2018-05-21, 15:29
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan hålla med om ovanstående. Men om ett/flera barn sov hos henne natten då hon försvann så finns det ju därigenom en naturlig förklaring till att dörren var olåst/öppen på morgonen/fm därpå (som Orsa nämner). Och då borde väl inte den omständigheten ang dörren omnämnas särskilt/som en avvikande faktor i sammanhanget?

Så antingen sov inga barn där alls eller så sov de fortfarande när 'någon' kom dit dagen efter (?).
Jag orkar inte leta efter källan till påståendet: dörren var olåst (eller öppen som några skriver); men jag tror att detta enkla konstaterande har getts för stor betydelse i tråden.
Citera
2018-05-21, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Knutby var formellt en pingstförsamling men inspirerades av livets ord och tog del av ideologin där. Isolerad liten grupp med outbildadat ledarskap. BO har inte "senare etablerat sig" i Equmenkyrkan. Det är inte heller en sammanslutning av random frikyrkligt aktiva. Betelkyrkan där hon arbetade var en baptistkyrka. Gör dig besväret att läsa tidigare förklaringar i tråden. Baptistsamfundet, Missionskyrkan och Metodister slig ihop sina tre samfund till ett. Då följde alla deras lokala kyrkor och pastorer med i detta. Hon behövde inte etablera sig. Betekyrkan är en gammal etablerad ganska stor kyrka med mycket kontakter med samfund, samhälle och och stans andra kyrkor, och med utbildat proffessionellt ledarskap. Risken att hitta mördare, brottslingar eller virrpannor av något slag där är mindre än i samhället i stort.
Det sker enormt mycket mer våld kring fotbollsmatcher. Mycket mer relevant att fråga om hon hade manliga kontakter som var fotbollsintresserade än att fråga om hon haft frikyrkliga manliga bekanta.

Jag läste på lite om den organisatoriska bakgrunden och jag vill placera in Frälsningsarmén i den här nya organisationen Equmenia-kyrkan. Med "senare etablerat sig" menar jag att hon började i en baptistförsamling (Betelkyrkan i Örebro) och sen (2011) övergick till den nya Equmeniakyrkan. Men det är en OT-redogörelse, även om hennes arbete där kan innehålla problem med inflytande över motivet till att hon mördats. Det var nog inte så många som före 2004 kunde föreställa sig Knutbydramat, med "mördare, brottslingar och virrpannor". Men sen kunde man åtminstone föreställa sig att det skett i Knutby TROTS att de var en etablerad församling med i vart fall fem pastorer.

Jag stänger inte tankarna för att LW naturligtvis kan ha umgåtts med fotbollsintresserade våldsamma män i "firmorna", men jag gissar att grannar och vänner och bekanta ligger närmare till hands att inkludera i de motiverades skara. Det kan vara man eller kvinna, ung eller äldre, kollega eller klient.
Citera
2018-05-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Onödigt vetande : Inte ens rödhåriga är förskonade från allvarliga brott.

Här verkar inte något vara "onödigt vetande" för här skrivs om allsköns detaljer där flera anser att det är viktigt att skydda en del men vräka ur sig annat. Snoka i bilder och inlägg på instagram och kommentera hur barnen ser ut på bilderna m.m.
Citera
2018-05-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampom
Kan folket sluta spotta ut sig saker som:
.....
Om fallet fortsätter peka mot SD så hoppas jag verkligen de tar in J på förhör så småningom.. han saknar bevisligen sin gamle vän Lena & sitter förmodligen på en jävligt intressant info dvs vad som hände mellan
BO & SD mars-april 2017..
Lägg därtill Crawleys inlägg (145) där han visar hur SD redigerat bort LW från en bild på hans FB från ett event där de båda deltog. J har sedan gjort samma sak. Varför göra sig det besväret? Var HD extremt svartsjuk? Fanns det fog för den svartsjukan?
Senast redigerad av songline 2018-05-21 kl. 15:49.
Citera
2018-05-21, 15:53
Medlem
Citat:
Den 24 mars 2017 (ganska häpnadsväckande) är datumet som St*fan för sista gången gillade en bild av Lena.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och i skrivande stund inte ens vänner??

