2018-05-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimmosa
Expressen nämner att BO är 32 år. Jag har redan nämnt en 32-åring som är släkt med ägaren till bilen.
Han är inte en känd gängkriminell. Det står skjuten i gängdåd och det passar inte in på sonen.
Citera
2018-05-21, 00:22
Medlem
Men det märkliga är ju bilägaren, har nån lånat bilen eller kommit över den utan att sonen är emellan/inblandad, det är det som är konstigt. Sonen kanske var med, men han är nog inte BO.
Citera
2018-05-21, 00:23
Medlem
RED-DOGs avatar
Bilutlånaren är förekommande i Lexbase.
Citera
2018-05-21, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Han är inte en känd gängkriminell. Det står skjuten i gängdåd och det passar inte in på sonen.

Skjutningen är dock gängrelaterad enligt Göteborgspolisen. Här ett par citat från gp.se:

"Vi vet vem den här mannen är och i vilka kretsar han har rört sig. Vi har jobbat med de här konstellationerna länge och många poliser är insatta. Så vi har mycket att jobba med, men behöver ändå medborgarnas bidrag. "

"– I nuläget tyder allt på att skjutningen är relaterad till gängkriminalitet."

Båda uttalandena av Ulla Brehm, presstalesperson vid polisen.
Citera
2018-05-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Skjutningen är dock gängrelaterad enligt Göteborgspolisen. Här ett par citat från gp.se:

"Vi vet vem den här mannen är och i vilka kretsar han har rört sig. Vi har jobbat med de här konstellationerna länge och många poliser är insatta. Så vi har mycket att jobba med, men behöver ändå medborgarnas bidrag. "

"– I nuläget tyder allt på att skjutningen är relaterad till gängkriminalitet."

Båda uttalandena av Ulla Brehm, presstalesperson vid polisen.
Ja, har jag påstått ngt annat?
Citera
2018-05-21, 00:27
Medlem
RED-DOGs avatar
Även en man med ålder 33 år med samma efternamn finns med i Lexbase - BO?
Citera
2018-05-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ja, har jag påstått ngt annat?

Har jag påstått att du har påstått något annat? Jag la bara ut ett par relevanta citat. Ingen här verkar ju ens veta säkert vem BO är i nuläget, än mindre vem som sköt.
Citera
2018-05-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Har jag påstått att du har påstått något annat? Jag la bara ut ett par relevanta citat. Ingen här verkar ju ens veta säkert vem BO är i nuläget, än mindre vem som sköt.
Men du citerade mig som flera gånger påtalat att det inte bör vara bilägarens son då detta verkar vara gängrelaterat och det skulle jag inte anse honom vara.
Citera
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Men det märkliga är ju bilägaren, har nån lånat bilen eller kommit över den utan att sonen är emellan/inblandad, det är det som är konstigt. Sonen kanske var med, men han är nog inte BO.

Kan va så att sonen var med i bilen, men han är inte den jag tänker som bo.
Citera
Medlem
Polisen undersöker just nu en blå Volvo ståendes på falkenbergsgatan (ca 3km från mordplatsen) Vid 22:30 tiden så kom det först en brandbil sen fyra-fem polisbilar hit och polisen spärrade av området och tog hit hundar som undersökte skogsdungen runt bilen. Måste vara bilen de misstänkta gärningsmännen flydde i?
Citera
2018-05-21, 00:31
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Inte säkert att det är nån från familjen, tror inte sonen varit inblandad i den konflikten som Aftonbladet nämner. Möjligt men jag tror inte det.

Edit: det står känd gängkriminell och det ar inte hans son. Om nu inte media överdriver. Han har kanske högst haft en halv fot där, men inte mer.

Kanske kan vara Apa då, minns inte hur gammal han är.

Det är inte Tony Apa.
Citera
2018-05-21, 00:32
Medlem
Citat:
Inte säkert att det är nån från familjen, tror inte sonen varit inblandad i den konflikten som Aftonbladet nämner. Möjligt men jag tror inte det.

Edit: det står känd gängkriminell och det ar inte hans son. Om nu inte media överdriver. Han har kanske högst haft en halv fot där, men inte mer.

Kanske kan vara Apa då, minns inte hur gammal han är.

Är han möjligen från El Salvador? Om det är han så kan man säga att han haft kopplingar till den konflikten men varit i perferin dock blev han skadad i en attack för några år sedan kopplat till den. Han är även med i en Boende på Guldheden grupp på fejjan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in