2018-05-20, 13:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Om hon har legat i några dagar så finner jag det troligare att djur har åsamkat kroppen en del skador (fåglar, möss, insekter, etc.)

Jo det också. Speciellt fåglar är väldigt snabba att slita exempelvis påkört småvilt.
Citera
2018-05-20, 13:01
Medlem
bongsongs avatar
Ännu ett mord alltså. som de tyder på nu.
Citera
2018-05-20, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Men herre gud hon har en tatuerad fot bla vad är så svårt?? En tanke till att de pingat hennes lur i området e ju inte konstigt och skulle till 99% tro den går över samma mast där hon bor och i skogen mellan Hjärsta Vivalla så att det måste vara den som hittats o lagts i den bruna påsen? Kan vara vad som i mina ögon och anledningen till att de sökte just i detta område tror jag har med placeringen av S villa som ligger i anslutning till det området
Det är nästan ett dygn sedan man fann kroppen nu så man börjar självklart undra vad det är som dröjer men det måste ju finnas skäl till detta som i nuläget inte är kända för allmänheten. Någon kom ju med uppgifter om att kroppen hade skador på benen när den hittades vilket ju kan försvåra en identifiering via tatueringen, i synnerhet om det rör sig om svåra skador till följd av grovt våld. Det finns nog ingen som betvivlar att det är L som hittats och polisen har ju gått ut med någon slags preliminär uppgift att det är hon. Det är förresten första gången jag sett att polisen gör ett sådant uttalande och det tyder väl på att de är säkra på sin sak.
Citera
2018-05-20, 13:03
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongsong
Ännu ett mord alltså. som de tyder på nu.

Vad menar du, har fler mördats i detta område?
Citera
2018-05-20, 13:04
Medlem
Tisdags kväll vart befann sig hennes 3 barn, var de inte hemma?
Citera
2018-05-20, 13:06
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kan vara en efterkonstruktion för att leda spår mot det du just nu har i huvudet som teori.

Leif GW berättade i en mycket intressant intervju att de mordutredare som han har samtalat med berättade för honom att ett vanligt misstag mordutredare gör är att de tar för givet att mördarna är lika smarta som normala människor.
Och så kompliceras utredningen p.g.a. idéer som utgår ifrån att mördaren har gjort några smarta drag för att förvilla, etc.
Men om mordutredaren utgår ifrån att mördaren är en idiot så brukar utredningen snabbare komma på rätt spår.

Själv så har jag inte någon teori, det var enbart ytterligare en idé att inkludera i debatten.

Vad tiden lider så kommer flashback att hitta ytterligare information och vem vet, kanske min idé då kan uteslutas.
Citera
2018-05-20, 13:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tror inte på nysvensk-spåret, om inte Lena hade ett mycket intimt förhållande med vederbörande utanför arbetstid. Lena ger inte direkt intryck av att vara en gränslös Johanna Möller typ som inleder förhållanden med dem hon ska hjälpa. Men i och för sig har jag blivit överraskad förut.

Man kan vara gränslös på andra sätt än sexuellt och en del människor som vill hjälpa andra och utföra goda gärningar kan vara urskillningslösa, godtrogna och därför mer riskbenägna än människor som är kritiska och ifrågasättande till omvärlden.

Tror dock att man tyvärr inte kan utesluta flyktingspåret helt. Det är inte alldeles ovanligt att folk med anknytning till kyrkliga samfund känner en stark vilja att hjälpa medmänniskor i nöd, t.ex. pastorer som har gömt papperslösa flyktingar. Det har trots allt inte varit helt ovanligt de senaste åren.

Vem vet, kanske LW var inne på att hjälpa papperslösa genom att erbjuda någon tak över huvudet och mat för dagen? Dvs. gömde en asylsökande i sitt hem, en som riskerade avslag på sin uppehållsansökan eller liknande? Enligt sin Facebook var hon trots allt varmt engagerad i Livin' Conference som hölls tidigare i år. ("Vill du göra skillnad på riktigt för någon som behöver dig?)". Kanske ville hon bidra till att hjälpa någon papperslös, denne fick återigen avslag på sin uppehållsansökan, fick panik, situationen urartade och LW råkade illa ut.