Bara någon vecka innan lämnades skilsmässopapper in mellan SD och HD. Och nu strax innan detta inträffade flyttade SDs blivande exfru ut. Tillfälligheter? BO avisat en kärlekskrank SD som blir sne?
Citera
2018-05-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Akilov och andra islamister använder någon religion för sina illgärningar. Likadant gjorde man i Knutby. Som väl är så har ingen president i USA mördats sen John Kennedy sköts ihjäl. Men inte är dessa tre dåd jämförbara annat än till rubriceringen 'mord'. Det är inte helt ovanligt med mord i kristna sociala sammanhang. Det behöver inte vara så sektliknande som i Knutby, men även kristna människor begår brott. I fallet LW så är det en 45-årig kvinna och trebarnsmor som mördats. Hon var från en frikyrklig miljö och aktiv som kristen i den miljön.

Varför skulle det vara "larvigt" att jämföra med andra kristna svenska miljöer där mord har genomförts? I Knutby var det tydligen vanligt med "partnerbyten" och "barnflickan" hade som uppdrag att ta hand om anstiftaren Fossmos bägge barn från hans första äktenskap. Hela hennes modersarv hade förskingrats då hon betalat för sin bibelskola och utbildning och det var då hon fick bli "barnflicka" vid 25-30 års ålder. Vi har ingen aning om vad som skett i LW:s liv och familjeliv eller hennes yrkesliv. Det är inte så många ensamstående mödrar som bor med sina två minderåriga barn i radhus i Sverige. Någon skrev här att enda skillnaden mellan en präst i Svenska kyrkan och en pastor är att lönen är högre för prästerna. Om pappan/-orna till de här bägge yngre barnen ville ha delad vårdnad om dem så skulle kanske hennes ekonomi förändras radikalt. Men med nya partners så kanske pappan/-orna ville spara in på sina underhållskostnader för de gemensamma barnen? Då har mordet plötsligt fått familjeekonomiska motiv och om nya partners har egna barn med sig så kan andra ekonomiska motiv vara lika drivande. Svartsjuka har någon tagit upp här också.

Och min motivering att ta upp Knutbydramat som jämförelse är att inte ens i frikyrkliga sammanhang är man förskonade från allvarliga brott.

(det fetade)
Varför skriver du "som väl är"?
Hur vet du hur historien hade utvecklats om Ronald Reagan hade dött av kulan som träffade honom? Och hur hade världen utvecklats om "skokastaren" istället för skor, hade kastat en handgranat mot George W Bush och på det det viset dödat honom?
Du vet mer än jag. Kanske mer än alla andra?

OnT: Är det nån som vet hur de stackars tre barnen har tagits omhand? Måste vara förfärligt att som barn få en förälder mördad. Tänker bl a på de barn som blev förälderlösa när Johanna Möller lät döda sin far och tvillingarnas pappa.
Citera
2018-05-21, 15:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Lägg därtill Crawleys inlägg (145) där han visar hur SD redigerat bort LW från en bild från ett event där de båda deltog. J har sedan gjort samma sak. Var HD extremt svartsjuk? Fanns det fog för den svartsjukan?
Och i så fall, är SD rädd för att BO ska avslöja något om deras förhållande han inte vågat nämna till HD?
Eller är HD så pass svartsjuk att hon har agerat på eget bevåg, efter att kanske sett BO komma från sin före dettas hus och trott att hon varit hos SD?
Eller manipulerat SD att ta tag i problemet för deras fortsatta förhållande?
Sjuka lödder-spekulationer med lite på fötterna, men ändå.
Det mest troliga är nog att SD och HD hittat tillbaka till varandra och BO är överspelad och hamnat utanför umgänget.
Citera
2018-05-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag orkar inte leta efter källan till påståendet: dörren var olåst (eller öppen som några skriver); men jag tror att detta enkla konstaterande har getts för stor betydelse i tråden.

...dörren stod olåst.. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnMQ5O/orebrokvinna-misstanks-ha-mordats
...dörren var öppen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kv7GG5/polisen-doda-kvinnan-misstanks-starkt-vara-forsvunna-lena-45

I min mening är det förmodligen bara så att någon journalist bara uttryckt sig slarvigt, och att dörren var stängd men olåst. . En källa behövs för att övertyga mig om något annat.
Citera
2018-05-21, 15:59
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Lägg därtill Crawleys inlägg (145) där han visar hur SD redigerat bort LW från en bild från ett event där de båda deltog. J har sedan gjort samma sak. Var HD extremt svartsjuk? Fanns det fog för den svartsjukan?
Åtminstone från hennes sida.

