2018-05-20, 17:11
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Sorglig insats av Bajens spelare idag. Man leder tabellen och ska spela ett jävla derby... Så var är glöden? Viljan att bevisa sig som det bättre laget?

Efter AIK's mål såg man helt tröttkörda ut istället för att tända till och pusha framåt för en kvittering. Väldigt märklig insats måste jag säga.

Tycker det fanns både glöd och energi, man vinner nästan varje 50/50 duell under matchen, men på något sätt låser man inte upp gnagets försvar alls och utnyttjar inte de få lägen som dyker upp.
2018-05-20, 17:14
Moderator
easy_dans avatar
Frustrerande att se ordentliga repriser och se att det inte var en straff, men men hjälper inte mycket nu. Nu blir det fullt fokus mot Kalmar och avsluta med tre poäng och bibehållen serieledning.
2018-05-20, 17:14
Medlem
Julinhos avatar
Grattis Gnaget, framför allt teameffort som är min favorit på forumet. Ni var bättre idag.
2018-05-20, 17:16
Medlem
Bajenjeppes avatar
2 derbyn - 2 billiga/felaktiga straffar mot oss i år. Skönt att vi har sånt flyt med domarna...
2018-05-20, 17:23
Medlem
Mussekussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
2 derbyn - 2 billiga/felaktiga straffar mot oss i år. Skönt att vi har sånt flyt med domarna...

Glöm inte hur ni kom upp till allsvenskan jävla pajas. Ni praktiskt taget vann alla matcher pga straffar på vägen till allsvenskan.
2018-05-20, 17:23
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Frustrerande att se ordentliga repriser och se att det inte var en straff, men men hjälper inte mycket nu. Nu blir det fullt fokus mot Kalmar och avsluta med tre poäng och bibehållen serieledning.

Fan skärpning. Det är en glasklar straff. Nog för att man får lov att vara besviken efter en derbytorsk, men kom igen.
2018-05-20, 17:25
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Sorglig insats av Bajens spelare idag. Man leder tabellen och ska spela ett jävla derby... Så var är glöden? Viljan att bevisa sig som det bättre laget?

Efter AIK's mål såg man helt tröttkörda ut istället för att tända till och pusha framåt för en kvittering. Väldigt märklig insats måste jag säga.

Snarare märkligt inlägg av dig. Om man ser till att serieledarna, som ligger 6 poäng före, möter 2:an så gör det ju ingenting om man bara får med sig ett kryss och därmed behåller avståndet. Däremot gnaget borde ha betydligt större anledning att gå för vinst. Om det är några som verkligen inte gick för vinst så var det ju gnaget. Att Bajen sen inte visade upp den kvalité som hade krävts för vinst är ju en annan femma...
2018-05-20, 17:26
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussekussen
Glöm inte hur ni kom upp till allsvenskan jävla pajas. Ni praktiskt taget vann alla matcher pga straffar på vägen till allsvenskan.

Nu snackar vi ju dock inte straffar generellt... Tveksamma straffar var det jag syftade på.
2018-05-20, 17:28
Medlem
simonvps avatar
Bara att gratulera gnaget, klart välförtjänt seger i en tillknäppt historia. Tycker straffen var feldömd, men what goes around antar jag (tänker på Låtsas-Kennedys röda kort).

Någon gång skulle bubblan spricka. Synd bara att det blev i helt fel match. Racet om titeln såklart helt jämnt nu. aik knappa favoriter med Peking som dark horse.

Hora så bittert att torska....
2018-05-20, 17:31
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestialisk
Fan skärpning. Det är en glasklar straff. Nog för att man får lov att vara besviken efter en derbytorsk, men kom igen.

När jag såg den under match tyckte jag också det var straff, efter man matats med repriser delar jag inte den åsikten. Hamad är på boll och "fäller" Sundgren när han själv trycks undan, lång ifrån solklar men nu blev det straff och bara gå vidare. Lättare att smälta något sådant när man fortfarande leder serien, nu är det fullt fokus på Kalmar, avsluta med 3 poäng så man inte går in i uppehåll med två dåliga resultat.
2018-05-20, 17:35
Medlem
beatbeats avatar
Känns så jävla typiskt att Gnaget ska få med sig en felaktig straff i slutskedet av matchen...

Men men, sömnigt derby och tycker att ingen förtjänar 3 pinnar idag. Gnaget var riktigt bra i försvaret, klart det bästa vi mött iår!

Nej nu blir det fan att stänga in sig och hoppas dagen går över fort.

Hur tycker ni gnagare om bahouis agerande vid bytet förresten?
2018-05-20, 17:44
Medlem
erikp121s avatar
Ska man torska ett derby så är det här definitivt sättet att göra det på. Bortdömt mål och felaktig straff. SvFF ser till att serien "lever".

"Grattis" gnaget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in