Så förutom att söka bland de allra närmaste i hennes ordinarie umgängeskrets, så bör nog polisen arbeta förutsättningslöst.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-05-20 kl. 13:11.
Citera
2018-05-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Typiskt svenskt beteende. Vill inte veta, vill inte se, vill inte höra, vill inte lägga sig i. Förrän sensationen är ett faktum, då träder man fram och uttalar sig. Hunden nosade, hunden sniffade, hunden blev upprymd, hunden markerade, hunden betedde sig ovanligt.

En annan möjlighet är typiska efterhandskonstruktioner, för att väcka intresse runt sin egen person.
Det kunde ha varit min hund som fann liket!! Jag var 4 meter ifrån planket.

Om du verkligen ser att hunden agerar ovanligt då följer du antagligen efter hunden eller? Har ingen egen hund men alla säger att hundarnas nos är fantastisk och att liklukt känns tydligt.

Jag gör det och i vissa fall kommenderar jag de att ligga och vänta medans jag undersöker vad de visat intresse för.
En av mina hundar har ett sånt starkt föremålsintresse att han markerar allt som en människa vidrört och det kan vara länge sen föremålen blev rörda. Hundar har en fantastisk nos!
Citera
2018-05-20, 13:14
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Det är nästan ett dygn sedan man fann kroppen nu så man börjar självklart undra vad det är som dröjer men det måste ju finnas skäl till detta som i nuläget inte är kända för allmänheten. Någon kom ju med uppgifter om att kroppen hade skador på benen när den hittades vilket ju kan försvåra en identifiering via tatueringen, i synnerhet om det rör sig om svåra skador till följd av grovt våld. Det finns nog ingen som betvivlar att det är L som hittats och polisen har ju gått ut med någon slags preliminär uppgift att det är hon. Det är förresten första gången jag sett att polisen gör ett sådant uttalande och det tyder väl på att de är säkra på sin sak.
Det här med identifieringen är inte helt lätt trots allt.
Den måste vara 100% säker.
En tatuering räcker inte. Då krävs att någon, t.ex. nära anhörig, bekräftar att det är hennes tatuering tillsammans med andra igenkänningstecken.
Om kvinnan är så pass förstörd så kanske polisen vill bespara hennes när anhöriga från att komma till rättsläkarstationen, eller från att se bilder på hennes ansikte, och man tar istället hjälp av tandkort, DNA, m.m.
Polisen vet att det är hon, men den officiella identifieringen med hjälp av anhöriga har nog undvikits p.g.a. att likets ansikte (inte ens en bild) ej kan visas för anhöriga.
Citera
2018-05-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Tisdags kväll vart befann sig hennes 3 barn, var de inte hemma?

Åtministone äldste sonen är skriven hos sin far, och befann sig rimligen där. Sedan är det måndags kväll som mordet förmodas ha begåtts.
Citera
2018-05-20, 13:16
Avslutad
Jag tror att det förhåller sig så som att hon Lena skulle jogga en sväng. Varvid hon senare blir överfallen, våldtagen, och sen förmodligen strypt eller krossat huvudet med en sten elr liknande. GM flyr sen platsen mot Vivalla där han/hon sitter och trycker.

Jag brukar tänka lite utanför boxen, hade det varit närstående hade de redan åkt dit. Tack för mig.
Citera
2018-05-20, 13:19
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Jag tror att det förhåller sig så som att hon Lena skulle jogga en sväng. Varvid hon senare blir överfallen, våldtagen, och sen förmodligen strypt eller krossat huvudet med en sten elr liknande. GM flyr sen platsen mot Vivalla där han/hon sitter och trycker.

Jag brukar tänka lite utanför boxen, hade det varit närstående hade de redan åkt dit. Tack för mig.

Varför var hennes dörr inte låst om hon skulle jogga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in