Såvitt jag förstått levde Ulf och Lena till att börja med ett normalt Svensson-liv med tre barn. Skilsmässa - även om man är frikyrklig - är knappast ovanligt idag, men det finns oftast en orsak. Ulf gifter om sig 2015 med en kvinna från Trosa men det håller inte länge. Är denna kvinna orsak till skilsmässan? Nja, tror inte det. Kan SD vara orsaken? Mer troligt, han skiljer ju sig i sin tur från HD. Har Lena lovat för mycket? SD kan tycka så och likaså HD. Välj själv vem som hatar Lena mest.
Citera
2018-05-21, 16:00
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Varför skriver du "som väl är"?
Hur vet du hur historien hade utvecklats om Ronald Reagan hade dött av kulan som träffade honom? Och hur hade världen utvecklats om "skokastaren" istället för skor, hade kastat en handgranat mot George W Bush och på det det viset dödat honom?
Du vet mer än jag. Kanske mer än alla andra?

OnT: Är det nån som vet hur de stackars tre barnen har tagits omhand? Måste vara förfärligt att som barn få en förälder mördad. Tänker bl a på de barn som blev förälderlösa när Johanna Möller lät döda sin far och tvillingarnas pappa.

Förslagsvis av sin pappa.
Citera
2018-05-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filterbubbla
Det finns enligt uppgifter i olika tidningar en kategori familjehem som benämns "konsulentstödda familjehem" som kostar upp till 84.000 kronor per månad.

Konsulentstödda familjehem är ngt helt annat. Det är i princip företag som jobbar med att rekrytera, utreda, utbilda, och handleda familjehem. De tar hutlöst betalt för sina tjänster.

En person som tar emot en ungdom för placering i sitt hem är ngt helt annat. Denne kan förvisso vara anlitad av ett sådant företag, men försök gissa var merparten av pengarna hamnar i så fall.

INGET tyder på att BO haft familjehemsplacerade ungdomar hos sig.

INGEN får sådana löjliga belopp som påståtts här.

Och påståendet att hennes egna barn skulle ha dödat henne för att få ut arvet är så efterblivet att vederbörande borde omyndigförklaras på permanent basis.

Efterblivna svärjevenner kan med fördel bedriva sin trollningskukmätartävling i "Stå upp för Sverige" eller annan dyngpöl och låta denna tråd diskutera det vidriga brottet på en seriös nivå.
Citera
2018-05-21, 16:02
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Kan folket sluta spotta ut sig saker som:
Knutby, Sonen eventuell mördare, skäggbarn med mera med mera.

GÅ FÖRFAN PÅ DEN INTRESSANTA INFORMATIONEN VI HAR & DÄREFTER SPEKULERA !!??

Om ni inte har informationen LÄS!!!!!!!

BO= Lena Wesströms
SD= St*fan D*vidss*n
HD= H*nna D*vidss*n

*Med allra största sannolikhet var det SD bostad som varit avspärrad
(Dörren & Miljön runt omkring är nästintill identisk med expressens bild på mannens bostad)

Expressens bild
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140432-31.208.48.231.PNG

SD bostad:
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140844-31.208.48.231.PNG

*SD bor 200-500 meter från BO (stämmer överens med samtliga uttalande av media angående det avspärrade huset)

*En man ska däremot initialt ha suttit anhållen misstänkt för brott – men släppts, enligt uppgifter till Expressen. Den mannens bil ska också vara beslagtagen av polisen. Hans bostad var också under en period avspärrad.

= Får vi det till att det är SD bostad som varit avspärrad har hela karusellen handlat om honom i tidningarna.

*SD har häromdagen gjort sin Facebook privat. ???

*HD har häromdagen även hon gjort sin Facebook privat. ???

*Efter en del research hittar jag att S senast var aktiv Kl 22.34 på Facebook den 14 MAJ på måndagskvällen.
(DVS innan han gjort sin Facebook privat häromdagen)

=Inget tyder på att Karln somnat tidigt den kvällen.

(En jävligt intressant sak som bakar ihop allt detta till en eventuell kaka)
LÄS NOGA NU!

