2018-05-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det här med identifieringen är inte helt lätt trots allt.
Den måste vara 100% säker.
En tatuering räcker inte. Då krävs att någon, t.ex. nära anhörig, bekräftar att det är hennes tatuering tillsammans med andra igenkänningstecken.
Om kvinnan är så pass förstörd så kanske polisen vill bespara hennes när anhöriga från att komma till rättsläkarstationen, eller från att se bilder på hennes ansikte, och man tar istället hjälp av tandkort, DNA, m.m.
Polisen vet att det är hon, men den officiella identifieringen med hjälp av anhöriga har nog undvikits p.g.a. att likets ansikte (inte ens en bild) ej kan visas för anhöriga.
Du har förmodligen rätt i det du skriver och jag är inne på samma spår. Kommentaren om tatueringen var en hänvisning till en annan användare som åberopade just det kännetecknet. Man får tyvärr anta att hon utsatts för grovt våld och att detta försvårar identifieringen. En annan detalj som jag bortsåg från är att den tekniska undersökningen pågick i flera timmar och att kroppen transporterades bort först igår kväll.
Citera
2018-05-20, 13:24
Medlem
Försvinnandet rubricerades ju inledningsvis misstänkt människorov och inte ett vanligt försvinnande. Så något har polisen uppenbart som lär framkomma senare. Hon kan ha haft en hotbild på sig
Citera
2018-05-20, 13:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför var hennes dörr inte låst om hon skulle jogga?

Om de initialt tänkte kidnappning så funderar jag på omdet finns vissa spår i hemmet på att hon inte givit sig därifrån frivilligt. Om det är hennes kläder som hittats invid kroppen så kanske hon blivit överfallen i hemmet. Om det då är någon hon kände eller inte.
Citera
2018-05-20, 13:27
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Typiskt svenskt beteende. Vill inte veta, vill inte se, vill inte höra, vill inte lägga sig i. Förrän sensationen är ett faktum, då träder man fram och uttalar sig. Hunden nosade, hunden sniffade, hunden blev upprymd, hunden markerade, hunden betedde sig ovanligt.

En annan möjlighet är typiska efterhandskonstruktioner, för att väcka intresse runt sin egen person.
Det kunde ha varit min hund som fann liket!! Jag var 4 meter ifrån planket.

Om du verkligen ser att hunden agerar ovanligt då följer du antagligen efter hunden eller? Har ingen egen hund men alla säger att hundarnas nos är fantastisk och att liklukt känns tydligt.

Har själv en hund som reagerar på döda djur.
Är mycket i skog o mark och springer på vilt emellanåt. Det är svårt att avgöra när hunden drar iväg om det är ett dött djur eller om det är ett färskt spår efter vilt.
Citera
2018-05-20, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför var hennes dörr inte låst om hon skulle jogga?

Hon kanske glömde låsa, alternativt så var någon annan kvar hos henne. Finns massor som kan bero på en olåst dörr. Kanske GM tog hennes nycklar, gick till huset där hon bor. Gick in o helt enkelt tog en del saker, sen begav sig mot Vivalla. Möjligtvis kan det vara så att denne GM kände Lena ytligt, visste var hon bor, hur hon rör sig etc.
Citera
2018-05-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredda78
Ja sätter du dej i soffan ifall nån attackerar dej

Ok, men skulle du då välja att springa mot den typ enda ensliga skogsvägen i området, eller åt vilket annat håll som helst där det finns hus, grannar, vänner som kan hjälpa..?🙂

Hur som helst så är det där med blodspår i hemmet inte bekräftat.
Citera
2018-05-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Jag tror att det förhåller sig så som att hon Lena skulle jogga en sväng. Varvid hon senare blir överfallen, våldtagen, och sen förmodligen strypt eller krossat huvudet med en sten elr liknande. GM flyr sen platsen mot Vivalla där han/hon sitter och trycker.

Jag brukar tänka lite utanför boxen, hade det varit närstående hade de redan åkt dit. Tack för mig.

Brukar du lämna ytterdörren öppen när du går ut och joggar?
Citera
2018-05-20, 13:33
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackrates

Öppen var den väl inte. Möjligen olåst.
Citera
2018-05-20, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hackrates

Har hänt att ja glömt låsa dörren ja. Tror det hänt dom flesta faktiskt. Det går ju bara spekulera om sånt här. Vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
2018-05-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Har hänt att ja glömt låsa dörren ja. Tror det hänt dom flesta faktiskt. Det går ju bara spekulera om sånt här. Vi får se hur det utvecklar sig.

Frågan är om dörren stod öppen eller om den bara var olåst. Lite olika saker...
Citera
2018-05-20, 13:41
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Frågan är om dörren stod öppen eller om den bara var olåst. Lite olika saker...

Aftonbladet skriver båda sakerna...

Citat:
...hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren stod olåst.
Citat:
...hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren var öppen...
Citera
2018-05-20, 13:44
Medlem
VET vi att hennes dörr var olåst, eller är det en trådsanning?
Även det där med blodspår i hemmet känns som en trådsanning, så länge det inte bekräftas med en länk e.dyl.

Det känns som att polisen redan från början hade känslan av att det skulle sluta så här, eftersom de direkt rubricerade det som misstänkt människorov. Normalt hade väl annars varit att börja på "försvunnen person". Att man inte kontaktade Missing people känns ju också som att man inte räknade med att hitta henne levande.

Vi kan rimligen utgå från att hon har legat på fyndplatsen sedan natten mellan måndag och tisdag. Att släpa runt på ett lik när det står poliser i varenda gathörn kan inte te sig speciellt smart ens för en desperat gärningsman.
Jag finner det mest troligt att fyndplats och brottsplats är identiska.

Det framförs mer eller mindre fantasifulla spekulationer här i tråden, gällande tänkbar gm. Men betänk att det redan från början talades om ett befarat svartsjukedrama. Rent statistiskt är det i hennes umgängeskrets gärningsmannen kommer att hittas. Och likt GW, så är jag inte så förtjust i slumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in