2018-05-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakn
Finns så otroligt mycket hat mot kristna här inne. Jag tror det är lite som med de värsta homofoberna - det du hatar är egentligen det du ÄR.
Det finns otroligt många kyrkor i Sverige - otroligt många kristna. Nu har en kristen blivit mördad. Då läggs fokus på hennes - religion?
Logik verkar inte vara paradgrenen här inne.
Vem uttrycker hat, menar du? Om man diskuterar ett mordfall är det väl relevant vem offret var, hur hon levde och vilka människor hon rörde sig bland. Jag ser inget hat mot kristna i allmänhet här.
Citera
2018-05-21, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastplupp
Nä, logik verkar inte vara vissas starka sida. Det är tex stor skillnad på hat och vanlig sund skepsis. Man kommer inte ifrån att många illdåd sker under religionens täckmantel och då även kristendomen. Bara begreppsförvirrade stackare kallar sund ifrågasättande för hat och då är det inte förvånande att de tror att det är ekvivalent med homofobi.

En kvinna har blivit mördad och då ska man givetvis kolla alla ledtrådar där religion är en av dem. Religiositet är knappast i fokus i denna ytterst ofokuserade tråd.
Skulle du titta på grova brott, och brott överhuvudtaget, så är frikyrkan underrepresenterad. Hur många mord t ex kan du hitta inom frikyrkan , t o m om du tar till så lång tid som de senaste decennierna? Betänk att det finns flera hundratusen frikyrkliga i Sverige. Knutby är undantaget. Och från frkyrkohåll var de starkt ifrågasatta, även innan mordet, pga sin ledarskapssyn. Ska man rikta in sig på en miljö där många brott sker får man istället gå till krog- och nattklubbsmiljö. Där rullar skattepengar pga brottsutredningar, inte i frikyrkomiljö. Det är i över 99 % av fallen hyvens människor som jobbar och lever ärligt lugnt. Många därifrån hjälper andra ur skiten, t ex missbrukare, kriminella.
Citera
2018-05-21, 09:36
Medlem
Chugurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag har sällan skådat en så OT-kapad tråd.
Diskussioner om frikyrkor, strafförelägganden, Lexbase, Knutby, civilrätt, recensioner av barnens IG-konton och tjafs om vad som är framför resp. bakom ett plank har tagit över. I många trådar räcker det att någon harklar sig på fel ställe för att få en varning. Här har det blivit rena OT-bonanzan.

Finns det någon mod som känner sig manad att rensa upp i träsket? Grundtopic i denna tråd är alldeles för intressant för att slarvas bort på det här sättet.
Håller med, säkert hälften av inläggen som handlar om annat än Lw och hennes öde.

Om folk bara kan lära sig att läsa tråden och hålla sig till topic innan man postar.
Citera
2018-05-21, 09:36
Medlem
Plastplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Skulle du titta på grova brott, och brott överhuvudtaget, så är frikyrkan underrepresenterad. Hur många mord t ex kan du hitta inom frikyrkan , t o m om du tar till så lång tid som de senaste decennierna? Betänk att det finns flera hundratusen frikyrkliga i Sverige. Knutby är undantaget. Och från frkyrkohåll var de starkt ifrågasatta, även innan mordet, pga sin ledarskapssyn. Ska man rikta in sig på en miljö där många brott sker får man istället gå till krog- och nattklubbsmiljö. Där rullar skattepengar pga brottsutredningar, inte i frikyrkomiljö. Det är i över 99 % av fallen hyvens människor som jobbar och lever ärligt lugnt. Många därifrån hjälper andra ur skiten, t ex missbrukare, kriminella.
Nåväl, det ena utesluter inte det andra. Det finns ingen anledning att hänge sig åt det antingen-eller perspektiv du förespråkar.
Citera
2018-05-21, 09:39
Medlem
Chugurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Ja, det finns det. En tanke som slagit mig också faktiskt. Inte ovanligt att en geocache är i behov av underhåll och cacheägaren (förkortat CO) fixar. Ser dock inte att någon finns i omedelbar närhet till fyndplatsen, och ingen av BOs geocacher är heller i behov av åtgärd, som jag sett...
Det finns dock en cache med utgångspunkt vid BOs hem, som nämnts tidigare i tråden. Var slutkoordinaterna till denna är vet jag inte än.
Enligt en vän som är insatt så finns det ingen cache hemma hos henne. Han sa nåt om att bara ikonen låg där men inte cachen.
Citera
2018-05-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobodiddi
Nu är det bekräftat att det är mannens bil dom beslagtagit
Har du någon länk?
Citera
2018-05-21, 09:53
Medlem
Citat:
Har du någon länk?
Står på aftonbl.
Citera
2018-05-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastplupp
Nåväl, det ena utesluter inte det andra. Det finns ingen anledning att hänge sig åt det antingen-eller perspektiv du förespråkar.
Antingen eller? Den miljö BO arbetade i som pastor är lågfrekvent när det gäller brott. Inte en orsak till brott som somliga här som har noll kunskap vill påpeka. Fakta.
Citera
2018-05-21, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Jodå, även den som fått ett strafföreläggande hamnar i Lexbase. Plus en hel massa annat folk som inte gjort ett skvatt. Vilket är skälet till att jag ogillar Lexbase skarpt.
Det sägs att man kan be att få bli borttagen från Lexbase. I så fall kan MGM varit åtalad för misshandel av BO, trots att han inte syns där.
Citera
2018-05-21, 10:02
Medlem
Citat:
Har du någon länk?

Citat:

Gamla nyheter. Det var om när SDs bil söktes igenom i fredags. Finns inget mer efter det.
Citera
2018-05-21, 10:05
Medlem
Citat:
Citat:
Har du någon länk?
Citat:
Står på aftonbl.
Jag brukar inte läsa den skittidningen, och lyckades inte hitta någon sökfunktion när jag nu gick in där. Skrollade upp och ner på förstasidan några gånger, utan att hitta något om det.
Eftersom det verkar vara för jobbigt för dig att posta en länk, så får jag väl välja att tro dig på ditt ord. Trovärdigheten i det är ju knappast lägre än om jag hade läst det på Aftonbladet.
Citera
2018-05-21, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Ingen officiell identifikation görs genom att TITTA på människan/kroppen. Måste givetvis ske via DNA etc.
Den preliminära identifieringen har förmodligen gjorts på grundval av utseende, hårlängd, -färg, kroppslängd och -konstitution, födelsemärken, kläder, smycken, klocka, ev tatueringar. För den officiella kan tandkort användas. Och Dna som tyvärr tar tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in