OM ni läst ett tidigare inlägg av mig:
SD, J, BO var (betona ordet VAR) extremt nära.
Har hänt saker sedan mitt inlägg angående dem..

Föratt kunna förstå det intressanta som hänt.
Läs då mitt inlägg som kommer här under först.

"Kan ju bara ge lite kort fakta angående st*fan d*vidss*on & Lena Wesström relation på Sociala medier.

Varit vänner på Facebook sedan flera år tillbaka & laddat upp flitigt med bilder tillsammans, Gillat/hjärtat samt kommenterat nästan varenda bild på respektives sida i FLERA års tid.
(Vi pratar flera hundra bilder)

Bilder från matlagning, till renoveringsprojekt till allmänna vardagsbilder..
De verkade EXTREMT tajta.

Den 24 mars 2017 (ganska häpnadsväckande) är datumet som St*fan för sista gången gillade en bild av Lena.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och i skrivande stund inte ens vänner??

Ett annat argument som stärker detta är att:
De två jag nämnt ovanstående umgicks VÄLDIGT ofta tillsammans med en man vid namn *J* som även han kommenterade Lenas bilder var och varannan..
Även han är inte vän med Lena på Facebook idag.

Nu kanske detta är onödig fakta MEN vi måste komma ihåg att Lenas aktivitet på Facebook var ENORM, så finns små guldgruvor man kan hitta där.

Iallafall tycker fortfarande att det är väldigt skumt att alla de tre nämnda lägger upp fina äventyrliga bilder tillsammans samt kommenterar/gillar varandras bilder i flera års tid sen någon gång mellan mars till april 2017 tar Karlarna enbart bort Lena och all aktivitet mellan dessa dör helt ut gentemot Lena.
Nästan så de stängt ut henne."

Så??????

*BO's föredetta alternativt nuvarande vän "J" gick för 2 dygn sedan ÖPPET ut bland sociala medier och publicerar en bild på "J" & BO.
Bekräftar från sin sida att BO är död, rätt häpnadsväckande tidigt???
"J" som överhuvudtaget ej haft någon aktivitet alls gentemot BO senaste året??

*SD som fortfarande (tillskillnad från Lena) är fortsatt VÄLDIGT nära vän med ovanstående person (J).
Så har S fortfarande INTE reagerat på detta inlägg..
Skall tilläggas att S är oerhört aktivt på "J" sociala inlägg.

SLUTSATS:
J är helt oskyldig så gnäll inte om att hänga ut någon random.. J en stark bekräftelse på att något har hänt mellan
SD & LENA.

SD & BO har kommit i gräl nånstans mellan mars-april månad 2017
(Datumet som all aktivitet dog) därefter har SD sluta gillat samt tagit bort BO som vän på Facebook.
J som är klart närmre SD än BO & har indirekt blivit "tvingad" att ta sin killkompis parti före BO.
Resulterar i att J även tagit bort
BO som vän på Facebook.

(Att vara 3 nära vänner & om bråk uppstår i trion så slutar det i 99/100 fall att 2 håller ihop och 1 blir utfryst, BO i detta fall)

J skriver väldigt tidigt ut (innan alla andra) angående Lenas död. Vet han om att SD är kapabel till något sånt här och la ihop 1+1? Eller enbart ett väldigt tidigt offentligt inlägg innan det bekräftats?
Kan tilläggas att detta inlägg ändrats fram & tillbaka om att vara privat alternativt offentligt..

Nu till saken:
SD beetende efter Lenas försvinnade?

SD har gjort sin Facebook privat.
HD separerade frugan har gjort sin Facebook privat.
SD har inte lagt upp något angående Lena överhuvudtaget??

SD har inte ens reagerat på J offentliga inlägg som över 300 personer reagerat på!?
J övriga inlägg KRYLLAR av kommentarer samt likes av SD.

En intressant sak är att Lena följer J på Insta men inte SD.
Stärker ännu mer att de var SD & Lena som hade dispyten.

Om fallet fortsätter peka mot SD så hoppas jag verkligen de tar in J på förhör så småningom.. han saknar bevisligen sin gamle vän Lena & sitter förmodligen på en jävligt intressant info dvs vad som hände mellan
BO & SD mars-april 2017..

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in