2018-05-20, 13:53
Medlem
Om det med blodspåren i hemmet stämmer så är det sannolikt där allt har skett. Tror inte det är ett planerat mord utan det troliga är att något gått rejält snett och att mördaren därefter i panik dumpat kroppen på första bästa ställe. Nu vet jag inte om kroppen hittades på motorvägssidan av planket eller ej men valet av plats för dumpning känns ändå som att det är lite panikartat. Är ju dock ändå runt 150 meter hen i så fall har forslat kroppen och nästan märkligt om ingen varken hört eller sett nåt då det verkar vara ett ganska tättbebyggt område. Även märkligt att ingen hört skrik eller sådant också så hon måste ha blivit överraskad och inte alls varit beredd. Därför tror jag att det är någon i hennes absoluta närhet som gjort detta, någon hon inte varit rädd för att släppa in i sitt hem. Kanske har hon sedan vänt ryggen till och fått nåt hårt slag i huvudet som gjort att hon fallit i medvetslöshet alternativt dött på direkten. Tycker det mesta lutar åt att det är exmaken som gjort detta men det är ju bara spekulationer så klart
Citera
2018-05-20, 13:55
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det är inte i ett joggingspår hon hittats. Det verkar ha blivit en mediasanningen att kroppen hittats i ett skogsområde. Vet inte vad jag ska säga om det. Om nu ett litet område med träd och gräs mellan en motorväg och bostadsområde är ett skogsområde så vet jag inte vad jag ska tro om mänskligheten.

Exakt.

http://www.bilddump.se/bilder/20180519224329-85.194.10.14.jpg
Citera
2018-05-20, 13:57
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Det är inte i ett joggingspår hon hittats. Det verkar ha blivit en mediasanningen att kroppen hittats i ett skogsområde. Vet inte vad jag ska säga om det. Om nu ett litet område med träd och gräs mellan en motorväg och bostadsområde är ett skogsområde så vet jag inte vad jag ska tro om mänskligheten.
I en av artiklarna så skrev (länk i tråden men minns inte vilken) så skrev man att kroppen hittats i närheten av ett sådant spår.
Känner du till området? Bra att få bekräftat om tidningen var fel ute?
Citera
2018-05-20, 13:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Som jag uppfattar situationen så var hon borta länge och någon undersökte hemmet.
Man fann då hennes tillhörigheter som plånbok, nycklar, etc. och i och med detta tillsammans med faktumet att det verkar vara en väldigt skötsam tjej, så misstänkte man att hon förts bort mot sin vilja.

Om det sedan är så att hon gav sig ut på en joggingrunda så ter det sig naturligare att lämna plånbok, m.m. i bostaden.

Att dörren var olåst, kanske hon var lite naiv?

Eller också var det stökigt på ett sätt som tyder på något bråk. Alltså att något är i oordning i ett annars välordnat eller "normalstökigt" utrymme.

Eftersom de specifikt misstänkte kidnappning. Överfall på joggare har ju förekommit en del runt om i landet.
Citera
2018-05-20, 14:00
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
I en av artiklarna så skrev (länk i tråden men minns inte vilken) så skrev man att kroppen hittats i närheten av ett sådant spår.
Känner du till området? Bra att få bekräftat om tidningen var fel ute?

Nej jag känner inte till området, men har tittat på kartor och foton. Någon annan kan säkert bättre svara på om det är ett joggingspår i närheten, men som jag förstår det hittades hennes mobiltelefon i ett grönområde med gång- och cykelvägar och kanske stigar?
Citera
2018-05-20, 14:01
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Nej jag känner inte till området, men har tittat på kartor och foton. Någon annan kan säkert bättre svara på om det är ett joggingspår i närheten, men som jag förstår det hittades hennes mobiltelefon i ett grönområde med gång- och cykelvägar och kanske stigar?
Ok, stort tack.
Och bilden som länkades i tråden ger ju en väldigt bra uppfattning om platsen.
Citera
2018-05-20, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Exakt.

http://www.bilddump.se/bilder/20180519224329-85.194.10.14.jpg

Ett sådant område som planteras med tät växtlighet som barriär mot buller och avgaser från motorvägen.
Citera
2018-05-20, 14:04
Avslutad
Hon hittades alltså vid ett plank? Det är då rimligt att anta att hon blev anfallen på spåret. Sen släpats till platsen där planket finns. Väl där blev hon våldtagen, sen i panik dödar GM Lena. Släpa någon är tungt, så det är förmodligen en man, 1.65-1.69cm, mörkt hår ca 69-70kg, ytlig kännedom om offret eller helt random.

Utanför boxen som sagt. Detta är vad jag tror.
Citera
2018-05-20, 14:06
Medlem
Carreidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Hon hittades alltså vid ett plank? Det är då rimligt att anta att hon blev anfallen på spåret. Sen släpats till platsen där planket finns. Väl där blev hon våldtagen, sen i panik dödar GM Lena. Släpa någon är tungt, så det är förmodligen en man, 1.65 mörkt hår ca 69kg, ytlig kännedom om offret eller helt random.
Det finns inget spår i närheten!!
Citera
2018-05-20, 14:07
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller också var det stökigt på ett sätt som tyder på något bråk. Alltså att något är i oordning i ett annars välordnat eller "normalstökigt" utrymme.

Eftersom de specifikt misstänkte kidnappning. Överfall på joggare har ju förekommit en del runt om i landet.
Jag minns inte detaljerna i artiklarna då det hela började.
Men man noterade i artiklarna att man misstänkte att hon först bort p.g.a. att viktiga personliga tillhörigheter fanns kvar i hemmet.
Men ok, trots detta så borde det (kan man tycka) finnas någon ytterligare information....kanske något personligt....kanske hon har blivit hotad av någon?
Citera
2018-05-20, 14:08
Medlem
Om hon nu var aktiv på badoo och letade yngre killar så kanske GM är en ung man?
Citera
2018-05-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carreidas
Det finns inget spår i närheten!!

Det ser ut attvara en gångväg som ansluter till vändplats(?) invid planket. Är det någon som har en uppfattning om hur lpngt detta är från hennes hem, och i viljen riktning hennes hem ligger (är det nedanför eller ovanför i förhållande till bilden?)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in