gillar förstås inte att vara på kort, kanske därför intrycket blir lite stelt?

Skygg är han verkligen inte. En mycket social och glad person. Men det fanns något i blicken som jag uppfattade som mycket olustigt. Höll honom medvetet på avstånd. Det jag kommer ihåg mest med honom är att han verkade vara lite av en adrenalin-junkie.
Trevlig kille, men när man får läsa om att han misstänks för kvinnomisshandel samt hans tidigare relation med L så blir känslan i min mage väldigt stark. Jag tror att Ste*an som på något sätt är inblandad i detta.
Citera
2018-05-21, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Den i tråden redan omtalade SD.

Snaran börjar dras åt rejält kring denne Stefan. Förstår att han försöker fly, men det är nog kört för honom. Inte lätt att försvinna i varken Norge eller USA.

Är det fler än jag som nu är övertygade att det är han som är GM?
Det känns som han är skum och att de bör ta in han igen.
Citera
2018-05-21, 19:46
Medlem
Vi kan nog sluta med att spekulera. Det mesta tyder på att SD är gärningsmannen. Det är en bedömning på allt jag läst om fallet, vilket är ganska mycket. Killen har ju uppenbarligen både misshandlat och hotat henne.
Citera
2018-05-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobodiddi
Hur vet ni atthon skrek i 5 min
Ett vittne har hört det och skrivit i tråden om det.
Tyvärr skickade inte Sos alarm polis/ambulans när hen ringde dit, efter att ha hört skriket.
Citera
2018-05-21, 19:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakn
Skygg är han verkligen inte. En mycket social och glad person. Men det fanns något i blicken som jag uppfattade som mycket olustigt. Höll honom medvetet på avstånd. Det jag kommer ihåg mest med honom är att han verkade vara lite av en adrenalin-junkie.
Trevlig kille, men när man får läsa om att han misstänks för kvinnomisshandel samt hans tidigare relation med L så blir känslan i min mage väldigt stark. Jag tror att Ste*an som på något sätt är inblandad i detta.

Tack. När jag läste ditt inlägg fastnade jag för just "hysterisk" och tänkte det kan referera till olika saker, allt från forcerat glättig till någon som blir skitförbannad jämt för småsaker. Eller en väldigt nervig typ, som typ ser spöken bakom varje grässtrå.
Eller, tja, lite efterbliven kanske?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-21 kl. 19:55.
Citera
2018-05-21, 19:52
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pampom
Kan folket sluta spotta ut sig saker som:
Knutby, Sonen eventuell mördare, skäggbarn med mera med mera.

GÅ FÖRFAN PÅ DEN INTRESSANTA INFORMATIONEN VI HAR & DÄREFTER SPEKULERA !!??

Om ni inte har informationen LÄS!!!!!!!

BO= Lena Wesströms
SD= St*fan D*vidss*n
HD= H*nna D*vidss*n

*Med allra största sannolikhet var det SD bostad som varit avspärrad
(Dörren & Miljön runt omkring är nästintill identisk med expressens bild på mannens bostad)

Expressens bild
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140432-31.208.48.231.PNG

SD bostad:
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140844-31.208.48.231.PNG

*SD bor 200-500 meter från BO (stämmer överens med samtliga uttalande av media angående det avspärrade huset)

*En man ska däremot initialt ha suttit anhållen misstänkt för brott – men släppts, enligt uppgifter till Expressen. Den mannens bil ska också vara beslagtagen av polisen. Hans bostad var också under en period avspärrad.

= Får vi det till att det är SD bostad som varit avspärrad har hela karusellen handlat om honom i tidningarna.

*SD har häromdagen gjort sin Facebook privat. ???

*HD har häromdagen även hon gjort sin Facebook privat. ???

*Efter en del research hittar jag att S senast var aktiv Kl 22.34 på Facebook den 14 MAJ på måndagskvällen.
(DVS innan han gjort sin Facebook privat häromdagen)

=Inget tyder på att Karln somnat tidigt den kvällen.

(En jävligt intressant sak som bakar ihop allt detta till en eventuell kaka)
LÄS NOGA NU!

OM ni läst ett tidigare inlägg av mig:
SD, J, BO var (betona ordet VAR) extremt nära.
Har hänt saker sedan mitt inlägg angående dem..

Föratt kunna förstå det intressanta som hänt.
Läs då mitt inlägg som kommer här under först.

"Kan ju bara ge lite kort fakta angående st*fan d*vidss*on & Lena Wesström relation på Sociala medier.

Varit vänner på Facebook sedan flera år tillbaka & laddat upp flitigt med bilder tillsammans, Gillat/hjärtat samt kommenterat nästan varenda bild på respektives sida i FLERA års tid.
(Vi pratar flera hundra bilder)

Bilder från matlagning, till renoveringsprojekt till allmänna vardagsbilder..
De verkade EXTREMT tajta.

Den 24 mars 2017 (ganska häpnadsväckande) är datumet som St*fan för sista gången gillade en bild av Lena.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och i skrivande stund inte ens vänner??

Ett annat argument som stärker detta är att:
De två jag nämnt ovanstående umgicks VÄLDIGT ofta tillsammans med en man vid namn *J* som även han kommenterade Lenas bilder var och varannan..
Även han är inte vän med Lena på Facebook idag.

Nu kanske detta är onödig fakta MEN vi måste komma ihåg att Lenas aktivitet på Facebook var ENORM, så finns små guldgruvor man kan hitta där.

