2018-05-20, 19:57
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nja, jag uppfattar henne inte alls så. Hon skrev det som är - i hennes ögon - lämpligt att skriva vid ett sådant tillfälle. Jag har inte alls uppfattat det som att hon ansåg att allt svenskt var fel. Jag uppfattar henne som en trevlig person även om vi kanske hade olika åsikter om diverse samhällsfrågor.

Angående teorierna om att någon ensamkommande eller liknande skulle vara den skyldige just för att hon jobbade med sådant så vill jag gärna påminna om hon som mördades i ett joggingspår i Uddevalla. Hon hade någon svag koppling till invandrare genom sitt yrke, och tråden om henne försökte stundtals verkligen vrida och vända det till att hon hade någon sorts beslutanderätt om deras vistelse här i landet eller vårdnaden om sina barn, och allt vad det nu var, och att mordet på henne skulle handla om det.

Men det visade sig ju inte alls vara så. Det var en vanlig svensk kille som valde att döda henne.

Vi hade ju faktiskt mord här även innan den stora flyktingströmmen.

Jag blir sur och riktigt illvillig när folk skriver att Sverige också har en del i den trasiga världen. I detta fall terrordådet.
Då dömer jag allt den gör efter det. Långsint är jag också.
Däremot tror jag inte det är nåra afghanpojkar inblandade i detta. För en gångs skull. Men jag kanske bra är naiv?
Hon verkar har svenska män omkring sej.
Citera
2018-05-20, 19:58
Medlem
kauwts avatar
Raderat
Senast redigerad av kauwt 2018-05-20 kl. 20:34. Anledning: Vittnesuppgifter kan skadas
Citera
2018-05-20, 19:58
Medlem
okok1s avatar
Citat:
I samband med utredningen kring den kvinna som hittats död i Örebro har polisen gjort flera fynd, skriver Aftonbladet. Enligt uppgifter till tidningen har polisen gjort fynden i en bil som stått parkerad i en annan kommun flera mil från platsen där den döda kvinnans kropp hittades.
Polisen har inte velat kommentera tidningens uppgifter.
https://omni.se/uppgifter-om-fynd-i-bil-parkerad-flera-mil-bort/a/21ko84
Citera
2018-05-20, 19:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Du skriver frågor som finns besvarade i tråden och det finns även många bilder som visar var de hittade kroppen i förhållande till planket. Snälla läs lite så du förstår....
OK, uräkta att jag rubbade dina cirklar. Tyckte dock inte det verkade helt solklart och jag var inte den enda som undrade. Dessa uppgifter med skriket, planket, höjdskillnader etc hade väl inte framkommit tidigare? Och inte helt enkelt att läsa igenom tråden och få med sig alla fakta...
Citera
2018-05-20, 20:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Exakt.

http://www.bilddump.se/bilder/20180519224329-85.194.10.14.jpg

Tack.
Bättre kan det inte bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://omni.se/uppgifter-om-fynd-i-bil-parkerad-flera-mil-bort/a/21ko84

Kan vara grannkommunerna.

Kumla, Hallsberg, Lindesberg, Laxå, Karlskoga. Med flera.
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
OK, uräkta att jag rubbade dina cirklar. Tyckte dock inte det verkade helt solklart och jag var inte den enda som undrade. Dessa uppgifter med skriket, planket, höjdskillnader etc hade väl inte framkommit tidigare? Och inte helt enkelt att läsa igenom tråden och få med sig alla fakta...

Jodå det har det och man behöver inte läsa så värst långt bak.
Han med hunden förklarade det mycket bra när han skrev om hur hunden hittade henne. Då togs bilder som lagds upp och hur planket stod i förhållande till huset och platsen hon hittades och även förhållandet till motorvägen
Senast redigerad av Krickedixan 2018-05-20 kl. 20:06.
Citera
Medlem
Hardcorebobos avatar
Kan hon inte blivit påkörd efter vägen? GM fick panik och avslutade den sargade kvinnan?

Förklarar kanske varför hon ligger där hon låg.
Citera
2018-05-20, 20:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Idag lämnar man inte ytterdörren olåst, ens för kortare joggingtur i närområde.
Jag är inte så säker på det. Ungarna var ju hemma, och pojken är ju nästan vuxen.
Närkes allahanda påstod att alla 3 ungarna bodde där i en video tidigare idag.
Citera
2018-05-20, 20:05
Medlem
Realisten73s avatar
Som jag skrev tidigare:

Troligt scenario:

Kvinnan är singel och väldigt öppenhjärtlig. Hon tror gott om de flesta människor, eller i det är hennes förhoppning. Hon är väldigt aktiv på sociala medier och alltid öppen för nya kontakter och bekantskaper.

Hon har kanske stämt träff med ”fel” karl. Mannen har blivit hembjuden till kvinnan. Väl där så har mannen blivit allt för påträngande vilket kvinnan påpekar. Mannen slutar inte när kvinnan säger ifrån. Hon gör sedan motstånd men mannen fortsätter. Hennes enda chans att komma bort i från honom är att fly genom dörren.

Mannen jagar efter henne, kommer ikapp och har ihjäl henne (olyckshändelse eller inte) hur som helst dör hon. Mannen grips av panik och flyttat kroppen längre in mot planket och flyr sedan platsen.

Tänkbart scenario? Ja.

Edit: Nu har även vissa föremål funnits på vägen. Kan det vara så att "mördaren" i all hast och uppståndelse har glömt att "städa" efter sig p g a paniken som uppstått när han insett att han haft ihjäl kvinnan. (Se spekulationsscenario ovanför) I så fall om t.ex kvinnan hade telefonen med sig i flykten och tappat den så borde ju den antingen senaste slagna nummer eller senast mottagna nummer gå till M.G.M

Har de träffats via nätet och senare i slutet skiftat nummer med varandra så är ju chansen stor att m.g.m har ring/messat/chatt/PM etc med kvinnan. Detta borde ju givetvis kollas upp, vilket antagligen polisen redan gjort. I så fall lär vi kunna plocka in någon väldigt snart.

Hur är det med övervakningskameror mot och vid denna motorvägen?
Citera
2018-05-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcorebobo
Kan hon inte blivit påkörd efter vägen? GM fick panik och avslutade den sargade kvinnan?

Förklarar kanske varför hon ligger där hon låg.

Vad skulle hon ha gjort ute på E18?
Citera
2018-05-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
Är man inte avfärdad brukar man inte få dra utomlands. Konstigt detta.

Möjligt att han är helt avfärdad, eller att han ändå fick åka med tydliga krav på att ange och följa sin rutt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in