2018-05-20, 15:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Kan du skriva deras namn här, ta bort ett bokstav. Ska fixa en karta på alla individer ställen.

Finns en hyfsad översiktsbild redan:
https://minfil.com/C01756e6b2/hjarsta.jpg
Citera
2018-05-20, 15:36
Medlem
Jag tänker på hennes barn, fosterföräldrar och deras fosterson. Fy fan att komma från Sydkorea och sedan bli mördad i Sverige. Så jävla tragiskt!
Citera
2018-05-20, 15:37
Medlem
Citat:
Vem kom på besök?
Eftersom ett av barnen (enl. uppgift i tråden) ska ha fyllt år på tisdagen, så är det väl ingen vågad gissning att det skulle handla om en familjemedlem/släkting.

Citat:
Kan du skriva deras namn här, ta bort ett bokstav. Ska fixa en karta på alla individer ställen.
Finns redan. Varsågod!
Citera
2018-05-20, 15:37
Medlem
okok1s avatar
Hon kan ju också ha blivit hotad med kniv/pistol och följt med. Jag köper inte riktigt att någon skulle bära/släpa en kropp 100 meter.
Citera
2018-05-20, 15:39
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Finns redan. Varsågod!

Bättre: https://y.cdn-expressen.se/images/9d/59/9d596ec129644908a0709351444a039f/annan/680.jpg

Edit: nvm... Såg att han ville ha namn.
Senast redigerad av okok1 2018-05-20 kl. 15:41.
Citera
2018-05-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Jag vet inte, jag tycker polisen beter sig som yra höns så det kan vara ren slump att de ansåg att detta var ett människorov.

Det har du i och för sig rätt i...

Är det samma personer som misslyckades med att hitta kroppen 100m ifrån hemmet på 4 dagar som satt brottsrubriceringen så kan det vara va fan som helst.

Men jag vill ju ändå tro att misslyckandet med kroppen var en engångsföreteelse.

Annars har Peter Springare mycket att stå till svars för här...
Citera
2018-05-20, 15:41
Medlem
Karta med avstånd mellan hem och platsen där hon hittades:

http://www.bilddump.se/bilder/20180520153657-92.34.66.153.jpg
Citera
2018-05-20, 15:42
Medlem
Om mobilen har hittats på annan plats än kroppen gissar jag på en yngre GM.
Äldre personer bryr sig inte om mobiltelefoner på samma sätt som yngre gör.
Citera
2018-05-20, 15:46
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hela historien är mycket hemsk och tragisk för alla inblandade men nu blir jag frågande.
Är verkligen geocache -folket så inne i hobbyn att de till och med bråkar om vem som "ärver" geocacher och annat?
Om det är sant finns det kanske ännu ett motiv: Avundsjuka och girighet.

Hon kanske hade fått tag i fler geocacher än den som hon teamade upp med som då krävde att hon skulle dela med sig av dem och blev arg och det hela urartade. Usch, vissa hobbies verkar ju vara farliga och fulla av galningar som kan gå över lik
Vad jag förstod det så misskötte hon sitt jobb ganska mycket bara för den där hobbyn också vilket bör ha gjort kollegor och chefer arga.
Någon här i tråden skrev att geocaching var hennes liv och resten av livet var hennes hobby vilket gör att andra känner sig åsidosatta och där har vi ännu ett motiv till dådet. Som sagt är det hela hemskt för alla parter oavsett vad som har utlöst det och vem som är skyldig.

Det var jag som skrev det, men nej, jag tror inte att det är speciellt mycket bråk bland GC folk. Snarare ett synnerligen trevligt sätt att kombinera motion, äventyr och naturupplevelser.

Det här handlar om någonting helt annat, men det kan mycket väl vara så att dom träffats genom hobbyn.
Citera
2018-05-20, 15:48
Medlem
Nån som vet vilken bostad man gjort den tekniska undersökningen i idag??
Citera
2018-05-20, 15:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Motivet finns nog att finna i den allra första informationen som kom ut. Dvs. svartsjukedrama, se trådstarten.
Citera
2018-05-20, 15:51
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hon kan ju också ha blivit hotad med kniv/pistol och följt med. Jag köper inte riktigt att någon skulle bära/släpa en kropp 100 meter.

Det är endast 60-65 meter. Kanske vila efter att ha korsat gatan och kommit in bakom planket, men i övrigt inte speciellt svårt för en man. När kroppen väl är i skydd bakom planket kan man dra i fötterna eller genom att hålla under armarna bort till buskaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in