2018-05-21, 16:06
Medlem
Så 'J' är JG. Av att döma av BO's bilder på facebook. (JG kommenterar ganska mkt).
Citera
2018-05-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Varför skriver du "som väl är"?
Hur vet du hur historien hade utvecklats om Ronald Reagan hade dött av kulan som träffade honom? Och hur hade världen utvecklats om "skokastaren" istället för skor, hade kastat en handgranat mot George W Bush och på det det viset dödat honom?
Du vet mer än jag. Kanske mer än alla andra?

OnT: Är det nån som vet hur de stackars tre barnen har tagits omhand? Måste vara förfärligt att som barn få en förälder mördad. Tänker bl a på de barn som blev förälderlösa när Johanna Möller lät döda sin far och tvillingarnas pappa.

som väl är skrev jag för att ingen mer president i USA har blivit mördad sen John F. Kennedy sköts till döds. Men det finns ledare för andra stater som mördats, vilket är tragiskt i sig. Vi har mordet på statsminister Olof Palme i Sverige och så det hemska överfallet och mordet på utrikesminister Anna Lindh. Det är så klart en värdering jag ger uttryck för och den står jag för.

LW:s barn har väl sin far/fäder i livet och då får de rycka in som föräldrar och vårdnadshavare när den andra föräldern avlider. Det äldsta barnet (16 år) bodde redan hos sin pappa. Men sociala myndigheter är säkert redan inkopplade för de yngres akuta behov. Problematiskt blir det förstås om det är en man ur den kretsen som är misstänkt och kanske skyldig till mord på LW.
Citera
2018-05-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Förslagsvis av sin pappa.

Jo, visst. Så kan det vara.
Men i min värld skulle han kunna vara nedbruten och chockad och inte mäkta med att ta hand om tre trasiga barn.
Därför frågade jag. Men tack för ditt förslag..
Citera
2018-05-21, 16:13
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filterbubbla
...dörren stod olåst.. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnMQ5O/orebrokvinna-misstanks-ha-mordats
...dörren var öppen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kv7GG5/polisen-doda-kvinnan-misstanks-starkt-vara-forsvunna-lena-45

I min mening är det förmodligen bara så att någon journalist bara uttryckt sig slarvigt, och att dörren var stängd men olåst. . En källa behövs för att övertyga mig om något annat.
Håller med, men det är lätt att säga fel. Jag hade själv olovligt besök för en tid sedan. I min polisanmälan råkade jag skriva att dörren var öppen när den i själva verket var olåst. Jag tror faktiskt att en öppen dörr (Sic!) hade fått tjyven att avstå,
Citera
2018-05-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousPenny
Så 'J' är JG. Av att döma av BO's bilder på facebook. (JG kommenterar ganska mkt).
Ja, ursäkta. JG ska det vara. Vad vet du? Du verkar bo i närheten och har varit med från början.
Citera
2018-05-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampom
Om fallet fortsätter peka mot SD så hoppas jag verkligen de tar in J på förhör så småningom.. han saknar bevisligen sin gamle vän Lena & sitter förmodligen på en jävligt intressant info dvs vad som hände mellan
BO & SD mars-april 2017..

Tack för en strålande analys!!

Enda invändningen är väl att det inte måste vara SD och J som tog avstånd från Lena, utan det kan ha varit tvärtom, men det kanske är irrelevant.
Citera
2018-05-21, 16:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Åtminstone från hennes sida.

Såvitt jag förstått levde Ulf och Lena till att börja med ett normalt Svensson-liv med tre barn. Skilsmässa - även om man är frikyrklig - är knappast ovanligt idag, men det finns oftast en orsak. Ulf gifter om sig 2015 med en kvinna från Trosa men det håller inte länge. Är denna kvinna orsak till skilsmässan? Nja, tror inte det. Kan SD vara orsaken? Mer troligt, han skiljer ju sig i sin tur från HD. Har Lena lovat för mycket? SD kan tycka så och likaså HD. Välj själv vem som hatar Lena mest.
Hur kan ni spekulera utan fakta? Att en fd är intressant i utredningen beror på att polisen går efter sin handbok. Möjliga gm tröskas igenom i tur och ordning om direkt utpekade gm saknas.
Citera
2018-05-21, 16:38
Medlem
Jag tycker detta är obehagligt. Jag har arbetat med Ste*an. Normal kille men fick ändå ett hysteriskt intryck av honom.
När jag söker på honom på Ratsit får jag träff i en villa. Har han flyttat?
Citera
2018-05-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Ja, ursäkta. JG ska det vara. Vad vet du? Du verkar bo i närheten och har varit med från början.

Bor i närheten. Har bekanta i området. Kan området bra. Men inte mer än så. Vet vem LW var, hälsade alltid hjärtligt och var trevlig. Men inte mer än så. Men poängen med JG är väldigt intressant.
Citera
2018-05-21, 16:43
Medlem
okok1s avatar
Hur länge tar DNA analys?
Citera
2018-05-21, 16:46
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo, visst. Så kan det vara.
Men i min värld skulle han kunna vara nedbruten och chockad och inte mäkta med att ta hand om tre trasiga barn.
Därför frågade jag. Men tack för ditt förslag..

Kan inte tänka mig att pappan är helt nedbruten, de hade ju gått skilda vägar för länge sedan. Han klarar garanterat av att ta hand om sina barn.

De har säkert stöd av kuratorer och liknande. Han har säkert släktingar i sin närhet som kan gå in och stötta honom.

Barnen behöver ju honom som mest just nu, det klarar han. Man klarar mer än vad man tror.
Senast redigerad av Cocinella 2018-05-21 kl. 16:54. Anledning: Slarvfel i stavningen ;)
Citera
2018-05-21, 16:47
Medlem
Honan6s avatar
Är det den omtalade SD på bild här?
http://www.instagram.com/p/BCHzzSMR5On/?taken-by=softpocahontas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem