2018-05-20, 21:11
Medlem
Syster Estrids gata är adressen.
https://kartor.eniro.se/m/hfFaJ
Citera
2018-05-20, 21:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Syster Estrids gata är adressen.
https://kartor.eniro.se/m/hfFaJ

Är ett mycket lugnt område, mest pensionärer. Automatvapen på Syster Estrids gata är unheard of.
Citera
2018-05-20, 21:18
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lewisa
Vet mer sen! Får inga svar just nu. Han hade puls till en början, vittnen ville dra ut honom ur bilen men fick ej av polisen. Mannen bor tydligen inte i området, utan var bara på besök.

Fick de inte dra ut honom för polisen?? Låter sjukt när det gäller försök till livsuppehållande åtgärder..
Så polisen var på plats innan ambulans? Vet du om kvinnan var med i bilen eller en förbipasserande?
Har en oskyldig helt random person blivit skjuten så förstår jag om polisen behöver tid för att samla ihop sig inför ett uttalande.
Citera
2018-05-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonusPaterFamilias
Noterade två bilar med kepskillar som stod på tomgång nere vid torget ca 15 minuter innan det small. Sedan försvann dom samtidigt bort bakom torget mot Mossebergsskolan. För den som inte känner till områdets geografi hamnar man då så att det endast är en mindre skogsdunge som skiljer den aktuella platsen från där bilarna hade hamnat. Dvs en utmärkt plats för att obemärkt kunna ta sig till och från platsen och snabbt komma därifrån. Den vägen leder dessutom bara till en vändplats vid skolan så det finns få naturliga anledningar att köra in där vid denna tiden.

Kan förstås bara vara några som körde fel, men det såg märkligt ut.

Ring in och berätta vad du såg. Du kan vara ett avgörande ögonvittne.
Citera
2018-05-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Fick de inte dra ut honom för polisen?? Låter sjukt när det gäller försök till livsuppehållande åtgärder..
Så polisen var på plats innan ambulans? Vet du om kvinnan var med i bilen eller en förbipasserande?
Har en oskyldig helt random person blivit skjuten så förstår jag om polisen behöver tid för att samla ihop sig inför ett uttalande.

Vet inte så mycket ännu. Mer och mer information kommer hela tiden in.
Expressen har hittills mest info

https://www.expressen.se/gt/skottlossning-en-person-skjuten/

GP informerar att det var en mörkblå bil som körde ifrån platsen.

Skedde kring Syster Estridsgata 9
Senast redigerad av lewisa 2018-05-20 kl. 21:26.
Citera
2018-05-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darcywakaluk
Ring in och berätta vad du såg. Du kan vara ett avgörande ögonvittne.

Eller så tänker han ett varv extra och skiter i att berätta, ingen kommer tacka honom. Enda som kanske händer är att han blir hotad av nån kaozbabbe och polisen gör inget för att hjälpa dig i en sådan sits.
Citera
2018-05-20, 21:35
Medlem
BonusPaterFamiliass avatar
Nej, inte mörkblå. Två ljusa bilar. Såg ut som typ Audi eller BMW så var antagligen inte MGM. Kan snarare ha varit BOs bil med tanke på bilderna isf. Kan ju stämma att dom körde den vägen för att dom trodde att det gick att komma fram till syster Estrids den vägen, ifall dom inte hörde hemma i området och inte hade full koll på vägarna. Hann tyvärr inte se regnummer pga fel vinkel från där jag befann mig.
Citera
2018-05-20, 21:47
Medlem
Rodjas avatar
Vi satt på Dr Fries Torgs restaurang innan alla poliser kom till platsen, då kom en snurrade en silvrig BMV runt och gasade lite och försvann. Sen nån timme efter gick vi hem. Syster Estrids gata var då avspärrad och vi tog en annan väg.

Men det betyder ju inte att det var den silvriga BMV:n som varit inblandad, men det stajlades lite med bilen, och det var märkbart. Sen dök en polispikébil upp, civila bilar, motorcyklar och helikoptrar.

Bra insats av polisen.

Så tragiskt för dem som drabbats.
Citera
2018-05-20, 21:49
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Funderade just på varför helikoptern varit uppe såpass länge. Den snurrar fortfarande runt här och verkar inte röra sig över några större ytor. Guldheden är väl mig veterligen ett lugnt och fint område med en hel del äldre?
Guldheden är ok än så länge men skiten börjar smyga in.
Detta på grund av just många äldre som ersätts av spännande element via allmännyttans internköer.
Jag känner att jag förmodligen aldrig kommer vilja bo i allmännnyttans område/lägenheter igen.
De har ju till och med tagit bort inkomstkraven helt, så det räcker att du är 18 år.
Hyran kan lika gärna betalas av IS eller så.
Citera
2018-05-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/carl-sag-den-skjutne-mannen-jag-sag-en-skadad-person-i-en-bil
Citera
2018-05-20, 21:57
Medlem
getbusys avatar
Inget om skadeläget för den skjutne? Verkar som kulorna gått igenom bilen från ena sidan och sen ser man utgångshålen på bilderna i expressen. Grov kaliber
Citera
2018-05-20, 22:02
Medlem
HeadlessAgnews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Bilder på bilen som blivit utsatt för skottlossning:
https://x.cdn-expressen.se/images/27/7c/277c792660674c868cd169c5546e4300/16x9/680.jpg

https://x.cdn-expressen.se/images/6e/ae/6eae431cd0484d6faad214dd4bc9770f/16x9/680@80.jpg

Utgångshål genom passagerardörren, skytten har alltså skjutit från förarens sida genom fönster mot föraren (och kanske passagerare). Skotten går igenom förarens sidoruta och ut genom passagerarens sidoruta och dörr.

Saknas det ingångshål i förardörren bör skytten ha stått ganska nära för att få vinkel för utgångshålen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in