2018-05-21, 13:55
Medlem
Min gissning är att misstankarna om människorov grundat sig på att man i ett tidigt skede kan ha fått vittnesuppgifter som indikerade att någon ville BO något ont snarare än att det skulle funnits tecken på något som hänt i hemmet. Det tror jag för att det initialt fanns uppgifter om svartsjukemotiv. Jag tror även att tystnaden som råder nu beror på att man inväntar ett läge att slå till snarare än att det inte finns någon misstänkt. Men, såklart har jag ingen aning egentligen. Tycker bara det är speciellt att det känns så tyst om detta spaningsmord från utredningshåll men tycker samtidigt det är fint att se utredningar som fakiskt klarar att hålla tystnaden när det behövs.
Citera
2018-05-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakn
Kennedykopplingen var för att visa på hur korkat det är att knyta an till Knutby så fort en person som råkar vara troende är inblandad. Knutby var en extrem händelse. Det var Kennedymordet också.
Nu är det naturligt hemskt det som har hänt L. Men att jämföra med Knutby är bara larvigt.
Naturligtvis ska utredarna ta fram vad som har hänt.
Min motvilja mot den "kristna vinklingen" är att den är totalt ointressant för mig. Hade vi dragit paralleller till Palme om hon var sosse?

Det är ditt sätt att relativisera som jag vänder mig emot. Dina jämförelser är inte adekvata och jag får intrycket att du bara vill förlöjliga min jämförelse med Knutby-dramat. Eller mig ?

F.ö. så använde visst Christer Pettersson detta att han var socialdemokrat i sitt försvar när han anklagades för Palme-mordet.

Vi har precis haft en domstolsförhandling i Stockholms tingsrätt där den åtalade hävdat att hans gärning på Drottninggatan i Stockholm 7/4 2017 var en religiöst motiverad handling.

Sen finns självklart "svartsjuka" som möjligt motiv också. You name it! En 45-årig kvinna är mördad och hon har tre barn, där den äldste tydligen bara är 16 år. Jag gissar att polisens utredare nu har fullt upp.
Citera
2018-05-21, 14:04
Medlem
Jag har följt hela tråden, men jag kommer inte inte ihåg hur det kom sig angående det här med barnen (Förmodligen pga all onödig OT) , men hur vet vi att de låg och sov?
De kanske var hos pappan?
Citera
2018-05-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det är ditt sätt att relativisera som jag vänder mig emot. Dina jämförelser är inte adekvata och jag får intrycket att du bara vill förlöjliga min jämförelse med Knutby-dramat. Eller mig ?

F.ö. så använde visst Christer Pettersson detta att han var socialdemokrat i sitt försvar när han anklagades för Palme-mordet.

Vi har precis haft en domstolsförhandling i Stockholms tingsrätt där den åtalade hävdat att hans gärning på Drottninggatan i Stockholm 7/4 2017 var en religiöst motiverad handling.

Sen finns självklart "svartsjuka" som möjligt motiv också. You name it! En 45-årig kvinna är mördad och hon har tre barn, där den äldste tydligen bara är 16 år. Jag gissar att polisens utredare nu har fullt upp.

Nejdå, oroa dig inte. Det här handlar inte om att förlöjliga dig. Jag lovar. Ber till och med om ursäkt om det är så det har framstått.

Jag försöker bara påvisa skillnaden i de saker du säger. Är du med?

Ja, vi har haft en domstolsförhandling i i Stockholm där handlingen helt klart är religiöst motiverad.
I Knutby var den inte det. Man dödade inte i "Guds namn". Men man dödade i en kristen "miljö". Dessutom var Knutby EXTREMT. Knappast jämförbart med de liv mina kristna och muslimska bekanta lever (har den största respekten för dem). Om någon av dem dör skulle inte min första tanke vara: "Ett nytt Knutby", eller "nu bränner vi ner alla kyrkor (som någon skrev tidigare i tråden)".

Jag har bara så svårt att se kopplingen. Hon är kristen, pastor, det är jag helt med på. Men måste man göra en koppling till Knutby varje gång en kristen person dör? Vi vet ju ingenting om gärningsmannen.

Jag vet att mina jämförelser är larviga. Det är meningen. Jag försöker påvisa att det är lika larvigt att dra paralleller mellan Knutby och det som har hänt nu. Speciellt när vi inte vet något.
Citera
2018-05-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Jag har följt hela tråden, men jag kommer inte inte ihåg hur det kom sig angående det här med barnen (Förmodligen pga all onödig OT) , men hur vet vi att de låg och sov?
De kanske var hos pappan?

Uppgiften kommer från inlägg 757 i tråden, en användare som påstår sig ha åtminstone bekantas bekanta med familjen. Inlägget säger att minst ett av barnen bodde hos Lena den aktuella natten.
Citera
2018-05-21, 14:20
Medlem
Är det någon som har sett till något kl-14-pressmeddelande?
Citera
2018-05-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

Ja; de hade inget nytt att meddela.
Citera
2018-05-21, 14:22
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/maj/21/21-maj-142.00-uppdatering-orebro-lan/

?
Citera
2018-05-21, 14:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här ser man tydligt hur det går en liten upptrampad stig vid bullerplankets slut. Den väg Lena troligen gått/förts dit via.

https://minfil.com/1bb26ae6b4/97A47EA8-FD5E-4197-BA8B-BFD381C5EAF5.jpeg

Hämtad från https://www.na.se/orebro-lan/orebro/eva-ejdeholts-kronika-om-misstankta-mordet-jag-star-i-syrendoften-och-forsoker-gora-det-obegripliga- begripligt

Om någon mer än jag har problem med bildskalningen ..

https://images.mmcloud.se/api/v1/images/27de7fc1-fae6-4eef-8b9d-c0b2a78d941c/1200.jpg
Citera
2018-05-21, 14:29
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Uppgiften kommer från inlägg 757 i tråden, en användare som påstår sig ha åtminstone bekantas bekanta med familjen. Inlägget säger att minst ett av barnen bodde hos Lena den aktuella natten.
Om det är så att minst ett av barnen bodde hos Lena, är det troligt att det är yngste sonen. Den stackarn som fyller år på tisdag morgon, när mamman är försvunnen.

Jag är tämligen övertygad om att båda föräldrarna tänkte fira honom och att pappa Ulf kom på morgonen. I så fall är det Ulf som finner dörren olåst. Det är tänkbart att yngste sonen låst upp för att se om Lena var utomhus (han var först uppe föregående födelsedag enligt Lenas Instagram). Jag tror inte att Lena lämnat dörren olåst om hon frivilligt lämnade hemmet på kvällen, inte ens för en kortare stund.
Citera
2018-05-21, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredda78
Stämmer det att L hade ett utbrett sexuellt leverne med försmak av yngre män?
Har fått uppgifter om att så var fallet och att det eskalerade mot nått slags missbruk.
Nej! Verkligen inte!
Hon var en ”helt vanlig” omtyckt kvinna med stort hjärta, stort socialt nätverk och många vänner.
Citera
2018-05-21, 14:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jo, jag är i min fulla rätt att bli kalleankarg när nån försöker få oss svenskar att vara delaktiga i hela världens elände inkl terrorbrott.
Som hon också skrev.

LW är OFFRET! Det angår väl ingen annan vad hon hade för åsikter?

Inte nog med att bli mördad.
Offret ska också dömmas för sina åsikter och handlingar här.

Fy17!
Senast redigerad av gloriouslife 2018-05-21 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in