Iallafall tycker fortfarande att det är väldigt skumt att alla de tre nämnda lägger upp fina äventyrliga bilder tillsammans samt kommenterar/gillar varandras bilder i flera års tid sen någon gång mellan mars till april 2017 tar Karlarna enbart bort Lena och all aktivitet mellan dessa dör helt ut gentemot Lena.
Nästan så de stängt ut henne."

Så??????

*BO's föredetta alternativt nuvarande vän "J" gick för 2 dygn sedan ÖPPET ut bland sociala medier och publicerar en bild på "J" & BO.
Bekräftar från sin sida att BO är död, rätt häpnadsväckande tidigt???
"J" som överhuvudtaget ej haft någon aktivitet alls gentemot BO senaste året??

*SD som fortfarande (tillskillnad från Lena) är fortsatt VÄLDIGT nära vän med ovanstående person (J).
Så har S fortfarande INTE reagerat på detta inlägg..
Skall tilläggas att S är oerhört aktivt på "J" sociala inlägg.

SLUTSATS:
J är helt oskyldig så gnäll inte om att hänga ut någon random.. J en stark bekräftelse på att något har hänt mellan
SD & LENA.

SD & BO har kommit i gräl nånstans mellan mars-april månad 2017
(Datumet som all aktivitet dog) därefter har SD sluta gillat samt tagit bort BO som vän på Facebook.
J som är klart närmre SD än BO & har indirekt blivit "tvingad" att ta sin killkompis parti före BO.
Resulterar i att J även tagit bort
BO som vän på Facebook.

(Att vara 3 nära vänner & om bråk uppstår i trion så slutar det i 99/100 fall att 2 håller ihop och 1 blir utfryst, BO i detta fall)

J skriver väldigt tidigt ut (innan alla andra) angående Lenas död. Vet han om att SD är kapabel till något sånt här och la ihop 1+1? Eller enbart ett väldigt tidigt offentligt inlägg innan det bekräftats?
Kan tilläggas att detta inlägg ändrats fram & tillbaka om att vara privat alternativt offentligt..

Nu till saken:
SD beetende efter Lenas försvinnade?

SD har gjort sin Facebook privat.
HD separerade frugan har gjort sin Facebook privat.
SD har inte lagt upp något angående Lena överhuvudtaget??

SD har inte ens reagerat på J offentliga inlägg som över 300 personer reagerat på!?
J övriga inlägg KRYLLAR av kommentarer samt likes av SD.

En intressant sak är att Lena följer J på Insta men inte SD.
Stärker ännu mer att de var SD & Lena som hade dispyten.

Om fallet fortsätter peka mot SD så hoppas jag verkligen de tar in J på förhör så småningom.. han saknar bevisligen sin gamle vän Lena & sitter förmodligen på en jävligt intressant info dvs vad som hände mellan
BO & SD mars-april 2017..

Tack, för ett bra och väldigt informativt inlägg.
Citera
2018-05-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobodiddi
Nu bekräftades det på na att en man misshandlat Lena förra året och samma man anhölls i veckan men släpptes.
Enligt media- så lades utredningen om misshandeln ner.
Varför?
- om Lena anmält mannen- sedan läggs utredningen ner.
MAn undrar vad detta berott på.
I sex år hade Lena en relation med denne -och han fortsatte att vara gift med H.
Lena lämnade väl pastors jobbet pga relationen med en gift man.
Hennes eget äktenskap kraschade väl pågrund av den här S.
OCh sedan bodde alla berörda som närmsta grannar.
Märklig man som sedan åker iväg med sin fd fru. Han/S, måste bara vara mördaren-
allt annat skulle vara orimligt.
Citera
2018-05-21, 19:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Vi kan nog sluta med att spekulera. Det mesta tyder på att SD är gärningsmannen. Det är en bedömning på allt jag läst om fallet, vilket är ganska mycket. Killen har ju uppenbarligen både misshandlat och hotat henne.

Det troliga är nog att om kroppen hittats tidigare,, så hade inte SD befunnit sig på utlandsresa nu.
Citera
2018-05-21, 19:57
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Men varför kunde polisen inte identifiera henne? Dagen efter bekräftade de att det var med stor sannolikhet (det betyder inte 100 procent) Linas kropp.

Därför att man inte direkt skriker ut att det är hon över hela Sverige.

1. Man ska vara jävligt säker på att det är hon innan man ens uttalar sig officiellt om identitet. Dom har nog inväntat någon sorts bekräftelse innan dom gick ut med att säga att det med stor sannolikhet är hon.

2. Man ska underrätta anhöriga, så dom slipper läsa om det i media och få veta den vägen.

Detta är inget konstigt. Samma sak har hänt flertal gånger tidigare. Och det ska vara så också. Man ska ha på fötterna, samt anhöriga ska vara underrättade innan man ens uttalar sig i media.
Citera
2018-05-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Skulle det kunna vara så att de intressanta fynden i bilen som polisen omnämnt är Stefan Davidssons döda kropp? Han kan rimligen inte hoppas klara sig undan om det är han som mördat Lena, och han verkar inte vara typen som klarar att sitta inspärrad i tjugo år. Det visar sig med tiden.
ja-han kanske är den typen-som tar sig av daga-för att slippa förklara omständigheterna bakom sitt handlande, och stå till svars för dådet.
Men vi vet väl inte om det är en kropp i bilen. Eller vet du?
Enligt uppgifter så skulle S-ha rest bort- till ....annan ort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in